حساب ارزی

کارمزد پی پال: بررسی ۳ روش محاسبه کارمزد Paypal

کارمزد پی پال

پی پال با بیش از 400 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان، به عنوان یکی از بزرگترین سیستم های پرداخت آنلاین شناخته می شود. این پلتفرم محبوبیتی جهانی دارد و گزینه ای ایده آل برای پرداخت های آنلاین محسوب می شود. مانند هر سیستم و پلتفرم پرداخت، تراکنش ها در پی پال نیز مشمول کارمزد و هزینه های جانبی می شوند.

کسب و کارها و افراد حقیقی برای استفاده از خدمات این پلتفرم، ناچار هستند که ابتدا یک دید کلی و واقع بینانه از کارمزد پی پال داشته باشند. ما در این مقاله هزینه های جانبی پی پال، روش های کاهش کارمزدها در پی پال و شیوه محاسبه آنها را مرور خواهیم کرد.

کارمزد پی پال چیست؟

کارمزدهای پی پال شامل هزینه های جانبی است که تراکنش های پرداخت یا دریافت پول در این پلتفرم به همراه دارند. کارمزد ها معمولا به صورت درصدی از مبلغ تراکنش با به صورت یک نرخ ثابت محاسبه می شوند. این تفاوت البته به شیوه ارسال یا دریافت پول بستگی دارد. همه تراکنش ها در پی پال مشمول کارمزد نمی شوند.

چرا Paypal کارمزد دریافت می کند؟

بالاترین و بیشترین تعداد کارمزدها در پی پال شامل آنلاین شاپ ها و فروشگاه هایی می شود که از این پلتفرم به عنوان یک روش پرداخت استفاده می کنند. در این موارد، پی پال به عنوان یک درگاه پرداخت ارزی برای فروشگاه ها عمل می کند و استفاده از آن می تواند فرایند خرید را برای کاربران تسهیل سازد.

سایر کارمزدها در پی پال نیز با هدف تامین هزینه های اجرایی تراکنش ها و سودآوری پلتفرم وضع شده اند. پی پال برای تراکنش های انتقال پول میان کاربرانش هیچ گونه کارمزدی دریافت نمی کند.

نحوه محاسبه کارمزد در پی پال

کاربران پی پال در آمریکا می توانند بدون هیچ گونه کارمزدی، از پی پال برای خرید کالا و خدمات در سراسر آمریکا استفاده کنند. این در حالی است که برای خرید یا فروش ارز های دیجیتال، ارسال پول به خارج از کشور یا انجام تراکنش با کردیت کارت، مجبور به پرداخت کارمزد پی پال خواهید بود.

بازرگانانی که می خواهند کالا و خدمات خود را از طریق پلتفرم پی پال به فروش برسانند نیز مشمول کارمزد پی پال خواهند شد. این کارمزد معمولا به صورت درصدی از مبلغ تراکنش به همراه یک نرخ ثابت محاسبه می شود.

نرخ کارمزدها در پی پال بر اساس نوع تراکنش، ارز مورد استفاده و موقعیت جغرافیایی متغیر هستند. مبلغ کارمزد کسر شده از شما در هر تراکنش، در فاکتور نهایی مشخص می شود.

۴ روش محاسبه کارمزدها در Paypal

برای آگاهی بیشتر از نرخ کارمزدها در پی پال، می توانید از نرم افزارهای محاسبه گر آنلاین استفاده کنید. برای این هدف گزینه های انلاین متعددی وجود دارند که معتبر ترین آنها به شرح زیر می باشند:

  1. NerdWallet PayPal fee calculator: این ماشین حساب هزینه ها و کارمزد های جانبی برای تسویه حساب های دیجیتال، Zettle POS و پرداخت های استاندارد با کارت های اعتباری را محاسبه می کند.
  2. The Fee calculator: برای مقایسه کارمزدهای پی پال و استرایپ از این ابزار استفاده کنید.
  3. SaleCalc.com: کارمزدهای پی پال برای بازارهای شخص ثالث، از جمله تراکنش های مختلف پی پال را می توانید با کمک این ابزار محاسبه کنید.
  4. Wise PayPal fees Calculator: این ابزار برای محاسبه کارمزد های فروش در سراسر دنیا طراحی شده است.
نصب و دانلود برنامه Paypal برای اندروید و iOS
بخوانید!

کارمزد پی پال چقدر است؟

پرداخت هزینه کالا یا خدمات خریداری شده، ارسال پول به صورت محلی و ارسال کمک های مالی از طریق پی پال شامل کارمزد نمی شوند. ارسال پول به صورت بین المللی یا از طریق کارت های اعتباری و خرید ارزهای دیجیتال با کمک پی پال مشمول کارمزد می شوند. کارمزد ها در پی پال سه دسته اند:

  • Paypal merchant fees
  • Paypal consumer fees
  • Paypal donation fees

پی پال برای کسب و کارها کارمزدهای درصدی به همراه یک نرخ ثابت را در نظر گرفته است. ما در ادامه، ساختار این هزینه ها را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد:

کارمزد پی پال برای کسب و کارها:

اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید و امکان پرداخت هزینه کالا یا خدمات توسط درگاه پرداخت پی پال را برای مشتریان خود فعال کرده اید، در این صورت مشمول پرداخت کارمزد خواهید بود. در چنین شرایطی، اگر مشتریان از کارت های اعتباری و دبیت برای پرداخت هزینه ها استفاده کنند، 2.99 درصد از مبلغ تراکنش به علاوه نرخ ثابت 0.49 دلار به عنوان کارمزد از شما کسر می شود.

به عنوان مثال، اگر مشتری کالایی با هزینه 50 دلار را خریداری کند، شما باید کارمزد 1.99 دلار را به پی پال بپردازید ($1.50 + $0.49).

شما می توانید این کارمزد را در ساختار محاسبه قیمت کالا یا خدمات خود لحاظ کنید تا این کارمزد سود مد نظرتان را تحت الشعاع قرار ندهد.

کارمزد پی پال

کارمزد پرداخت‌های آنلاین:

اگر مشتریان برای پرداخت هزینه یک کالا یا خدمات، مستقیما به صفحه پرداخت فروشگاه آنلاین هدایت شوند (نه صفحه پرداخت پی پال) اما همچنان از طریق پی پال هزینه را پرداخت کنند، شما مشمول کارمزدی معادل با 3.49 درصد از مبلغ کل تراکنش به علاوه نرخ ثابت 0.49 دلار خواهید شد.

کارمزدهای POS:

تراکنش هایی که با استفاده از سیستم POS پی پال انجام می شوند مشمول کارمزدی با نرخ 2.29 درصد از هزینه تراکنش به علاوه 0.09 دلار نرخ ثابت می شوند.

کارمزدهای Payflow:

Payflow یک درگاه پرداخت اختیاری پی پال است که به کسب و کارها کمک می کنند تا درگاه پرداخت شخصی سازی شده ای را برای خود طراحی کنند. برای فروش هایی که از طریق پی فلو انجام می شوند، پی پال کارمزد ثابت 0.10 دلار به ازای هر تراکنش را در نظر گرفته است. همچنین یک هزینه اشتراک ماهانه برای پی فلو در نظر گرفته شده است. برای استفاده از خدمات Payflow Pro کسب و کارها مشمول یک نرخ ثابت ماهانه 10 دلار + 10 دلار هزینه مرتبط با خدمات محافظت از کلاهبرداری و امنیت پرداخت، می شوند.

بازپرداخت تراکنش‌ها:

در صورتی که یک کسب و کار در آمریکا مجبور به بازپرداخت یک تراکنش از طریق پی پال شود، مشمول کارمزد 20 دلار به ازای هر تراکنش می شود. برای حل اختلافات مالی میان کسب و کارها و مشتریان نرخ ثابت 15 دلار و در مواردی که در بازه زمانی مشخص حجم این اختلافات بیش از حد معینی باشند، کارمزد 30 دلار در نظر گرفته شده است.

نرخ سود حساب ارزی بانک‌های ایران
بخوانید!

کارمزدهای بین المللی:

کارمزد حساب پی پال

کسب و کارهایی که در آمریکا هستند، در صورت دریافت پرداخت از مشتریانی خارج از خاک آمریکا، مشمول پرداخت کارمزد می شوند. نرخ این کارمزد شامل نرخ تراکنش های محلی معمول به علاوه 1.5 درصد از مبلغ تراکنش می شود. همچنین کارمزد ثابت تبدیل ارز نیز در این مبلغ لحاظ می شود.

سایر کارمزدها:

پی پال طیف متنوعی از خدمات را عرضه می کند که هر کدام، به فراخور شرایط شامل کارمزد های مختلفی هستند.

  • کارمزد صدور فاکتور تراکنش، 2.99 درصد از مبلغ تراکنش + 0.49 دلار نرخ ثابت
  • کارمزد تراکنش هایی که با کمک کد QR انجام می شوند 2.29 درصد به همراه 0.09 دلار نرخ ثابت
  • تراکنش های انجام شده به کمک Venmo شامل 3.49 درصد به علاوه 0.49 دلار نرخ ثابت
  • پرداخت‌های کوچک (استفاده شده توسط کسب‌وکارهای دارای سیسستم BNPL): 99% + $0.09

 لیست کاملی از کارمزدها برای خدمات مختلف پی پال را می توانید در این لینک مشاهده کنید.

کارمزد پی پال برای مصرف کنندگان

افرادی که از طریق پلتفرم پی پال نسبت به خرید آنلاین، ارسال پول برای دوستان و خانواده یا پرداخت صورت حساب اقدام می کنند نیز مشمول کارمزد پی پال می شوند. مبلغ این کارمزدها به نوع تراکنش و کشور محل سکونت فرد بستگی دارد. در ادامه با کارمزدهای برخی از رایج ترین تراکنش ها آشنا می شویم:

خرید اقلام:

خرید فیزیکی یا انلاین با کمک پی پال، در صورت عدم تبدیل ارز، رایگان است.

کارمزد ارسال پول:

ارسال پول، از منبع موجود اکانت پی پال یا حساب بانکی در داخل کشور رایگان است. در صورت استفاده از کارت های اعتباری، کارمزد 2.9 درصد به علاوه 0.30 دلار ثابت کارمزد در نظر گرفته می شود. ارسال بین المللی پول که شامل تبدیل ارز نیز می شود، کارمزد 5 درصد تا حداکثر 4.99 دلار برای هر تراکنش را به همراه دارد. در صورت استفاده از کارت های اعتباری در این تراکنش، هزینه ها بالاتر خواهد بود. کارمزد تبدیل ارز را نیز در چنین تراکنش هایی باید در نظر بگیرید.

خرید، فروش و انتقال ارزهای دیجیتال:

کارمزد پی پال در خرید و فروش ارز دیجیتال بر اساس ارزش دلار در تراکنش تعیین می شود. کارمزد پی پال برای استیبل کوین اختصاصی خود، یعنی PYUSD که به دلار آمریکا وابسته است، ساختار متفاوتی دارد.

کارمزد paypal

برای تبدیل مبلغ با ارزش 250 تا 1000 دلار از PYUSD به سایر ارزهای دیجیتال، کارمزد 1.75 درصد دریافت می شود. این نرخ برای تبدیل بیش از 1000 دلار به 1.45 درصد کاهش می یابد. نگه داری از PYUSD در حساب پی پال یا انجام تراکنش با آن به سایر اکانت های پی پال هیچ هزینه ای ندارد.

کارمزدهای تبدیل ارز و تراکنش های بین المللی:

در صورت استفاده از پی پال برای خرید کالا یا ارسال وجه با ارزی غیر از ارز پایه حساب کاربری خود، مشمول کارمزدی معادل 4 درصد از مبلغ تراکنش خواهید شد. این کارمزد شامل تبدیل ارز و دریافت وجه به ارزی غیر متداول نیز می شود. در کنار کارمزد های استاندارد و متداول تبدیل ارز، پی پال این اختیار را برای خود محفوظ می دارد که در شرایط خاص، هزینه های دیگری را نیز اعمال کند. البته در این صورت، پیش از انجام تراکنش پی پال به شما اطلاع خواهد داد.

کارمزد پی پال برای دونیت:

کارمزد پی پال

کسب و کارها و خیرین، در صورت استفاده از این پلتفرم برای انجام کارهای دونیت (کمک)، مشمول یک کارمزد مشترک می شوند. این کارمزد در صورت نقل و انتقال مبالغ دونیت میان کاربران خود شبکه، حذف می گردد. (به عنوان مثال از طریق دکمه دونیت پی پال)

دانلود آخرین نسخه برنامه پرفکت مانی برای اندروید و iOS
بخوانید!

کارمزد پی پال

مقایسه کارمزدها در پی پال و سایر درگاه های پرداخت:

پی پال و شاپیفای:

 شاپیفای یک راه حل امن و کارآمد برای پرداخت است که به طور خاص برای فروشگاه ها طراحی شده است. در صورت وجود حساب پی پال با آدرس ایمیلی که به شاپیفای مرتبط است، مبالغ سفارشات به صورت خودکار و فوری به حساب پی پال واریز می شوند. در صورت عدم وجود این ارتباط، باید ابتدا مراحل ایجاد و تکمیل حساب پی پال را طی کنید.

تراکنش های داخلی در شاپیفای مشمول کارمزد 2 تا 3 درصد + ۳۰ سنت ثابت هستند.

مقدار کارمزد بسته به طرح Shopify، نوع کارت اعتباری مورد استفاده، و اینکه آیا تراکنش آنلاین یا حضوری انجام شده متفاوت است.

هنگام پردازش سفارشات از طریق Shopify Payments، Shop Pay، Shop Pay Installments و PayPal Express در Shopify هیچ کارمزد ثالثی وجود ندارد. همین امر در مورد پرداخت های نقدی و نقل و انتقالات بانکی نیز صدق می کند.

کارمزدهای Stripe:

کارمزد استاندارد در این پلتفرم برای بازرگانان 2.9 رصد + ۳۰ سنت ثابت است. نرخ کارمزد برای کارت های اعتباری، کارت های دبیت و همچنین تراکنش های بین المللی ممکن است بالاتر نیز باشد.

کارمزدها در Square:

تراکنش های تجاری در این پلتفرم مشمول 2.9 درصد + ۳۰ سنت ثابت کارمزد برای تراکنش های آنلاین و 2.6 درصد + ۱۰ سنت کارمزد برای تراکنش های حضوری می شوند. برای تراکنش های POS کارمزد 3.3 درصدی + ۳۰ سنت لحاظ می شود.

کارمزدها در venom:

تراکنش های تجاری در این پلتفرم مشمول 1.9 درصد + ۱۰ سنت ثابت کارمزد می شوند. برای تراکنش هایی که از طریق Tap to Pay یا iPhone و اندروید انجام می شوند نیز کارمزد 2.29 درصد به علاوه نرخ ثابت 0.1 دلار در نظر گرفته شده است.

پرداخت هزینه‌ها با Paypal

در دنیای تجارت الکترونیک امروز، ارائه گزینه های متنوع پرداخت برای مشتریان امری ضروری است. عدم ارائه چنین راه حل هایی، می تواند به معنای از دست دادن مشتریان باشد. هر پلتفرم و راه حل پرداختی نیز مشمول کارمزدهایی می شود که به عنوان صاحب یک کسب و کار، باید آنها را در نظر بگیرید در غیر این صورت، حاشیه سود تان کوچک تر خواهد بود.

سلب مسئولیت: کارمزدهای ذکر شده در این مقاله در تاریخ انتشار دقیق است، اما ممکن است با گذشت زمان تغییر کند.

سوالات متداول

کارمزدهای تراکنش با Paypal چیست؟

تراکنش های آنلاین در پی پال با استفاده از کارت های اعتباری و نقدی مشمول 2.99 درصد به علاوه 0.49 دلار هزینه ثابت کارمزد می شوند. در پرداخت های آنلاین برای تراکنش ها از طریق درگاه پرداخت پی پال 3.49 درصد از مبلغ تراکنش به علاوه 0.49 دلار هزینه ثابت کارمزد در نظر گرفته شده است.

چگونه کارمزد پی پال را پرداخت نکنیم؟

هیچ راهی برای عدم پرداخت کارمزد پی پال برای کسب و کارها وجود ندارد.

چرا پی پال کارمزد دریافت می کند؟

پی پال یک شرکت غیر انتفاعی است که از طریق دریافت کارمزد از تراکنش های بیزینس‌ها سودآوری می کند. کارمزدها در پی پال هزینه های عملیاتی را پوشش می دهند.

هزینه های مرتبط با حساب های Paypal چیست؟

افتتاح حساب در پی پال (برای کشورهای غیرتحریم) رایگان است اما برای برخی از تراکنش ها، کارمزدهایی در نظر گرفته شده است. دریافت هزینه خرید، پرداخت های بین المللی، ارسال پول با کمک کارت اعتباری و تبدیل ارز در پی پال، مشمول کارمزد هستند. شما می توانید نرخ و جزئیات دقیق کارمزدهای هر یک از این تراکنش ها را در بخش Activity اکانت پی پال خود بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 2 =