متفرقه

آموزش آپدیت آیفون | بروزرسانی نسخه iOS (تصویری + ویدیو)

بروزرسانی ios

با توجه به انتشار نسخه IOS 16 برای دستگاه های آیفون، ما تصمیم گرفته ایم تا این مقاله را به بررسی چند پرسش و مشکل رایج در خصوص بروز رسانی آیفون اختصاص دهیم. اگر شما هم در خصوص آپدیت جدید آیفون سوالاتی دارید، ما را تا انتهای این متن دنبال کنید.

آیا نسخه بروز رسانی شده iOS 16در دسترس است؟

بله، نسخه بروز رسانی آیفون iOS 16 در حال حاضر در دسترس است. این نسخه در واقع یکی از مهم ترین آپدیت هایی است که سیستم Ios در چند سال اخیر تجربه کرده است. این بروز رسانی خبری بود که بسیاری از کاربران آیفون منتظرش بودند.

اگر شما تا به حال گوشی آیفون خود را بروز رسانی نکرده اید، iOS 16می تواند شما را وسوسه کند. اگر وارد بخش Settings شوید و سپس بر روی گزینه General کلیک کرده و سپس گزینه Software update را انتخاب کنید، یک گزینه برای دانلود و نصب برایتان به نمایش در می آید. چندین روز پس از انتشار آپدیت iOS، شما ممکن است حتی پیامی در این خصوص دریافت کنید.

چگونه یک نسخه کپی از iOS قدیمی دریافت کنیم؟

پس از بروز رسانی آیفون به نسخه iOS 16 شما ممکن است پشیمان شوید و مایل باشید دستگاه خود را به حالت قبل برگردانید. برگشتن به نسخه قدیمی (Downgrade کردن) چندان آسان نیست. به همین خاطر ما انجام این کار را به شما توصیه نمی کنیم. اگر با وجود ریسک های موجود، باز هم مایل به انجام این کار هستید، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از طریق مک‌بوک، وارد بخش Finder شوید.
  2. کلیدهای Option/Alt در فایندر را نگه داشته و سپس گزینه های Go و پس از آن Library را انتخاب کنید.
  3. پوشه Software Updates مربوط به دستگاه خود را انتخاب کنید.
  4. اگر این پوشه در این بخش وجود نداشت، از طریق مرورگر وب و مراجعه به وب سایت me می توانید تنظیمات مناسب برای دستگاه خود را پیدا کنید.

نحوه آپگرید iOS از نسخه بتا (آزمایشی)

در صورتی که قبل از عرضه عمومی و نهایی آپدیت iOS 16.1 از نسخه بتا یا آزمایشی آن استفاده کرده اید، برای استفاده از نسخه های اصلی iOS در آینده مجبور هستید پروفایل تنظیمات Apple را از روی دستگاه خود پاک کنید.

برای انجام این کار، کافی است به بخش Settings و پس از آن به General رفته و گزینه VPN and Device Management  را انتخاب کنید. سپس گزینه IoS Beta Software Profile را انتخاب کنید. پس از آن با انتخاب گزینه Delete Profile و وارد کردن پسورد خود، می توانید تغییرات را تایید کنید. با انجام این مرحله، شما می توانید بروز رسانی رسمی iOS را دریافت کنید.

بروز رسانی گوشی ایفون

اگر دستگاه در مرحله راستی آزمایی آپدیت آیفون هنگ کرد، چه کار کنیم؟

پس از آنکه نسخه iOS 16 بر روی آیفون شما نصب شد، اپل شروع به راستی آزمایی آن می کند. در صورتی که ارتباط شما با WiFi دچار مشکل شود، دستگاه در این مرحله هنگ خواهد کرد. بنابراین، برای برطرف کردن این مشکل، اتصال اینترنت خود را چک کنید. در صورتی که اتصال اینترنت مشکلی نداشته باشد، دستگاه خود را روشن و خاموش کرده و بار دیگر مراحل بالا را تکرار کنید.

برطرف کردن مشکل هنگ کردن به هنگام بروزرسانی آیفون

ممکن است فرایند بروز رسانی آیفون شما بیش از حد استاندارد طول بکشد و یا بروز رسانی در آخرین مراحل، متوقف شود. چاره چیست؟ قبل از هرچیز به یاد داشته باشید که بروز رسانی المان های اصلی سیستم عامل، معمولا سنگین تر بوده و کند تر انجام می شوند.

گاهی ممکن است یک بروز رسانی، هشت الی نه ساعت به طول انجامد. همچنین زمانی که آپدیت iOS منتشر می شود، توصیه ما این است که چند روز دست نگه دارید. اجازه دهید تمام باگ ها و اشکالات بروز رسانی از طرف اپل برطرف شود و سپس اقدام به بروز رسانی گوشی آیفون خود کنید.

بنابراین در صورت کند بودن بروز رسانی آیفون تان، اندکی صبر کنید. اگر مطمئن شدید که به فرایند فریز شده است، گوشی خود را restart کنید. فرایند ریستارت کردن آیفون به نوع مدل دستگاه شما بستگی دارد. با این حال به یاد داشته باشید که iOS 16.1 روی دستگاه های قدیمی تر از آیفون 8 اجرا نمی شود.

برای ریستارت کردن تمامی آیفون های دارای فیس آیدی، آیفون هشت و نسل دوم آیفون های SE، کافی است دکمه افزایش صدا را به سرعت فشار داده و رها کنید. سپس دکمه کاهش صدا را به سرعت فشار داده و رها کنید. دکمه های کناری را فشار داده و آنها را تا زمانی که لوگوی اپل بر روی صفحه ظاهر شود، نگه دارید. سپس آن را رها کنید.

دلیل دیگری که شاید بروز رسانی آیفون شما را با مشکل مواجه کند، اتصال دستگاه به وای فای است. اگر دستگاه خود را چند ماه پس از عرضه بروز رسانی، آپدیت کنید با مشکلاتی اعم از اشغال بودن سرورها یا تاخیر های طولانی مدت مواجه نخواهید بود. با توجه به این امر، اگر بروز رسانی شما کند است و یا دچار مشکل شده است، به احتمال زیاد به این دلیل است که اتصال وای فای شما به خوبی عمل نمی کند.

چرا آیفون من بروزرسانی نمی‌شود؟

ممکن است این سوال نیز برای شما پیش آمده باشد که چرا دستگاه، آخرین آپدیت ایفون را نمایش نمی دهد. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد:

  • ممکن است زودتر از تاریخ انتشار بروز رسانی، منتظرش باشید. گاهی اوقات در لحظه آخر اپل تاریخ انتشار بروز رسانی های سالانه خود را به تعویق می اندازد. البته این تعویق ممکن است برای دستگاه های مختلف نیز صادق باشد. گاهی ممکن است دوست شما زودتر از شما بروز رسانی را دریافت کند.
  • ممکن است دستگاه شما برای بروز آپدیت iOS قدیمی باشد.
  • ممکن است دستگاه شما به اینترنت متصل نباشد. همانطور که پیش تر نیز توضیح داده شد، شما برای دریافت و دانلود بروز رسانی ها به اتصال اینترنت نیاز خواهید داشت.
  • ممکن است باتری شما کم باشد. برای آنکه اپل بتواند آپدیت ها و بروز رسانی ها را نمایش دهد، دستگاه شما باید به برق وصل باشد و یا باتری بیشتر از یک حد مجاز، شارژ داشته باشد.

آیا بروزرسانی آیفون اطلاعات من را پاک می کند؟

اگر شما فضای آزاد کمی در گوشی خود دارید، باید در خصوص این پرسش اندکی نگران باشید. این اتفاق در گذشته نیز رخ داده است که در خلال دانلود بروز رسانی، اطلاعات افراد از روی گوشی ها پاک شده است. اگرچه معمولا بروز رسانی ها اطلاعات شخصی شما را پاک نمی کنند اما بهتر است قبل از اجرای بروز رسانی، یک نسخه پشتیبان از اطلاعات مد نظر تهیه کنید.

نحوه آپدیت iOS در صورت نداشتن فضای کافی

اگر فضای کافی در دستگاه خود ندارید، دانلود بروز رسانی ها از طریق Finder یا iTunes می تواند راه حل ایده آلی باشد. برای این کار، می توانید مراحلی که در ابتدای مقاله شرح داده شد را دنبال کنید.

آیا تلفن همراه شما با نسخه جدید iOS مطابق است؟

متاسفانه تمامی دستگاه های آیفون با نسخه iOS 16 سازگار نیستند. برای دانلود آخرین آپدیت آیفون، دستگاه شما باید حداقل آیفون X باشد (که در سال 2017 عرضه شد). مدل های قابل پشتیبانی از این نسخه جدید شامل آیفون ایکس، آیفون 11، نسل دوم یا بالاتر آیفون SE و آیفون 14 می باشند.

آموزش بروزرسانی گوشی آیفون

در زیر ۲ روش بروزرسانی گوشی ایفون توسط اپل ساپورت آموزش داده شده است:

چگونه آیفون خود را به صورت خودکار بروزرسانی کنیم؟

ساده ترین (و امن ترین) راه برای مدیریت بروز رسانی آیفون، اجرای آن به صورت خودکار است. برای این کار، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- به تنظیمات دستگاه خود رفته و گزینه General را انتخاب کنید.

اخرین اپدیت ایفون

۲- در صفحه General، گزینه Software update را انتخاب کنید.

آپدیت ios

بررسی چند پرسش متداول در خصوص بروز رسانی آیفون

۳- در صفحه جدید، گزینه Automatic Updates را انتخاب کنید.

۴- برای آنکه به دستگاه خود اجازه دهید در هنگام اپدیت، تمام مراحل را به صورت خودکار انجام دهد، مطمئن شوید هر دو گزینه Download IOS updates و Install IoS updates فعال هستند. برای فعال کردن این دو گزینه کافی است آن ها را به سمت راست بکشید تا سبز شوند.

اپدیت ایفون

۵- زمانی که هر دو گزینه فعال شوند، آیفون فایل های بروز رسانی را در گوش دانلود کرده و زمانی که گوشی در حال شارژ و یا قفل است، آن ها را به صورت خودکار نصب می کند.

توجه: در صورت دلخواه، می توانید گزینه Install iOS updates را غیر فعال کرده اما گزینه Download IOs Updates را فعال نگه دارید. با این کار، آپدیت ها در گوشی شما دانلود می شوند اما برای نصبشان، شما باید به صورت دستی در زمان دلخواه، آنها را اجرا کنید.

نحوه بروزرسانی آیفون به صورت دستی

اگر مایل هستید خودتان به روزرسانی های دستگاه را مدیریت کنید و یا گوشی شما بنا به هر دلیلی به صورت خودکار بروز رسانی ها را نصب نمی کند، می توانید مراحل زیر را برای انجام این کار دنبال کنید:

  1. وارد بخش تنظیمات شده و به صفحه General بروید.
  2. در این صفحه، گزینه Software Update را انتخاب کنید. در این مرحله، دستگاه شما بررسی می کند که آیا آپدیت جدیدی موجود هست یا نه.
  3. اگر بروز رسانی جدیدی منتشر شده باشد، روی گزینه Download and Install کلیک کنید. با شرایط و ضوابط موافقت کرده و صبر کنید تا به روزرسانی ها به صورت کامل بر روی دستگاه شما دانلود شوند.
  4. در نهایت بر روی گزینه Install کلیک کنید.

چرا آیفون من آپدیت نمی شود: بررسی چند نکته

اگر آیفون شما به صورت خودکار یا دستی، بروز رسانی نمی شود می توانید نکات زیر را بررسی کنید:

۱- مطمئن شوید گوشی شما با اپدیت جدید سازگار است: آخرین آپدیت IoS، یعنی iOS 16 برای آیفون های X و مدل های جدید تر، در دسترس است. همچنین نسل اول و دوم آیفون SE و آی پد تاچ های نسل هفتم می توانند از این آپدیت استفاده کنند. این بدان معناست که اگر آیفون X و یا قدیمی تر را داشته باشید، شانسی برای آپدیت نرم افزار گوشی خود نخواهید داشت.

 بروزرسانی گوشی ایفون

۲- ظرفیت آزاد دستگاه را بررسی کنید: iOS 16 به چیزی در حدود 3.3 گیگابایت فضای داخلی نیاز دارد اما برای نصب و بروز رسانی موفق، شما به فضایی بیشتر از این حد نیاز خواهید داشت. در حقیقت برای دانلود و نصب این نسخه از بروز رسانی، شما چیزی در حدود 5 گیگ فضای خالی نیاز دارید.

برای پیدا کردن فضای خالی موجود در دستگاه کافی است به بخش تنظیمات و صفحه تنظیمات عمومی (General) مراجعه کنید. در این صفحه گزینه iPhone Storage را انتخاب کنید. گزارشی از فضای در دسترس به صورت لیست در بالای صفحه به نمایش در می آید. در صورت نداشتن فضای کافی، می توانید آن را با توجه به راه حل های ارائه شده در این لینک، ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =