درآمد ارزی

آموزش فروش عکس در Shutterstock

فروش عکس در شاتر استوک

آپلود عکس در وب سایت شاتر استوک آسان و رایگان است و شما می توانید از این طریق کسب درآمد کنید. با این حال، نکاتی وجود دارد که بهتر است قبل از فروش عکس در شاتر استوک از آن ها باخبر شوید.

شاتر استوک چیست؟

Shutterstock یکی از وب‌سایت‌های پیشتاز در زمینه عرضه محتوای با کیفیت (مانند موسیقی، فیلم و عکس) و دارای کپی رایت است. شاتر استوک یک نرم افزار متن باز است و به صورت یک بازار دوسویه عمل می کند. تولید کنندگان محتوا می توانند متن ها و محصولات خود را در این وب سایت قرار دهند و از سویی دیگر،  کاربران می توانند آن ها را برای مصارف شخصی یا حرفه ای، خریداری کنند.

شاتر استوک در سال 2003 میلادی توسط یک عکاس و برنامه نویس به نام جان اورینگر طراحی شده است. او تا آپریل 2020 به عنوان مدیرعامل و CEO این مجموعه به کار خود ادامه داد و سپس استان پاولوفسکی جایگزین وی شد.

این پلتفرم در حال حاضر بیش از یک میلیون کاربر دارد و چیزی در حدود 350 میلیون عکس در آن وجود دارد. هر روز بیش از 135000 تصویر جدید به این پلتفرم اضافه می شود. کاربران از بیش از 150 کشور به این وب سایت دسترسی دارند و تا به حال از این پلتفرم بیش از یک میلیارد تصاویر، دانلود شده است.

چگونه فروش عکس در شاتر استوک را آغاز کنیم؟

هرکسی که یک دوربین یا گوشی هوشمند داشته باشد، می‌تواند از خدمات شاتر استوک استفاده کند. با داشتن یک گوشی اندروید یا iOS و در کنار شاتر استوک، شما حتی می توانید کسب درآمد کنید. شما می توانید کار خود را با دریافت 25 سنت (هر دلار ۱۰۰ سنت است) در ماه آغاز کنید و اگر به صورت جدی این شیوه از کسب درآمد را ادامه دهید، می تواند صدها دلار در ماه درآمد داشته باشید. با این حال برای کسب چنین درآمدی باید با ریزه کاری‌های بازاریابی و معامله عکس‌ها در این پلتفرم آشنا باشید.

فروش عکس در شاتر استوک: شاتر استوک چگونه کار می کند؟

زمانی که تصویر خود را در شاتر استوک آپلود کردید، کپی رایت محتوا از آن شما خواهد بود. هر زمان که یکی از کاربران شاتر استوک یکی از تصاویر شما را دانلود کند، هزینه کپی رایت به حساب شما واریز می شود. اگرچه کسب درآمد از این طریق آسان به نظر می رسد اما همیشه هم بی دردسر نیست! شما باید راه های آسان برای رسیدن به موفقیت را بشناسید. این نکات را به خاطر بسپارید تا بتوانید تعداد دانلود های بیشتری را در شاتر استوک دریافت کنید و درآمد خود را نیز افزایش دهید.

فروش عکس در شاتر استوک

فروش عکس در شاتر استوک: چگونه شروع کنم؟

برای کسب درآمد در شاتر استوک می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- یک حساب کاربری ایجاد کنید.

۲- تصاویر با کیفیت، ویدیو ها و محتوایی که از آن شما هستند و شخص دیگری آن ها را تولید نکرده است، در وب سایت آپلود کنید.

فروش عکس در شاتر استوک

۳- بر روی گزینه Select Multiple files کلیک کنید و تا زمانی که تمام فایل ها به صورت کامل آپلود شوند، منتظر بمانید. رزولوشن فایل ها باید بزرگ تر از 4 Megapixel باشد.

فروش عکس در shutterstock

۴- بر روی عبارت Next کلیک کنید.

۵- باید تصاویر خود را برای بررسی ثبت کنید. در این مرحله شاتر استوک تصاویر آپلود شده شما را در خصوص وجود کپی رایت بررسی می کند.

۶- باید برای دو الی سه روز کاری صبر کنید تا تمام تصاویر شما تایید شوند.

۷- پس از آنکه تصاویر شما تایید شدند، شاتر استوک شما را در جریان می گذارد و شما می توانید تصاویر بیشتری را بارگذاری کنید.

فروش عکس در شاتر استوک: قیمت گذاری در شاتر استوک

قیمت گذاری به این صورت است که کاربران در شاتر استوک می‌توانند بسته های اشتراک ماهانه و سالانه را خریداری کنند. این بسته های اشتراکی دسترسی به کتابخانه و کاتالوگ های تصاویر را در اختیار کاربران می گذارند. هر کاربر می تواند تا 750 تصویر را در ماه دانلود کند.

شاتر استوک برای آن دسته از کاربرانی که به تعداد کمتری تصویر در طول ماه احتیاج دارند، یک مدل از حساب کاربری تحت عنوان “La carte” را در نظر گرفته است. در این مدل، کاربران می توانند تنها هزینه دانلود تعداد محدودی از تصاویر (مانند 2 و 5 و 25 عدد) را پرداخت کنند.

درامد از شاتراستوک

اما این شیوه از خدمت رسانی چه فایده ای برای شما به عنوان عکاس شاتر استوک دارد؟ هزینه های کپی رایتی که از کاربران دریافت می کنید، می تواند بر اساس نوع حساب کاربری که انتخاب کرده اند، تغییر کند. بیشترین هزینه را می توانید از کاربرانی دریافت کنید که به سایز یا کیفیت خاصی از تصاویر نیاز دارند. کمترین هزینه دانلود نیز از سوی دارندگان اشتراک ماهانه به حسابتان واریز می شود.

کاربران همچنین می توانند نسخه های بسیار با کیفیت تصاویر را دانلود کنند تا از آن ها برای اهداف تبلیغاتی استفاده کنند. در این صورت، عکاس می تواند 20 درصد از هزینه کپی رایت (یعنی حداکثر چیزی در حدود 80 دلار) را دریافت کند.

بدیهی است که به عنوان یک عکاس در این پلتفرم، هرچه تعداد عکس های بیشتری آپلود کنید، درآمد بیشتری نیز خواهید داشت. زمانی که درآمد شما در این وب سایت از 500 دلار، 3000 دلار و 10000 دلار بیشتر شد، نرخ حق التالیف شما نیز افزایش پیدا می کند.

به عنوان مثال، عکاسان تازه کار در این پلتفرم به ازای هر درخواست دانلود تصویر 1.88 دلار دریافت می کنند. این در حالی است که پس از رسیدن به درآمد کلی 500 دلار در این پلتفرم، نرخ پرداختی به شما به ازای دانلود هر تصویر، 2.48 دلار خواهد بود.

نکات تکنیکی برای کسب درآمد در شاتر استوک

درامد از شاتراستوک

به طور کلی شما می توانید محتوای خود را به سه شکل در این پلتفرم آپلود کنید:

  • عکس‌ها: تصاویر باید با فرمت JPEG در این پلتفرم آپلود شوند و رزولوشن آن ها باید حداقل 4 مگاپیکسل باشد. خوشبختانه گوشی های همراه، امروزه رزولوشن بالاتر از 12 مگاپیکسل را دارند و شما مشکلی در این خصوص نخواهید داشت.
  • ویدئوها: شما هیچ محدودیتی در زمینه فرمت ویدیو هایی که می خواهید در سایت آپلود کنید، ندارید. با این حال توجه داشته باشید که کلیپ ها باید بین پنج الی 60 ثانیه باشند.
  • طرح‌ها: تمامی طرح های گرافیکی شخصی باید در فرمت EPS باشند و رزولوشن آن ها نباید بیش از 15 MPs باشد. شما همچنین می توانید طرح های خود را با فرمت JPEG بارگذاری کنید اما رزولوشن آن ها باید حداقل 4 مگاپیکسل باشد.

کسب درآمد در shutterstock

چطور در شاتر استوک تصاویر بیشتری را به فروش برسانم و درآمد بیشتری کسب کنم؟

درست مانند کسب درآمد در هر پلتفرم دیگری، تداوم و کیفیت می تواند مشتریان بیشتری را برایتان به همراه داشته باشد. در مقابل، شما نیز باید ارزش های متفاوتی را در مقایسه با سایر رقیبانتان، فراهم کنید. در این راستا، ایده های جالبی در وب سایت شاتر استوک وجود دارد. در اینجا برخی از آن ها را مرور خواهیم کرد.

رقیبانتان را زیر نظر داشته باشید

به دنبال اطلاعات به روز باشید. شما میتوانید نمونه کارهای افراد دیگری که در موضوعاتی مشابه با شما کار می کنند را در شاتر استوک بررسی کنید. این کار شما را تشویق می کند تا برای ارائه تصاویر بهتر و جلب نظر کاربران، تلاش بیشتری کنید. علاوه بر آن، شما می توانید با آنالیز تعداد بسیار زیادی از تصاویری که در پلتفرم شاتر استوک وجود دارند، به شکل بهینه‌تری تصاویر خود را گروه‌بندی کنید و آن ها را با سرفصل های متنوع‌تری ارائه دهید.

نظم، کلید موفقیت شماست

تصاویر خود را با نظم آپلود کنید. آپلود کردن تمام عکس ها به صورت یکجا، می تواند در کوتاه مدت به نفعتان باشد اما در طولانی مدت، موقعیت خود را از دست خواهید داد. به مرور زمان، کاربران تصاویر جدید تری را آپلود می کنند و تصاویر شما به بخش های پایین تر لیست حرکت می کنند.

در نتیجه احتمال دیده شدن تصاویر شما، کمتر و کمتر خواهد شد. در حالت ایده آل، شما باید تعداد بسیار زیادی از تصاویر را به صورت ماهانه آپلود کنید. بهتر است برای این کار یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید و فرایند آپلود را در روزهای مختلف ماه، به صورت یکسان توزیع کنید.

از ترندهای جهانی تبعیت کنید

بر روی موج ترندها سوار شوید. اگر می خواهید از طریق آپلود تصاویر کسب درامد کنید، باید با ترند های روز دنیا آشنا باشید و موضوع تصاویر خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید. شما می توانید این تصاویر را بر اساس استراتژی های خود آپلود کنید و در نتیجه توجه بسیار بیشتری را جلب کنید.

مشتریان شما نیز تصاویری مرتبط با جدید ترین ترند ها و نیازهای روز دنیا را انتخاب می کنند و در نتیجه درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. شما می توانید جدید ترین ترند ها را در زمینه فشن، مقاصد مسافرتی، رنگ ها و غذاها انتخاب کنید.

صادق و طبیعی باشید

معمولا عکس گرفتن از همکارانی که به یک جوک می خندند یا یک زوج عاشق که در چشم های هم زل زده اند، منبع خوبی برای تبلیغات و متن های اینترنتی است اما این دسته از تصاویر معمولا ساختگی هستند. کاربران معمولا از چنین تصاویر کلیشه ای استقبال نمی کنند. بنابراین بهتر است به دنبال سوژه های طبیعی تر، واقعی تر و باورپذیرتر باشید.

در نهایت نیز توجه داشته باشید که لازم نیست تصاویر شما تماما دارای کیفیت های بالای 4k یا ultra HD باشند. بسیاری از کاربرانی که به صفحه شما مراجعه می کنند، تصاویر را در تبلت ها، تلفن ها و کامپیوترهای خود بررسی می کنند. بنابراین مجبور نیستید برای کسب درآمد مناسب از طریق شاتر استوک هزاران دلار را بر روی خرید دوربین های بسیار با کیفیت سرمایه گذاری کنید.

درآمد در شاتراستوک

فروش عکس در شاتر استوک: پرداخت

۱- دوره پرداخت

  • معمولا هر چرخه پرداخت در 12 نیمه شب (به وقت نیویورک) در اولین روز از ماه به اتمام می رسد. چرخه پرداخت جدید نیز از همین لحظه آغاز می شود.
  • پس از پایان چرخه پرداخت، درآمدها محاسبه می شوند.

۲- محاسبه پرداخت

  • پرداخت ها تنها برای آن دسته از عکاسانی انجام می شود که امکان دریافت پرداختی را دارند و همچنین میزان درآمد آن ها، بیشتر از حداقل میزان مشخص شده در حساب کاربریشان است.
  • در صورتی که هر دو شرایط احراز شوند، بخش Unpaid Earnings صفر خواهد شد و محاسبه دستمزد و انجام پرداخت آغاز می شود. این فرایند معمولا چند روز به طول می انجامد.
  • زمانی که فرایند محاسبه ها تکمیل شد، یک ایمیل برایتان ارسال می شود و مبلغ نهایی دستمزد به شما از این طریق اطلاع داده می شود.

۳- فرایند پرداخت

پرداخت ها از طریق Payoneer، Paypal (خرید اکانت پی پال) و یا اکانت اسکریل معمولا بین هفتم تا 15 هر ماه میلادی صورت می گیرد. اگر هفتم ماه یک روز تعطیل باشد، پرداخت ها زودتر انجام می شوند.

۴- تاریخچه پرداخت:

زمانی که پرداخت به صورت الکترونیکی صورت گرفت، شما می توانید اطلاعات مربوط به آن را در تاریخچه پرداخت های خود در شاتر استوک، بررسی کنید.

چه چیزی بر  واجد الشرایط بودن من برای تسویه حساب تاثیر می‌گذارد؟

علاوه بر حداقل مبلغ تسویه حسابی که در حساب کاربری خود تعیین کرده اید، چند فاکتور دیگر می تواند بر واجد الشرایط بودن شما در کسب درآمد از طریق شاتر استوک تاثیر بگذارد:

  • مالیات: عکاسانی که ساکن آمریکا و یا خارج از آمریکا هستند، باید فرم مربوط به اطلاعات مالیاتی را پر کرده باشند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مرکز مالیات شاتر استوک مراجعه کنید.
  • عکاسان ساکن در برخی از کشورها مجبور هستند برای یک دوره ۹۰ روزه صبر کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این راستا، می توانید به این لینک مراجعه کنید.
  • اگر اکانت شما غیر فعال شود یا تحت بررسی های بیشتر باشد، پرداختی به شما انجام نخواهد شد.

برای تسویه حساب چه گزینه‌هایی دارم؟

 در حال حاضر شما از طریق روش های زیر می توانید حقوق خود از شاتر استوک را دریافت کنید:

  • Payoneer
  • Paypal
  • Skrill

برای افزایش درآمد خود در شاتر استوک باید تعداد تصاویر آپلود شده را افزایش دهید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که یک هدف ماهانه برای آپلود حداقل 50 تصویر را در نظر بگیرید. هرچه تصاویر بیشتری را در حساب کاربری خود آپلود کنید، درآمد شما نیز ثبات بهتری پیدا خواهد کرد.

علاوه بر شاتر استوک شما می توایند سایر پلتفرم های مشابه، مانند Foap را نیز امتحان کنید.

27 دیدگاه در “آموزش فروش عکس در Shutterstock

  1. مرادی گفت:

    از ایران میشه پول برداشت کرد>؟

    1. amir021 گفت:

      با سلام نیاز به وریفای داره اکانت بله.

      1. عاطفه گفت:

        سلام بعد ازتایید عکس چه طورباید فروش کردویااینکه مجوز داده شده یعنی چه ؟؟ لطفا اگر میتونید توضیح بدید من نمیتونم متوجه اشتراک گزاری عکسهای تایید شدم بشم

  2. ZAHRA گفت:

    سلام من هرچی عکس آپلود میکنم یه ایرادی ازش میگیره مثلا یعضیارو میگه خیلی کوچیکن یا فوکوس نداره یا تاره…این ایرادات رو میتونم با فتوشاپ برطرف کنم؟میفهمه یا نه؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر حساسیتی نسبت به این موضوع نداره. موفق باشید

    2. محمد گفت:

      درود بر شما فقط با دوربین عکاسی یا موبایلی که کیفیت دوربینش بیشتر از 12 مگا پیکسل هست اقدام به عکاسی کنین تا عکسهای شما تایید شود تا حدی میتونین با فتوشاپ برای تنظیم اتوماتیک رنگها و کنتراست ادیت انجام دهید رزولشون عکسها باید بزرگ باشد و عکس شما باید حداقل 3 مگابایت حجم داشته باشد

    3. ع.اسماعیلی آذر گفت:

      سلام.مطالب بسیار خوب و قابل استفاده بودن.از زحمات شما ممنون هستم

  3. آرش گفت:

    من چند تا عکس آپلود کردم الان حساب خارجی ازم میخواد چیکار کنم ؟نه نگفته بودم

  4. حبیب گفت:

    سلام. جناب من تو شاتراستوک فایل دارم واسه فروش و درآمدم را برای پی پال ارسال کرده و الان هم پی پال ۶ ماه میشه که هر ماه واسم ایمیل میفرسته که بیا پولت را بگیر. حتما باید اکانت پی پال به نام خودم باشه؟ من تو سایت شاتراستوک نام خانوادگی ام را کامل ننوشتم . باید چکار کنم؟ اصلا نمیدونم ممنون میشم راهنمایی کنید. یا اگه شما سرویسی دارید برای این کار که عالی میشه. ممنون

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر جهت بررسی بیشتر لطفا با پشتیبانی ارتباط بگیرید.

  5. افرا گفت:

    سلام . ممنون از مطلب خوبتون . من هم با ایجاد امکان پرداخت مشکل دارم . آیا با ورود به ارز دیجیتال ایران میشه پرداخت را تسهیل کرد؟ تشکر

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر؛ سایت شاتراستوک در حال حاضر ارز دیجیتال رو قبول نداره. باید از سایر‌ روش‌های مقبول مثل پی پال استفاده کنید.

  6. Encomium گفت:

    من محتواهامو داخل سایت آپلود میکنم ولی هنوز حساب پی پال برای کسب درآمد نساختم میخواستم بپرسم تا زمانی که این کارو نکنم محتوای من داخل سایت به فروش نمیره؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر
      میتونید بفروشید و سپس حساب پی پال تهیه کنید.

      1. Encomium گفت:

        متوجه شدم خیلی ممنون🌸

        1. سامان مرتضوی گفت:

          خواهش میکنم موفق باشید

  7. mohaddese گفت:

    سلام روز بخیر
    وکتورهایی که برای فروش تو شاتر استوک میزارم رو میتونم در سایتهای دیگه هم بفروشم مثل freepik؟ یا انحصارا باید در شاتر استوک بفروشم؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر
      میتونید داخل سایر سایت‌ها هم بفروشید.

  8. آزاده گفت:

    خیلی ممنون بابات توصیحاتتون. یک سوال داشتم. حساب پی بال یا حسابی که مناسب باشه برای پرداخت از طرف شاتراستوک، ایا باید به اسم خودمون باشه یا مثلا دوست یا فامیلمون که خارج از کشور هستن هم میتونن شماره حسابشون رو بدن؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      خواهش میکنم
      نیاز هست تا مشخصات پی پال با مشخصات فرد در سایت شاتراستوک مطابقت داشته باشه.

  9. hediye گفت:

    سلام وقت بخیر
    ایا با شماره حساب ارزی به جای پی پال هم میشه هزینه را دریافت کرد؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر
      حساب ارزی ایرانی نه متاسفانه

  10. Mohsen movahedi hashemi گفت:

    سلام بسیار عالی توضیح دادید. بی نهایت ممنون از اساتید محترم.

  11. زینب شریفی گفت:

    سلام روز بخیر
    خیلی ممنون برای اطلاعات مفیدی که در اختیار ما گذاشتید.
    من 6 تا عکس رو در شاتر آپلود کردم بعد از بررسی روی 3 تا از عکس ها Data licensing نوشته، زیر 2 تاش هم فقط approved خورده و البته یکی هم رد شده!
    ممنون میشم برای این دو حالت پذیرش و اینکه عکس های تایید شده بدون لایسنس که در portfolio قرار گرفته به چه دردی میخوره هم راهنمایی بفرمایید
    سپاسگزارم

    1. قاسمی گفت:

      این سوال منم هست، امیدوارم جواب بدن.

  12. blogia گفت:

    سلام.
    عکس هایی که آپلود کردم تایید شدن و روی برخی از عکس ها برچسب data licensing خورده.
    این برچسب رای چیه؟

  13. مهدی گفت:

    سلام من اطلاعات میخوام برای پر کردن قسمت ادرس؟ ادرس و مشخصات دارید برا این کار؟
    سایتی میشناسید در این مورد؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 12 =