متفرقه

Shutterstock چیست و چگونه کار می‌کند؟

shutterstock چیست

اگر به دنبال یک تصویر با کیفیت و مناسب برای یک پروژه بازاریابی، تبلیغاتی و موارد مشابه سری به موتورهای جستجو زده باشید، بدون شک با تصاویری که با نام برند Shutterstock علامت گذاری شده اند، روبرو شده اید. این امر به ویژه در مواردی که به دنبال تصاویر آرشیوی ارزان و با کیفیت هستید، ممکن است به دفعات اتفاق افتاده باشد. اما Shutterstock چیست؟ این وب سایت چگونه کار می کند و هزینه های اشتراک ماهانه یا سالانه در این پلتفرم چقدر است؟

Shutterstock چیست؟

Shutterstock یکی از پلتفرم ها پیشرو در صنعت عرضه تصاویر آرشیوی است. این مجموعه بر اساس مدل نگهداری و عرضه تصاویر آرشیوی محدود فعالیت می کند و حق کپی رایت تصاویر را به صورت مجانی برای عکاسان فراهم می کند. این مجموعه بیش از 95 میلیون تصاویر آرشیوی دارد و آن ها را در ازای دریافت هزینه بسیار اندک، ارائه می دهد.

سیستم های قیمت گذاری کاربردی در Shutterstock در کنار کتابخانه عظیمی از تصاویر آرشیوی با کیفیت و متنوع، به عنوان عوامل اصلی محبوبیت این پلتفرم محسوب می شوند. به همین دلیل است که اگر در موتورهای جستجو به دنبال عکس های آرشیوی بگردید، بدون شک با نام Shutterstock و تصاویر این مجموعه روبرو خواهید شد.

ثبت نام در Shutterstock مجانی است و شما می توانید از این طریق به میلیون ها تصویر آرشیوی با کیفیت و ارزان قیمت دسترسی داشته باشید.

shutterstock چیست

برای معرفی Shutterstock به صورت خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این کمپانی توسط جان اورینگر که یک برنامه نویس و عکاس موفق در شهر نیویورک است، تاسیس شد.
  • این پلتفرم یکی از مجموعه های پیشرو در زمینه ارائه اشتراک های ماهانه و سالانه و برای استفاده از تصاویر آرشیوی است.
  • بیش از 95 میلیون عکس در کتابخانه این مجموعه قرار دارد.
  • این مجموعه لیسانس ها و قرارداد های مربوط به حق کپی رایت را به صورت مجانی (و با شرایط بسیار منعطف پذیر) ارائه می کند.
  • این مجموعه بسته های عضویت متنوعی دارد که سبب می شوند هزینه تمام شده هر تصویر به کمتر از یک دلار کاهش پیدا کند.
  • این مجموعه در سال های اخیر رشد پیدا کرده است و امروزه علاوه بر عکس های آرشیوی، آرشیو هایی از موسیقی، فایل های صوتی، ویدیو و محتوای گرافیکی را نیز در بر می گیرد.
  • این مجموعه از تکنولوژی های برتر در جهان استفاده می کند و رابط کاربری وب سایت آن بسیار مناسب و کاربر پسند است.

با این حال، اگر می خواهید از امکانات این مجموعه استفاده کنید، باید به شکل گسترده تری در خصوص این پلتفرم و قوانین آن تحقیق کنید. ما معرفی شاتر استوک را با مروری بر تاریخچه این مجموعه، آغاز خواهیم کرد.

مطالعه کنید: دانلود رایگان از شاتر استوک

خلاصه ای از تاریخچه Shutterstock

جان اورینگر که یک برنامه نویس و عکاس موفق است، در سال 2003 میلادی Shutterstock را تاسیس کرد. Shutterstock در آن زمان یک کسب و کار نوپا بر در زمینه عکاسی بود که کپی رایت های تصاویر را تحت لیسانس رویالتی-فری و با قیمتی ناچیز ارائه می داد. به عبارت دیگر، Shutterstock یک عرضه کننده تصاویر آرشیوی محدود (Microstock) بود. در ابتدا Shutterstock چیزی در حدود صد هزار تصویر اورجینال را ارائه داد اما خیلی زود، راه را برای سایر عکاسانی که مایل بودند در این پلتفرم تصاویر خود را عرضه کنند، باز کرد.

shutterstock چیست

در همین دوران بود که یک شرکت مشابه با نام iStock نیز مدل مشابهی از عرضه تصاویر آرشیوی را پیاده سازی کرد. با این حال، Shutterstock توانست با یک ابتکار در زمینه شیوه فروش خود، از سایر رقیبانش سبقت بگیرد: فروش اشتراک برای استفاده از تصاویر آرشیو شده.

Shutterstock به کاربران خود اجازه داد تا با صرف یک هزینه محدود در ماه، تعداد مشخصی از تصاویر آرشیو شده را به ازای هر روز دانلود کنند. این شیوه از فروش یک موفقیت بزرگ بود و سبب شد تا سایر وب سایت های مشابه نیز در زمان کوتاهی، شیوه مشابهی از فروش محصولات را پیش بگیرند.

با توجه به مهارت ها و دانش اولیه موسس Shutterstock، این مجموعه همواره تلاش کرده است تا محتوای متنوع و سازگار با بهترین و جدیدترین تکنولوژی ها را ارائه دهد. Shutterstock یکی از بزرگترین کتابخانه های تصاویر آرشیوی را بر پایه استراتژی Microstock برپا کرد. این کتابخانه امروزه بیش از 95 میلیون تصویر را در خود جای داده است و هر هفته به طور متوسط 800 هزار فایل جدید در این پلتفرم بارگذاری می شود.

تمامی محتوای بارگذاری شده بر اساس استاندارد های تکنیکی بررسی می شوند و بر همین اساس است که شاتر استوک می تواند مجموعه متنوع و گستره‌ای از تصاویر با کیفیت را برای استفاده در پروژه های مختلف ارائه کند. تمامی این تصویر تحت لیسانس رویالتی-فری عرضه می شوند.

از آنجایی که Shutterstock دائما بر روی ارتقای زیرساخت ها و تکنولوژی های مورد استفاده خود سرمایه گذاری می کند، وب سایت این مجموعه به عنوان یکی از نمونه های محبوب و کاربرد پسند در جهان شناخته می شود.

برخی از جدیدترین امکانات Shutterstock شامل پلتفرم مخصوص و اپلیکیشن های مختلف برای موبایل، ویرایشگرهای مجانی و آنلاین برای محتواهای تصویری، یک موتور جستجوی بسیار پیشرفته برای تصاویر و یک ابزار توصیه کننده محتوا بر اساس المان های جستجو شده می باشد. بسیاری از این ابزارها بر اساس تکنولوژی بینایی رایانه ای (Computer vision) طراحی و ساخته شده اند.

مطالعه کنید: فروش عکس در شاتر استوک

در سال‌های اخیر، این مجموعه بیشتر بر روی گسترده تر کردن کسب و کار خود معطوف بوده است. امروزه Shutterstock به عنوان یکی از مراجع محبوب و بسیار شناخته شده برای محتواهای تصویری و خلاقانه شناخته می شود. به واسطه همکاریها و گسترده تر شدن Shutterstock، امروزه این مجموعه توانسته است فایل های صوتی و تصویری، خدمات بسیار پیشرفته ویرایش تصاویر برای محتواهای خبری و همچنین مرتبط با بازاریابی محتوایی را ارائه کند.

با چیزی در حدود 13 سال سابقه، Shutterstock توانسته است موقعیت خود را در بالاترین سطح حوزه توزیع و ارائه تصاویری آرشیوی حفظ کند. این مجموعه به یک خاطر بسیار محبوب است: برای هر خریدار، یک پیشنهاد عالی در این وبسایت وجود دارد.

shutterstock چیست

قیمت‌ها در Shutterstock

استفاده از خدمات Shutterstock چه مقدار هزینه در بر دارد؟ پاسخ این سوال به نوع بسته اشتراکی که انتخاب می کنید، بستگی دارد؛ اما در مجموع هزینه های اشتراک و استفاده از خدمات این مجموعه بسیار کم است.

اگر به دنبال خرید تعداد محدودی عکس هستید، می توانید از سیستم خرید بسته های عکس استفاده کنید: در این سیستم شما یک بسته حاوی تعداد محدود و مشخصی اجازه دانلود را خریداری می کند. سپس می توانید با کمک این بسته، تصاویری که می خواهید را دانلود کنید. شما می توانید بسته دانلود دو تصویر با قیمت 29 دلار (14.5 دلار به ازای هر تصویر) را انتخاب کنید. شما می توانید با انتخاب بسته 25 عکس، قیمت تمام شده هر تصویر را به 9.16 دلار کاهش دهید.

با این حال با عضویت ماهانه در Shutterstock می توانید قیمت تمام شده تصاویر را بسیار کم کنید. شما می توانید با انتخاب برنامه دانلود محدود ماهانه (بدون محدودیت در تعداد دانلود های روزانه) صدها تصویر را در طول ماه دانلود کنید.  اگر اشتراک سالانه را انتخاب کنید، می توانید از تخفیف های خوبی نیز بهره مند شوید. با انتخاب اشتراک ماهانه، شما می توانید قیمت تمام شده تصاویر را تا 0.26 دلار کاهش دهید.

البته شما لازم نیست که هزینه بالایی برای استفاده از تصاویر و وکتورهای شاتراستوک بپردازید. مجموعه جک‌بلک با قیمتی بسیار به صرفه‌تر برای خرید عکس از شاتر استوک در خدمت شماست.

شاتر استوک چیست

شاتر استوک چگونه کار می کند؟

این کمپانی لیسانس رویالتی-فری (RF) را برای تصاویر می فروشد. شما می توانید با هدف های مختلفی از این تصاویر استفاده کنید و در عین حال هزینه قابل قبولی را بابت این خدمات پرداخت کنید.

رویالتی – فری به این معناست که به ازای استفاده دوباره یا چندباره از یک تصویر با اهداف دیگر، شما مجبور به پرداخت هیچ هزینه اضافی نیستید. شما تنها یک بار هزینه مربوط به تصویر دلخواه خود را پرداخت می کنید و لیسانس آن را دریافت می‌کنید. پس از آن، استفاده از تصویر بلامانع است.

 ممکن است با خود فکر کنید که خدمات Shutterstock شامل کپی رایت نمی‌شوند. این فرض درست نیست؛ چرا که تصاویری که در آرشیو این مجموعه قرار دارند به صورت رایگان عرضه نمی شوند؛ بلکه شما باید برای استفاده از آن ها (در واقع خرید حق کپی رایت آن ها) مبلغی را پرداخت کنید. با این حال، این مبلغ تنها یک بار پرداخت می شود و شما مجبور نیستید برای استفاده چندباره از تصویر، پولی بپردازید.

لیسانس استاندارد Shutterstock به شما این اجازه را می دهد تا از تصاویر مد نظرتان برای اهداف تبلیغاتی، بازاریابی و شخصی استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید از این تصاویر در تبلیغ های تلویزیونی، کمپین های بازاریابی، طراحی های گرافیکی، دکورها و تزئینات شخصی و کارهای هنری استفاده کنید.

استفاده از محتوا و محصولات Shutterstock در محتواهای بازاریابی و تبلیغاتی می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد، چرا که در Shutterstock ناظران تصاویر را در خصوص وجود حساسیت های  رایج در زمینه بازاریابی و تبلیغات بررسی می کنند و در صورتی که تصویری دارای برچسب Commercial باشند، استفاده از آن در تبلیغات و امور بازاریابی بلامانع خواهد بود. با این کار بخش بزرگی از دردسرهای مربوط به محتوای تصویری تبلیغات خود را حذف خواهید کرد.

۱۲ ترفند استفاده از نتفلیکس در ایران
بخوانید!

با این حال، لیسانس استاندارد Shutterstock محدودیت هایی دارد که قابل تغییر نمی باشند. به عنوان مثال شما نمی توانید از تصاویر برای تخریب موقعیت اجتماعی، اقتصادی و یا سیاسی کسی استفاده کنید؛ شما نمی توانید از تصاویر حاوی مدل ها و تصاویر انسان ها با هدف اشاعه و یا ارائه خدمات خاص و غیر قابل قبول استفاده کنید؛ شما نمی توانید از تصاویر برای تهمت زدن یا تخریب یک ایده، فرهنگ یا باور دینی استفاده کنید؛ همچنین شما اجازه ندارید تصاویر را بازنشر کنید و یا آن ها را به کسی هدیه دهید.

همچنین چاپ و یا بازتولید دیجیتالی تصاویر بیش از پانصد هزار نسخه امکان پذیر نیست. کاربران همچنین اجازه ندارد تصاویر خریداری شده را به نام خود به فروش برسانند. محدودیت هایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، در شرایط خاص قابل تغییر هستند: شما می توانید تعداد نسخه های چاپی مجاز را افزایش دهید و یا می توانید تصاویر را با قیمتی بالاتر به فروش برسانید. برای انجام این دو مورد، باید برای یک Extended License اقدام کنید.

شاتر استوک چیست

چرا Shutterstock تا این حد محبوب است؟

خریداران به یک دلیل واضح و کلیدی از محصولات و خدمات Shutterstock استقبال می کنند: چون این پلتفرم پیشنهاد های مقرون به صرفه و جذابی را برای همه ارائه می دهد.

اگر تنها به دنبال تهیه چند عدد تصویر هستید و یا اینکه می خواهید کیفیت و نوع خدمات Shutterstock را پیش از تهیه اشتراک ماهانه یا سالانه بسنجید، می توانید با خرید بسته های محدود تصویر آغاز کنید. اگر به دنبال دانلود چندین عکس هستید و می خواهید قیمت تمام شده تصاویر را تا حد 0.26 دلار کاهش دهید، اشتراک ماهانه یا سالانه Shutterstock می تواند بهترین انتخاب برایتان باشد. فراموش نکنید که علاوه بر تصاویر، در این پلتفرم شما امکان خرید ویدیوها، تصاویر گرافیکی و فایل های صوتی را نیز خواهید داشت.

بیش از 95 میلیون تصویر در این پلتفرم وجود دارد و شما می توانید برای هر قالب، موضوع یا سبکی، تصاویر ایده آل خود را پیدا کنید. علاوه بر آن، پیدا کردن تصاویر با کمک ابزار جستجوی پیشرفته‌ای که این پلتفرم برای محتواهای تصویری ارائه می کند، آسان تر از همیشه می باشد.

Shutterstock یکی از بزرگ ترین، پیشروترین و محبوب‌ترین منابع برای تصاویر آرشیوی است که به واسطه ارائه خدمات با کیفیت و ارزان قیمت و همچنین کتابخانه بسیار گسترده خود در جهان مشهور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =