متفرقه

۶ روش انتقال پلی لیست اسپاتیفای به اکانت جدید (+ویدیو)

انتقال پلی لیست اسپاتیفای به اکانت جدید

شما ممکن است بنا به دلایل مختلفی مایل باشید لیست آهنگ های خود در اسپاتیفای را به سایر اکانت ها انتقال دهید. هر دلیلی که برای این کار داشته باشید، اسپاتیفای از شما حمایت می کند. این پلتفرم روش های بی دردسر مختلفی را برای راه اندازی یک اکانت و انتقال لیست های آهنگ ارائه داده است.

اگر شما هنوز نمی دانید که انتقال پلی لیست و اطلاعات در اسپاتیفای چگونه امکان پذیر است، ما به شما کمک خواهیم کرد. در این مقاله پنج روش مختلف برای انتقال پلی لیست اسپاتیفای به اکانت جدید را مرور خواهیم کرد.

انتقال پلی لیست اسپاتیفای به اکانت جدید

چه اطلاعاتی در اسپاتیفای قابل انتقال هست؟

شما در اسپاتیفای می توانید اطلاعات زیر را بین دو حساب منتقل کنید:

  • فالوورها
  • پلی‌لیست‌هایی که ایجاد کرده‌اید (با فالوورهای پلی‌لیست‌های شما)
  • آهنگ های موجود در Library اکانت
  • آلبوم ها موجود در Library اکانت
  • پادکست‌ها
  • تنظیمات اعلان‌ها
  • هرگونه مشخصات شخصی ثبت شده

اسپاتیفای امکان جابجایی اطلاعاتی مانند لیست خواننده‌های مورد علاقه، افرادی که دنبال می‌کنید و موسیقی هایی که اخیرا پخش کرده‌اید را ندارد. به همین دلیل، گزینه هایی مانند Discover Weekly و Daily Mix که اسپاتیفای ارائه می‌کند، تنها بر اساس چند روز اول استفاده از اکانت جدید شما خواهند بود و چندان دقیق نیستند.

 با توجه به نیاز های خاص خود، ممکن است مایل نباشید برخی از اطلاعات و جنبه‌های قدیمی حساب اسپاتیفای خود را منتقل کنید. در حین انتقال می توانید در خصوص این موارد تصمیم گیری کنید.

آموزش تصویری ساخت اکانت اسپاتیفای در 5 قدم
بخوانید!

آموزش انتقال پلی لیست اسپاتیفای به اکانت جدید

برای انتقال پلی لیست اسپاتیفای به اکانت جدید، هیچ دکمه مشخصی در تنظیمات وجود ندارد.

روش اول: انتقال با روش درگ اند دراپ

برای انتقال پلی لیست اسپاتیفای به اکانت جدید، بهتر است از کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ استفاده کنید. این کار در کامپیوتر آسان تر خواهد بود. برای انتقال پلی لیست و آهنگ در اسپاتیفای مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه اسپاتیفای را در ویندوز یا مک خود باز کنید. وارد حساب کاربری قدیمی خود در اسپاتیفای شوید.
  2. یک پلی لیست اسپاتیفای را در اکانت قدیمی خود انتخاب کنید. آن را با کلیک و نگه داشتن موس، بر روی دسکتاپ رها کنید (درگ اند دراپ). با این کار یک فایل HTML بر روی دسکتاپ شما ظاهر خواهد شد.
  3. دوبار روی این فایل کلیک کنید. با این کار به یک صفحه وب هدایت می شوید که پلی لیست انتخاب شده را نشان می دهد.
  4. به برنامه اسپاتیفای باز گردید و از اکانت قدیمی خود خارج شوید. سپس وارد اکانت جدید شده و با کمک درگ اند دراپ، تمام پلی لیست انتخابی را در اکانت خود وارد کنید.

حالا اسپاتیفای شما با پلی لیست قدیمیتان آماده است. می توانید با کلیک کردن بر روی نماد قلب، آن را به Library اسپاتیفای خود اضافه کنید.

انتقال پلی لیست اسپاتیفای به اکانت جدید

روش 2: پروفایل قدیمی خود را جستجو کنید

اگر مایل هستید تعداد زیادی از پلی لیست های عمومی و قدیمی خود را به اکانت جدیدتان وارد کنید، می توانید از طریق جستجوی اکانت قدیمی خود اقدام کنید. برای این کار باید پروفایل قدیمی خود را دنبال کنید تا بتوانید پلی لیست ها را ذخیره کنید. مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در اپلیکیشن اسپاتیفای، وارد اکانت جدید خود شوید. سپس گزینه Click را انتخاب کرده و نام کاربری قدیمی یا اصلی خود را در آن وارد کنید.
  2. پس از پیدا کردن حساب کاربری قدیمی خود، به بخش پلی لیست های عمومی اکانت مراجعه کنید. بر روی پلی لیست مد نظر خود راست کلید کرده و سپس آن را به کتابخانه اکانت جدید خود انتقال دهید. شما می توانید این پلی لیست را در اکانت جدید اسپاتیفای خود ذخیره کنید.

انتقال پلی لیست اسپاتیفای به اکانت جدید

Spotify چیست و چگونه کار می‌کند؟
بخوانید!

روش 3: URL پلی لیست را از Web Player کپی کنید

در این روش برای انتقال پلی لیست و آهنگ در اسپاتیفای، شما باید به طور همزمان و از طریق کامپیوتر، وارد هر دو اکانت اسپاتیفای خود شوید.

  1. از طریق وب پلی اسپاتیفای وارد اکانت قدیمی خود در اسپاتیفای شوید. در اپلیکیشن این پلتفرم نیز وارد حساب کاربری جدید خود شوید.
  2. در وب‌پلی اسپاتیفای، لیست آهنگ های مد نظر خود را انتخاب کنید. بر روی تصویر پلی لیست راست کلیک کرده و گزینه Share و پس از آن گزینه Copy playlist link را انتخاب کنید.
  3. وارد اپلیکیشن اسپاتیفای شده و لینک کپی شده از پلی لیست را در نوار جستجو وارد کنید. دکمه Enter را روی کیبور خود فشار دهید.

حالا پلی لیست اسپاتیفای شما وارد اکانت جدید شده است. با این کار می توانید پلی لیست های مختلف را به اکانت خود در اسپاتیفای منتقل کنید.

انتقال پلی لیست و آهنگ در اسپاتیفای

۸ راه حل مشکل ثبت نام و ورود به Spotify
بخوانید!

روش 4: URL پلی‌لیست را از برنامه Spotify کپی کنید

این روش برای انتقال پلی لیست و آهنگ در اسپاتیفای اتوماتیک نیست، اما به عنوان یکی از روش های رایج در انتقال پلی لیست اسپاتیفای به اکانت جدید مورد استفاده قرار می گیرد:

  1. از طریق رایانه، وارد اپلیکیشن اسپاتیفای شده و سپس وارد اکانت قدیمی خود شوید. بر روی پلی لیستی که مایل هستید میان اکانت های مختلفتان به اشتراک گذاشته شود، راست کلیک کنید. سپس گزینه Collaborative playlist را انتخاب کنید. این روش به هر دو اکانت شما دسترسی به پلی لیست و امکاناتی مانند مشاهده و یا تغییر لیست آهنگ ها را می دهد.
  2. دوباره بر روی پلی لیست مد نظر راست کلیک کرده و گزینه Share و پس از آن Copy Playlist URL را انتخاب کنید.
  3. از اکانت قدیمی خود در اسپاتیفای خارج شده و سپس وارد اکانت جدید خود شوید. در نوار جستجو، لینک پلی لیست را وارد کرده و سپس بر روی گزینه Enter در کیبور کلیک کنید.

در نهایت با کلیک کردن بر روی گزینه Enter، پلی لیست مورد نظر باید در اسپاتیفای ظاهر شود. حالا شما می توانید این پلی لیست را در کتابخانه اکانت جدید خود ذخیره کنید.

انتقال پلی لیست و اطلاعات در اسپاتیفای

آموزش آپلود موزیک در اسپاتیفای با PC، اندروید و iOS
بخوانید!

روش 5: انتقال پلی‌لیست با سایت Spotmybackup

وارد سایت Spotmybackup شوید و مطابق با ویدیوی زیر فرایند انتقال پلی لیست و آهنگ در اسپاتیفای را تکمیل نمایید:

روش 6: انتقال پلی لیست اسپاتیفای به اکانت جدید از طریق تیم پشتیبانی

لازم به ذکر است که در این روش برای انتقال پلی لیست اسپاتیفای به اکانت جدید، باید هر دو حساب قدیمی و جدید، اشتراک اسپاتیفای پرمیوم را داشته باشند. متاسفانه اشتراک های کوتاه مدت اسپاتیفای برای همه در دسترس نیست و شما مجبور هستید اشتراک یک ماهه این پلتفرم را خریداری کنید تا بتوانید حساب خود را انتقال دهید.

اسپاتیفای امکان انجام این کار را از طریق تیم پشتیبانی فراهم کرده است. برای انجام این کار، شما باید اطلاعات زیر را در اختیار داشته باشید:

  • نام کاربری اکانت جدید و آدرس ایمیل
  • فهرستی از داده‌ها که مایل هستید به حساب جدید انتقال پیدا کند و یا حذف شود.
  • نسخه پرمیوم spotify

زمانی که این اطلاعات را در اختیار داشتید، برای انتقال پلی لیست اسپاتیفای به اکانت جدید باید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید. برای این کار به صفحه Spotify Support بروید و مراحل زیر را دنبال کنید:

Account > Personal data and privacy > I want to update my personal information > I still need help

انتقال پلی لیست و اطلاعات در اسپاتیفای

در ادامه برای انتقال پلی لیست اسپاتیفای به اکانت جدید، در بخش Start Chat، گزینه چت با ربات پشتیبان را انتخاب کنید. زمانی که ربات آغاز به کار کرد، عباراتی مانند Transfer music or playlists to a new Spotify account را تایپ کنید. با این کار، ربات شما را به فرد مرتبط هدایت می کند تا در بخش بعد، به شما کمک کند.

انتقال پلی لیست و آهنگ در اسپاتیفای

در صورتی که مطمئن نیستید این فرایند می تواند به شما کمک کند، می توانید به بخش تنظیم حریم شخصی اسپاتیفای مراجعه کنید. شما همچنین می توانید حساب قدیمی اسپاتیفای خود را در حالت اشتراک رایگان نگه دارید تا هزینه‌ای نیز برایتان نداشته باشد.

انتقال پلی لیست اسپاتیفای به اکانت جدید

پس از انتقال پلی‌لیست اسپاتیفای به اکانت جدید، در صورت تمایل می‌توانید به حذف اکانت spotify قبلی خود بپردازید.

اپل موزیک یا اسپاتیفای: کدام یک بهتر است؟
بخوانید!

حریم خصوصی خود را در اسپاتیفای فراموش نکنید!

اگرچه اسپاتیفای یک پلتفرم اجتماعی نیست، اما این بدان معنا نیست که اطلاعات شخصی شما کاملا در امان هستند و هیچ خطری آنها را تهدید نمی کند! در حالی که اسپاتیفای برای محافظت از اطلاعات شخصی افراد راه های مختلفی را پیشنهاد کرده، اما ساخت یک اکانت جدید می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

 اگر شما حساب اسپاتیفای خود را در همان سال های ابتدای راه اندازی این پلتفرم ساخته اید، به احتمال زیاد از نظر تنظیمات امنیتی چندان کامل نیست. ساخت یک حساب جدید به معنای استفاده از آخرین الگوریتم های امنیتی اسپاتیفای و امنیت بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هجده =