متفرقه

پرایم ویدئو یا نتفلیکس؟ بررسی موشکافانه + نتیجه‌گیری

آمازون پرایم یا نتفلیکس

آمازون پرایم ویدیو و نتفلیکس دو مورد از پرکاربردترین سرویس های استریم مورد استفاده در کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده هستند. هرچه تمایل مردم به سمت استریم های آنلاین بیشتر می‌شود، فعالیت در این عرصه نیز رقابتی تر خواهد شد.

تنها مسئله‌ای که برای کاربران به وجود می‌آید این است که نمی‌دانند کدام یک از فعالان این عرصه امکانات و قابلیت‌های بهتری را ارائه می‌کند. البته هر کدام از این دو سرویس، محتوای متفاوتی دارند و استفاده از هر دو مورد نیز ایده بدی نیست. اما اگر می‌خواهید فقط از یک مورد استفاده کنید، انتخاب بین این دو می‌تواند برایتان دشوار باشد.

هنگام تصمیم‌گیری پیرامون نتفلیکس یا آمازون پرایم ویدیو باید موارد متعددی را مدنظر قرار دهید. در این مطلب به بررسی یکایک آن‌ موارد می‌پردازیم.

تجربه‌ی استفاده آمازون پرایم یا نتفلیکس؟

بیایید عملکرد این دو سرویس را با هم مقایسه کنیم. این کار را با بررسی نتفلیکس شروع می‌کنیم.

تجربه استفاده از نتفلیکس

آمازون پرایم یا نتفلیکس

کاربران با استفاده از برنامه‌ تلفن هوشمند، مرورگر وب و دستگاه‌ها و نرم افزار های متعدد دیگر می‌توانند از محتوای ارائه شده توسط نتفلیکس، تنها با کلیک بر روی “Play” بهره‌مند شوند. همچنین می‌توان به‌صورت ماهیانه اشتراک این پلتفرم را تهیه و از آن استفاده کرد. در سایت NETFLIX دسته بندی های متنوعی وجود دارد از جمله:

  • لیست من (My List)
  • پرطرفدارها (Trending Now)
  • برنامه‌های تولید نتفلیکس
  • مستند
  • فیلم های اکشن
  • نمایش های تلویزیونی جنایی
  • و موارد متنوع دیگر

برای مشاهده‌ی پیش نمایش هر دسته بندی می‌توانید ردیف‌ها را بپیماید. البته در انتهای هر سطر مانند پرایم ویدیو گزینه‌ی “View all” وجود ندارد. با این حال نتفلیکس یک دسته بندی با عنوان “categories for you” را ایجاد کرده که به وسیله ی آن می توانید به محتواهای مختلف دسترسی داشته باشید.

پرایم ویدیو یا نتفلیکس

پیشنهاد مطالعه: ثبت نام در نتفلیکس

تجربه استفاده از پرایم ویدیو

نتفلیکس یا آمازون پرایم

در این قسمت قصد داریم پیرامون امکانات و قابلیت های پرایم ویدیو مطالبی را مطرح کنیم. این پلتفرم دارای یک رابط کاربری ساده بوده و ظاهری مشابه NETFLIX دارد. در این سایت نیز می‌توان در هر ردیف محتوا و برنامه‌های گوناگون را مشاهده کرد. اما تفاوتی که این سایت با سایت نتفلیکس دارد این است که در انتهای هر لیست گزینه‌ی “see all” وجود دارد که NETFLIX فاقد این امکان است.

این سرویس محتوای رایگان زیادی ارائه می‌دهد، اما برای تماشای برخی از فیلم‌ها و برنامه‌های نمایشی لازم است که هزینه‌ اضافی بپردازید و یا اینکه اشتراک این پلتفرم را تهیه نمایید. به هر حال محتوای موجود در پرایم ویدیو به اندازه ای است که بتواند کاربران را در طولانی مدت راضی نگه دارد.

نتفلیکس یا آمازون پرایم ویدیو

در این پلتفرم به‌طور هم‌زمان 3 کاربر می‌توانند محتوای متفاوتی را تماشا کنند. اگر قصد تماشای هم‌زمان یک ویدیو را داشته باشید، این امکان تنها برای دو دستگاه وجود دارد.

سرویس HBO Max چیست؟
بخوانید!

مقایسه هزینه اشتراک پلتفرم‌ها

نتفلیکس یا پرایم ویدئو

در حال حاضر هردوی این پلتفرم‌ها یک دوره آزمایشی رایگان سی‌روزه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اشتراک آزمایشی به کاربران کمک می‌کند با امکانات و محتوای این سایت‌ها آشنا شده و بهترین و مناسب‌ترین پلتفرم را برای استفاده برگزینند.

همچنین سرویس آمازون پرایم ویدیو برای دانشجویان یک دوره شش‌ماهه آزمایشی را تدارک دیده است. پس اگر هنوز در حال تحصیل هستید، می توانید این پلتفرم را برای استفاده انتخاب کنید.

همانطور که اشاره شد NETFLIX به صورت ماهانه شارژ می شود در حالی که پرایم ویدیو گزینه‌های مختلفی را در این زمینه ارائه می‌دهد. برای استفاده از پرایم ویدیو یک حساب کاربری ایجاد کنید تا به محتوای رایگان دسترسی داشته باشید. سپس در صورت تمایل می‌توانید محتواهای بیشتری را خریداری کنید و یا اینکه به‌صورت ماهانه حساب خود را شارژ کنید و یا از سرویس پرداخت سالانه این پلتفرم استفاده کنید.

هزینه اشتراک نتفلیکس

سایت NETFLIX به‌صورت ماهیانه از طریق پی پال وریفای شده یا دبیت کارت برای کاربران صورتحساب ارسال می‌کند. البته می‌توانید در هر زمانی اشتراک خود را لغو کنید. همزمان امکان تماشای ۴ کاربر در برنامه نتفلیکس وجود دارد.

NETFLIX سه سطح از خدمات را برای کاربران در نظر گرفته است. مورد اول به‌ عنوان بسته اولیه شناخته می‌شود و با قیمت 8.99 دلار در ماه قابل تهیه است. پخش استریم به‌صورت نامحدود و پخش با کیفیت استاندارد از قابلیت‌های این سطح می‌باشند.

 سطح دوم با مبلغی بیشتر و با پرداخت 13.99 دلار قابل خریداری است و به‌صورت ماهانه برای کاربر فعال می‌شود. این بسته دو استریم را به‌صورت هم‌زمان و با کیفیت بالا در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در نهایت کاربران می‌توانند بالاترین سطح اشتراک نتفلیکس را با قیمت 17.99 دلار در ماه فعال کنند. در این سطح کاربر به چهار استریم هم‌زمان با کیفیت 4K دسترسی دارد.

نتفلیکس یا prime video

البته از طریق مجموعه جک‌بلک، می‌توانید با قیمتی بسیار به صرفه‌تر اشتراک آن را تهیه نمایید.

هزینه اشتراک آمازون پرایم ویدیو

آمازون پرایم یا netflix

آمازون پرایم ویدیو به کاربر این امکان را می‌دهد که برای تماشای هر فیلم و یا سریال هزینه پرداخت کند. در این روش شما احتیاج به تهیه اشتراک ندارید و فقط هزینه فیلم مورد نظر را پرداخت می‌کنید. اما اگر می‌خواهید با پرداخت هزینه کم دسترسی بیشتری به محتوای این مجموعه داشته باشید، می‌توانید اشتراک Amazon Prime را با قیمت 8.99 دلار در ماه و یا یک سطح بالاتر را با پرداخت 12.99 دلار تهیه نمایید.

در این سایت یک گزینه سالانه نیز وجود دارد که کاربر می‌تواند با پرداختن 119 دلار به مدت یک سال به محتواهای این مجموعه دسترسی داشته باشد.

 پرایم ویدیو یا نتفلیکس

در چه دیوایس‌هایی می‌توان از  نتفلیکس یا آمازون پرایم ویدیو بهره برد؟

در حال حاضر می توان با طیف گسترده ای از دستگاه‌ها و دیوایس ها به این سرویس متصل شد. نتفلیکس اساساً برای هر دیوایسی که قابلیت اتصال به اینترنت دارد و همین‌طور مجهز به صفحه‌نمایش است، قابل‌استفاده خواهد بود.

سرویس پرایم ویدیو نیز به‌ وسیله اکثر دیوایس ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سرویس قابلیت جفت شدن با fire stick آمازون را دارد. به لطف به‌روزرسانی های انجام‌ شده کاربران می‌توانند با chromecast نیز از پخش استریم استفاده کنند.

 پرایم ویدئو یا نتفلیکس

Spotify چیست و چگونه کار می‌کند؟
بخوانید!

مقایسه محتوا: پرایم ویدئو یا نتفلیکس؟

 پرایم ویدئو یا نتفلیکس

نتفلیکس محتوا را در دسته‌ها و انواع مختلفی ارائه می‌دهد. مانندِ محتواهای اورجینال، برنامه‌های تلویزیونی کلاسیک، مستند و اجراهای موسیقی.

زمانی که صحبت از فیلم‌ها به میان می‌آید، NETFLIX فهرستی از آثار کلاسیک، فیلم‌های جدید و برخی از فیلم‌های منحصر به فرد را با توجه به سلیقه کاربر در اختیار او قرار می‌دهد. معمولاً محتواها مرتباً تغییر می‌کنند. اما اغلب آن‌ها برای مدت‌زمانی بر روی سایت قرار می‌گیرند تا افراد فرصت تماشای آن را از دست ندهند.  همچنین می‌توانید کیفیت محتوای خود را انتخاب کنید؛ مانند محصولات تولیدی نتفلیکس مثل House of Cards، Narcos، Stranger Things، Daredevil و غیره.

آمازون پرایم یا نتفلیکس

آموزش اضافه کردن زیرنویس فارسی در Netflix
بخوانید!

کاربران برنامه آمازون پرایم ویدیو می‌توانند محتوای مورد علاقه خود را از طریق اپلیکیشن تلفن‌های هوشمند، مرورگر وب یا chromecast همانند نتفلیکس تماشا کنند. همچنین آمازون دارای محصولاتی مانند Fire TV با ویدیو پرایم داخلی است. پرایم محتوای اورجینال فیلم، سریال ‌های جدید و همین‌طور کلاسیک را جهت استفاده به کاربران ارائه می‌دهد. فراموش نکنید که استفاده از نتفلیکس هرگز دشوار نیست.

آمازون پرایم یا نتفلیکس

مثل محصولات آمازون پرایم ویدیو فیلم‌ها و کاتالوگ‌های مختلفی را ارائه می‌کند اما تمرکز آن بیشتر بر روی نمایش‌های تلویزیونی است. لازم به ذکر است که پرایم ویدیو حتی در صورتی که عضویت آن را داشته باشید، برای تماشای برخی از فیلم‌ها از شما هزینه دریافت می‌کند.

فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی هر دو سرویس نتفلیکس و پرایم ویدئو به‌طور مداوم تغییر می‌کند و مرتباً مواردی به آن اضافه و یا از آن حذف می‌شوند.

نتفلیکس یا آمازون پرایم ویدیو: کدام یک بهتر است؟

سرویس های محتوایی زیادی به ارائه محتوا مشغول هستند. اما دلایلی باعث شده است که نتفلیکس محبوبیت بیشتری داشته باشد. نتفلیکس برنامه های اورجینالی را تولید می‌کند که مخصوص این سرویس هستند و سخت است که از دیدن آن‌ها صرف‌نظر کرده و از اشتراک NETFLIX استفاده نکنید.

عناوین زیر چند مورد از سریال‌ هایی هستند که در این بستر می‌توانید به تماشای آن‌ها بنشینید:

  • Stranger things
  • YOU
  • Orange is the new Black

یکی دیگر از مزایای نتفلیکس این است که هیچ هزینه اضافی در آن وجود ندارد. یعنی شما می‌توانید صرفاً با تهیه پایین‌ترین سطح اشتراک این سرویس از تمامی محتوا و برنامه‌های آن استفاده کنید.

از طرف دیگر آمازون پرایم ویدیو نیز با مبلغ 8.99 دلار به‌صورت ماهانه قابل‌دسترس است و یا اینکه می‌توانید با پرداخت 12.99 دلار به‌صورت ماهانه از کتاب‌ها، فیلم‌ها، موسیقی و تخفیف های این مجموعه بهره‌مند شوید.

به‌طور کلی اگر صرفاً استفاده از محتوای استریم مدنظر شماست، می‌توانید نتفلیکس را به‌عنوان بهترین گزینه برگزینید. زیرا در این حالت نه‌ تنها فیلم‌ های جدید و قدیمی را در اختیار دارید، بلکه از کانال‌های ویژه مانند shameless نیز برخوردار می‌شوید.

در کنار نتفلیکس و پرایم ویدئو، سرویس‌های مشابه دیگر مانند اکانت hbo max، اپل تی وی پلاس و hulu نیز وجود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =