متفرقه

نحوه ساخت اکانت اینستاگرام با موبایل و کامپیوتر (+ویدیو)

ساخت اکانت در اینستاگرام

آیا مایلید به جامعه میلیونی کاربران اینستاگرام بپیوندید؟ خوشبختانه ساخت اکانت اینستاگرام فرایندی رایگان و آسان است. شما می توانید از طریق گوشی همراه اندروید یا iOS برای ساخت اکانت در اینستاگرام اقدام کنید و حتی از طریق کامپیوتر شخصی خود، به این اکانت دسترسی داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم دو روش برای ساخت اکانت اینستاگرام از طریق گوشی همراه و کامپیوترهای مک یا ویندوز، را به شما معرفی کنیم.

نکاتی که قبل از شروع باید بدانید:

  • برای ساخت اکانت اینستاگرام شما به یک شماره (مثل گوگل ویس) یا ایمیل معتبر نیاز خواهید داشت.
  • در صورت استفاده از اپلیکیشن موبایل برای ساخت اکانت اینستاگرام، باید عبارت Sign up را انتخاب کنید تا فرایند ثبت نام آغاز شود.
  • در صورت استفاده از مرورگر PC، باید ابتدا به وب سایت اینستاگرام مراجعه کنید و سپس با انتخاب گزینه Sign up فرایند ثبت نام را آغاز کنید.

روش اول: ساخت اکانت اینستاگرام با موبایل

۱- اپلیکیشن اینستاگرام را بر روی گوشی همراه خود دانلود کنید. برای این کار می توانید به اپ استور (برای گوشی های iOS) و یا گوگل پلی استور (برای گوشی های اندروید) مراجعه کنید.

در صورتی که قصد ساخت اکانت کاری در اینستاگرام را دارید، باید ابتدا یک اکانت شخصی اینستاگرام داشته باشید. سپس می توانید این اکانت را به یک حساب تجاری تغییر دهید.

نحوه ساخت اکانت اینستاگرام

۲- در مرحله بعد، اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.

طریقه ساخت اکانت اینستاگرام

۳- پس از ورود به اپلیکیشن، گزینه Sign up را انتخاب کنید. این گزینه در بخش زیرین صفحه و در کنار عبارت Don’t have an account? قرار دارد.

  • در این بخش شما این امکان را دارید تا از طریق حساب فیس بوک خود، مستقیما نسبت به ساخت اکانت اینستاگرام اقدام کنید. با این روش، اکانت اینستاگرام شما به حساب فیس بوکتان متصل خواهد شد.
  • در صورتی که از قبل با یک حساب کاربری متفاوت وارد اپلیکیشن اینستاگرام شده اید، باید برای ساخت اکانت جدید از این حساب بیرون بیایید. برای این کار، کافی است بر روی عکس پروفایل در گوشه سمت راست کلیک کنید. سپس نام کاربری اکانت را انتخاب کرده و گزینه Add account و سپس Create New Account را انتخاب کنید. این فرایند ایمیلی را که از طریق آن اکانت فعلی را ساخته اید، به اکانت جدید نیز متصل می کند. بهتر است در طی فرایند تنظیم اکانت جدید، این ایمیل را تغییر دهید.

ساخت اکانت مجازی اینستاگرام

۴- یک شماره تماس (اگر نمی‌خواهید با شماره ایران خود ثبت نام کنید می‌توانید به خرید شماره مجازی اینستاگرام بپردازید) یا ایمیل وارد کرده و سپس گزینه Next را انتخاب کنید. در مراحل بعدی، می توانید به اطلاعات موجود در حساب کاربری خود از طریق این ایمیل یا شماره تماس دسترسی پیدا کنید.

طريقه درست كردن پيج اينستاگرام

۵- در صورت تمایل به استفاده از شماره تماس، گزینه Phone را انتخاب کرده و شماره تلفن معتبر خود را وارد کنید.

  • در صورت تمایل به استفاده از ایمیل، با انتخاب گزینه Email، آدرس پست الکترونیکی خود را وارد کنید.
  • پس از وارد کردن اطلاعات خود، یک کد تایید از سوی اینستاگرام برایتان ارسال می شود. این کد یا از طریق ایمیل و یا از طریق پیامک در اختیارتان قرار می گیرد. آن را در قسمت مربوطه وارد کنید. در صورتی که کدی دریافت نکردید، گزینه Resend confirmation code را انتخاب کنید.

نحوه ساختن پیج اینستاگرام

۶- پس از تایید کد، گزینه Next را انتخاب کنید.

ساخت اکانت در اینستاگرام

۷- در این مرحله، باید نام خود را وارد کنید. شما می توانید از نام و نام خانوادگی اصلی خود و یا نامی مستعار در این مرحله استفاده کنید.

مراحل ساخت اکانت اینستاگرام

۸- در مرحله بعد برای ساخت اکانت جدید در اینستاگرام، از شما خواسته می شود تا یک رمز عبور امن مشخص کنید. در صورتی که مایلید اینستاگرام رمز عبور شما را ذخیره کند، گزینه Save Password را علامت بزنید.

درست کردن اکانت اینستاگرام

۹- در مرحله بعد باید تاریخ تولد خود را وارد کنید. می توانید برای انتخاب تاریخ روز، ماه و سال، از منوی موجود استفاده کنید.

چگونه اکانت جدید اینستا بسازیم

۱۰- در مرحله بعد از شما خواسته می شود تا یک نام کاربری برای خود انتخاب کنید. شما می توانید این نام را در آینده تغییر دهید.

  • نام کاربری می تواند شامل حروف لاتین، اعداد، علامت ها و نقطه باشد.
  • در صورتی که کسی قبل از شما این نام کاربری را انتخاب کرده باشد، یک حرف X در کنار نام کاربری انتخابی شما ظاهر می شود. این بدان معناست که این نام کاربری در دسترس نیست.
  • در غیر این صورت، یک چک مارک سبز رنگ در کنار نام کاربری انتخابی شما ظاهر می شود و به این معناست که می توانید آن را انتخاب کنید.

روش ایجاد حساب در اینستاگرام

۱۱- در نهایت نیز گزینه Sign up  را انتخاب کنید. نام کاربری شما در بخش بالای این گزینه ظاهر می‌شود. پس از پایان این مرحله، فرایند ساخت اکانت جدید در اینستاگرام به پایان می رسد و حساب کاربری شما فعال خواهد شد.

 نحوه ایجاد حساب اینستاگرام

نحوه ساخت شناسه هواوی با PC و موبایل
بخوانید!

روش دوم: ساخت اکانت اینستاگرام با وب

۱- برای ساخت اکانت اینستاگرام از طریق وب، به صفحه اصلی اینستاگرام در مرورگر وب خود مراجعه کنید. برای این کار می توانید از مرورگر کامپیوتر شخصی خود و یا مرورگرهایی مانند فایرفاکس، سافاری و یا گوگل کروم استفاده کنید.

  • در صورتی که مایلید یک حساب اینستاگرام برای کسب و کار یا برند خود بسازید، باید ابتدا یک حساب شخصی ایجاد کرده و سپس آن را به حساب تجاری تبدیل کنید.

ساخت حساب در اینستاگرام

۲- گزینه Sign up را انتخاب کنید. این گزینه در قسمت زیرین مربوط به بخش ورود به حساب کاربری و در کنار عبارت Don’t have an account? قرار دارد.

  • می توانید گزینه ورود با حساب فیس بوک را انتخاب کنید. بدین ترتیب، حساب کاربری جدید شما در اینستاگرام به حساب کاربریتان در فیس بوک، متصل خواهد شد.
  • در صورتی که از قبل وارد حساب کاربری قدیمی خود در اینستاگرام شده اید، باید پیش از ساخت یک اکانت جدید، از حساب کاربری فعلی خود خارج شوید.

بازکردن اکانت اینستاگرام

۳- اطلاعات خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که برای ساخت اکانت در اینستاگرام، باید تمام فیلد های مربوطه را پر کنید.

  • Mobile Number or Email: شما می توانید برای ساخت اکانت در اینستاگرام از شماره تلفن یا ایمیل معتبر استفاده کنید.
  • Full Name: نام کامل شما می تواند نام و نام خانوادگی واقعی یا نامی مستعار باشد.
  • Username: نام کاربری انتخابی شما نیز میتواند شامل حروف، اعداد، علامت ها و نقطه باشد. این نام کاربری باید منحصر به فرد بوده و قبلا توسط کاربر دیگری انتخاب نشده باشد.
  • Password: در نهایت نیز باید یک رمز عبور قوی برای حساب کاربری خود انتخاب کنید.

چگونه اکانت مجازی اینستاگرام بسازیم

۴- پس از تکمیل اطلاعات فوق، گزینه Sign up را انتخاب کنید.

نحوه ساخت اکانت در اینستاگرام

۵- در این مرحله از شما خواسته می شود تا تاریخ تولد خود را وارد کنید. پس از وارد کردن این اطلاعات، گزینه Next را انتخاب کرده و از منوی کشویی، روز، ماه و سال تولد خود را انتخاب کنید.

 سایت اینستاگرام برای ساخت اکانت

۶- در مرحله بعد اینستاگرام از طریق پیامک یا ایمیل یک کد تایید برای شما ارسال می کند. آن را در قسمت مربوطه وارد کنید.

  • در صورت عدم دریافت کد، گزینه Resend code را انتخاب کنید.

چگونگی ساخت اکانت اینستاگرام

۷- پس از تایید کد ارسالی، گزینه Next را انتخاب کنید.

 نحوه ایجاد حساب در اینستاگرام

۸- سپس بر روی گزینه ای که آیکون یک شخص را دارد و در گوشه سمت راست و بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید. این کار شما را به صفحه اصلی حساب کاربریتان هدایت می کند.

اموزش ایجاد حساب اینستاگرام

۹- بر روی گزینه Edit Profile  کلیک کنید. این گزینه باید در بالای صفحه و سمت راست نام کاربری شما در اینستاگرام قرار داشته باشد.

 ایجاد حساب در اینستاگرام

۱۰- در این قسمت می توانید هر اطلاعاتی که دوست دارید در اینستاگرام به نمایش گذاشته شود را اضافه کنید. به عنوان مثال می توانید بیوگرافی خود را به حسابتان اضافه کنید، لینک وب سایت شخصی خود را در این بخش قرار دهید و یا تصویری برای پروفایل خود انتخاب کنید. پس از اعمال تمام تغییرات مورد نظرتان، گزینه Submit در پایین صفحه را انتخاب کنید.

روش ساخت اکانت اینستاگرام

۶۴+ ایده پولساز کسب وکار در ایران برای درآمد دلاری و ریالی
بخوانید!

آموزش ساخت اکانت دوم اینستاگرام

چگونه پروفایل اینستاگرام خود را شخصی سازی کنیم؟

۱- برای ویرایش و شخصی سازی اکانت اینستاگرام خود، کافی است گزینه Edit Profile  را در صفحه کاربری خود انتخاب کنید. برای آنکه سایرین بتوانند به راحتی اکانت شما را از سایر اکانت های موجود تشخیص دهند، اضافه کردن جزئیات می تواند بهترین راه حل باشد.

ساخت اکانت در اینستاگرام

۱- شما همچنین می توانید اطلاعات شخصی خود را در هنگام ساخت اکانت از طریق موبایل وارد کنید.

۲- با انتخاب گزینه Add profile photo می توانید تصویر اکانت خود را تغییر دهید. در صورتی که از قبل عکسی برای اکانت خود انتخاب کرده باشید، این گزینه به Change profile photo تغییر خواهد کرد. راه های مختلفی برای آپلود عکس پروفایل در اینستاگرام وجود دارد.

  • شما می توانید عکسی از اکانت فیس بوک خود انتخاب کنید. البته برای فعال بودن این گزینه، باید اکانت فیس بوک و اینستاگرام شما به یکدیگر متصل باشند.
  • آپلود عکس از توییتر نیز امکان پذیر است اما به شکل مشابه، اکانت توییتر و اینستاگرام شما باید به یکدیگر مرتبط باشند.
  • می توانید یک تصویر از حافظه گوشی خود انتخاب کنید.
  • در لحظه، یک عکس جدید برای پروفایل اینستاگرام خود بگیرید.

 آموزش ساخت اکانت در اینستاگرام

۳- عکس پروفایل خود را انتخاب کنید. این کار باعث می شود تا دیگران بتوانند با تشخیص چهره شما، راحت‌تر شما را در این فضا پیدا کنند.

  • در صورتی که اکانت اینستاگرام به یک برند یا کسب و کار اختصاص دارد، می توانید لوگوی برند را به عنوان تصویر پروفایل بارگذاری کنید. همچنین درصورتیکه یک کسب‌وکار بین المللی دارید، می‌توانید با خرید شماره گوگل ویس آمریکا به کسب‌وکار خود وجهه مناسبی دهید.

ساخت اکانت در اینستاگرام

۴- با انتخاب گزینه Name می توانید نام و نام خانوادگی خود را تغییر دهید و یا از یک نام (حتی نام مستعار) برای اکانت خود استفاده کنید. به شکل مشابه، در صورتی که حساب اینستاگرام برای یک برند یا کسب و کار است، بهتر است نام برند را در این بخش وارد کنید.

ایجاد اکانت اینستا

۵- با انتخاب گزینه Username می توانید نام کاربری خود در اینستاگرام را مشخص کنید. این همان نامی است که با آن در فضای اینستاگرام ظاهر خواهید شد. برای آنکه دیگران بتوانند راحت‌تر شما را پیدا کنند، نامی را انتخاب کنید که بیشتر به نام اصلی و یا محتوایی که تولید می کنید، نزدیک باشد.

  • در صورتی که نام کاربری انتخابی شما از قبل توسط کاربر دیگری انتخاب شده باشد، اینستاگرام از شما خواهد خواست که یوزنیم انتخابی خود را تغییر دهید.

ایجاد حساب اینستاگرام

۶- شما می توانید آدرس وب سایت خود را در بخش Website وارد کنید. این کار سبب می شود تا آدرس وب سایت، درست در زیر اطلاعات شخصی شما در ابتدای حساب کاربری ظاهر شود. بدین ترتیب، دیدن این آدرس برای افرادی که وارد اکانت اینستاگرام شما می شوند، بسیار آسان خواهد بود. این امکان در اینستاگرام یکی از بهترین راه ها برای جذب ترافیک بیشتر محسوب می شود.

آموزش ساخت اکانت اینستاگرام

۷- در بخش Bio می توانید بیوگرافی کوتاهی از خود را وارد کنید. این بیوگرافی در واقع اطلاعاتی در خصوص محتوای اینستاگرام و یا هدف شما از باز کردن اکانت است. به عنوان مثال، در صورتی که صفحه اینستاگرام شما به عکس هایی از طبیعت اختصاص دارد، می توانید این موضوع را در بیوگرافی صفحه اعلام کنید.

ساخت اکانت اینستاگرام

شما همچنین می توانید هشتگ های مرتبط را که کاربران می توانند با کمک آنها به راحتی حساب کاربری شما را پیدا کنند، در این بخش قرار دهید.

۸- اطلاعات خصوصی خود را مرور کنید. این اطلاعات در بخش زیرین صفحه قرار دارند و تنها شما امکان دیدن و دسترسی به آن ها را دارید. این اطلاعات در زمان ساخت اکانت در اینستاگرام ثبت شده اند. در این بخش شما می توانید آدرس ایمیل، شماره تماس و جنسیت خود را تعیین کنید.

ساخت حساب اینستاگرام

۹- در نهایت نیز با انتخاب گزینه Done تمام تغییرات اعمال شده را ذخیره کنید.

آموزش ساخت اکانت واتس اپ در ۵ قدم
بخوانید!

نحوه ساخت اکانت اینستاگرام بدون داشتن ایمیل یا تلفن

برای ساخت حساب اینستاگرام شما به حداقل یک ایمیل نیاز دارید. این بدان سبب است که اینستاگرام تنها از طریق ایمیل می تواند حساب کاربری شما را تایید کند. این ایمیل همچنین به شما کمک می کند تا در صورت فراموش کردن پسورد و یا نفوذهای امنیتی، به حساب خود دسترسی داشته باشید. در صورتی که ایمیل ندارید، باید ابتدا از طریق گوگل یا یاهو، یک ایمیل جدید برای خود بسازید.

سوالات متداول

چه کسی در اینستاگرام به اطلاعات من دسترسی دارد؟

همه کاربران اینستاگرام به محتوای صفحه هایی که خصوصی نیستند، دسترسی دارند. شما می توانید با انتخاب گزینه Private account در بخش Edit profile دسترسی سایرین به اطلاعات شخصیتان را مدیریت کنید و این اجازه را تنها به کاربران انتخابی خود بدهید.

اپلیکیشن تیندر Tinder چیست؟ آموزش استفاده از تیندر
بخوانید!

چگونه یک نام کاربری انتخاب کنم؟

نام کاربری را انتخاب کنید که منحصر به فرد و گویای شخصیت شما و یا محتوایی باشد که در اینستاگرام به نمایش می گذارید. یک نام مستعار، بهترین انتخاب است. از قرار دادن نام اصلی خود و یا اطلاعات شخصی که به ردیابی اطلاعاتی مانند نام واقعی و یا آدرس شما کمک می کنند، خودداری کنید.

جهت افزایش امنیت اکانت خود می‌توانید تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =