متفرقه

۳ روش حذف نظرات منفی و مغرضانه در گوگل مپ!

حذف نظرات در گوگل مپ

ما در این مقاله قصد داریم شیوه حذف نظرات در گوگل مپ را به صورت مرحله به مرحله آموزش دهیم. متاسفانه حذف کامل نظرات در گوگل مپ دشوار است اما اگر مالک کسب و کاری هستید و نظری منفی دریافت کرده‌اید که با قوانین گوگل مغایرت دارد، راه‌های مختلفی برای حذف آن خواهید داشت. اولین و شاید بدیهی ترین راه، علامت گذاری نظر دریافت شده بر مبنای مغایرت با قوانین گوگل است. راه دیگر برای کم کردن تاثیر نظرات منفی که توسط رقبا ثبت شده است، درخواست از مشتریان خود برای ثبت گوگل ریویوی مثبت یا خرید گوگل ریویو از مجموعه جک‌بلک می‌باشد.

فهرست محتوا نمایش

۳ روش حذف نظرات در گوگل مپ

حذف نظرات در گوگل مپ از طریق ویندوز

۱- ابتدا از طریق دسکتاپ وارد اکانت گوگل خود شوید.

۲- به آدرس google.com مراجعه کنید. (باتوجه به تحریم‌ها نیاز است با یک ایپی خارجی مثل آیپی ثابت وارد شوید.)

حذف نظرات در google maps

۳- در فهرست سمت چپ تصویر، گزینه Reviews را انتخاب کنید.

حذف نظرات در گوگل مپ

۴- نماد More که یک آیکون سه نقطه افقی است را در کنار نظری که مایل به حذف آن هستید، انتخاب کنید.

حذف نظرات در گوگل مپ

۵- گزینه Flag as inappropriate را انتخاب کنید.

۶- بهترین دلیلی که مایل هستید به خاطرش کامنت را نشانه گذاری کنید، انتخاب کنید.

حذف نظرات منفی در گوگل مپ

۷- گزینه Submit را بزنید.

نحوه حذف نظرات در گوگل مپ در اندروید:

  1. ابتدا برنامه گوگل مپ را در گوشی یا تبلت اندروید خود باز کنید.
  2. روی عکس پروفایل خود، که در سمت راست و بالای صفحه قرار دارد کلیک کرده و به پروفایل کسب و کار خود وارد شوید.
  3. گزینه Reviews را انتخاب کنید.
  4. کامنتی که می خواهید ریپورت کنید را انتخاب کنید.
  5. گزینه Report review را انتخاب کنید.

نحوه حذف Google Reviews در آیفون و آی پد

  1. با کمک دستگاه آیفون یا آیپد خود وارد Google Maps شوید.
  2. عکس پروفایل خود که در بالا و سمت راست صفحه قرار دارد را انتخاب کرده و وارد پروفایل کسب و کار خود شوید.
  3. گزینه Reviews را انتخاب کنید.
  4. کامنتی که می خواهید گزارش کنید را پیدا کرده و سپس در کنارش، گزینه Report review را انتخاب کنید.

چگونه ریویویی که خودمان برای یک بیزینس در گوگل مپ گذاشته‌ایم حذف کنیم؟

برای حذف نظرات در گوگل مپ، می‌توانید دست به دامن خود مشتریان شوید. تمام کاربران گوگل می توانند نظری که قبلا برای یک کسب و کار گذاشته اند را ویرایش و یا حذف کنند. برای این کار راه های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال، حذف نظرات در گوگل مپ در دسکتاپ از طریق مراحل زیر امکان پذیر است:

ادیت ریویو از طریق مرورگر:

  1. وارد اکانت گوگل خود شوید.
  2. به این آدرس روبرو بروید: google.com/maps/contrib/reviews
  3. در انتهای منوی سمت چپ، نظری که مایل به حذف یا تغییرش هستید را پیدا کنید.
  4. گزینه More که با نماد سه نقطه افقی مشخص است را انتخاب کنید.
  5. سپس گزینه Edit یا Delete را انتخاب کنید.

ادیت ریویو از طریق اپلیکیشن:

شما همچنین امکان حذف نظرات در گوگل مپ از طریق اپلیکیشن این برنامه را دارید:

  1. وارد اپلیکیشن گوگل مپ شوید.
  2. در منوی پایین صفحه، گزینه Contribute را انتخاب کنید.
  3. در صفحه جدید گزینه View your profile را در کنار تصویر پروفایل خود انتخاب کنید.
  4. به پایین صفحه بروید تا کامنت مد نظر خود را پیدا کنید.
  5. نماد سه نقطه افقی را انتخاب کنید.
  6. حالا می توانید نظر را حذف و یا ویرایش کنید.
گوگل وان (Google One) چیست؟ معرفی ابزار کاربردی جدید گوگل!
بخوانید!

آیا می توان در گوگل مپ، ریویوی سایر افراد را حذف کرد؟

به طور کلی شما امکان حذف نظرات در گوگل مپ (حتی کامنت سایر افراد) را دارید. این امر به طور خاص برای کامنت های افترا آمیز یا توهین آمیز امکان پذیر است. بنابراین اگر کامنتی توهین آمیز یا مغرضانه دریافت کرده اید و یا شخصی به دروغ در خصوص کسب و کار شما، کامنتی گذاشته است، امکان حذف آن وجود دارد.

حذف نظرات در گوگل مپ

البته توجه داشته باشید که این فرایند چندان آسان نیست و هیچ تضمینی نیز در خصوص حذف کامنت وجود ندارد. شما برای این کار باید کامنت مد نظر را علامت گذاری کنید تا تیم بازبینی گوگل آن را بررسی کرده و در صورت موافقت، آن را حذف کند.

گوگل، چه ریویوهایی را حذف خواهد کرد؟

بر اساس خط مشی و قوانین مرتبط با محتواهای ممنوعه در گوگل، به طور کلی پنج دلیل اصلی برای حذف یک کامنت وجود دارد: مغایرت با اصول گفتمان مدنی، مطالب فریبنده، ارائه محتوای نامناسب، محتوای مغایر با قانون و کیفیت اطلاعات.

البته توجه داشته باشید که حساسیت گوگل نسبت به موارد فوق تنها شامل نظرات گوگل مپ نیست و تمام محتوایی که در گوگل موجود است بر اساس این پنج فیلتر، بازبینی می شوند. با توجه به این پنج حوزه مختلف، گوگل به طور خاص 20 دلیل مشخص برای حذف نظرات را اعلام کرده است:

  • مغایرت با اصول گفتمان مدنی: آزار و اذیت کلامی، سخنان تنفر آمیز، محتوای توهین آمیز، افشای اطلاعات شخصی
  • مطالب فریبنده: جعل هویت، ارائه اطلاعات غلط، افشای ازدواج و یا نامزدی جعلی
  • ارائه محتوای نامناسب: فحاشی، محتوای صریح جنسی، محتوایی با موضوعات بزرگسالان، خشونت و آزار
  • محتوای مغایر با قانون: صحبت در خصوص موضوعات خطرناک، غیر قانونی، موضوعات تروریستی و موضوعاتی که امنیت کودکان را به مخاطره می اندازد.
  • کیفیت اطلاعات: ارائه مطالبی خارج از موضوع، تبلیغات و ارائه مطالب بیهوده و تکراری (کامنت های تکراری).

برای درک بهتر موضوع، مثال های زیر از جمله مواردی هستند که در صورت گزارش، گوگل اقدام به حذف آن ها می کند:

  • کارمندی ناراضی که در کامنت ها به رئیس و سایر کارمندان یک مجموعه اهانت می کند.
  • مشتری واقعی که برای توصیف کسب و کار در نظرات از توهین و زبان تحقیر آمیز استفاده می کند.
  • یک کسب و کار و رقیب که تلاش دارد با ایجاد کامنت های جعلی افراد را به کسب و کار خود تشویق کند.
  • کامنتی که هیچ ارتباطی به کسب و کار ندارد و اشتباه پست شده است.
  • کامنت های جعلی که برای بالاتر یا پایین تر نشان دادن رتبه بندی یک کسب و کار نوشته شده اند.

در صورت عدم موفقیت در حذف نظرات در گوگل مپ چه باید کرد؟

بدیهی است که از نظر گوگل همه کامنت ها واجد الشرایط حذف شدن نیستند. گاهی ممکن است حتی با وجود گزارش یک کامنت، گوگل آن را حذف نکند. در این صورت چاره چیست؟

پاسخ به ریویو:

اگر کامنت منفی بر حق و مشروع باشد، صاحبان کسب و کار باید ابتدا به نظر مشتری پاسخ دهند. در صورتی که بتوانید از مشتری دلجویی کنید و یا سو تفاهم ها را برطرف کنید، مشتری ممکن است خودش نسبت به حذف کامنت اقدام کند. این کمترین کاری است که می توانید انجام دهید. از سویی دیگر، سایر مشتریان بالقوه زمانی که بازخورد شما نسبت به کامنت منفی را ببینند می توانند جنبه های مختلف اتفاق رخ داده را درک کنند و بدین ترتیب، کسب و کار شما ضرر کمتری خواهد دید.

هیچ گاه مستقیما از مشتری نخواهید کامنت خود در گوگل مپ را حذف کند، مگر آنکه خط مشی و قوانین محتوایی گوگل را نقض کرده باشد. بهتر است به هنگام پاسخ به مشتری این نکات را در نظر داشته باشید:

  • دوستانه پاسخ دهید.
  • در پاسخ خود سعی کنید حالت تدافعی نداشته باشید و یا موضوع را شخصی نکنید.
  • در صورت لزوم حتما عذرخواهی کنید و برای دلجویی یا برطرف کردن موضوع، راهکارهایی را پیشنهاد دهید.
  • سعی کنید پاسخ هایی دقیق و مختصر ارائه کنید.
  • مکالمه را در یک کانال خصوصی، پیام یا ایمیل پیش ببرید. این کار به ثبت بازخورد ها کمک می کند.

نکاتی که در بالا ذکر کردیم برای حذف نظرات در گوگل مپ اهمیت بسیار زیادی دارند. از مشتری ناراضی خود بخواهید تا با کسب و کارتان تماس بگیرد و شخصا علت به وجود آمد نارضایتی یا سو تفاهم را جویا شوید. در صورتی که با شما تماس گرفتند، تمام تلاش خود را انجام دهید تا از آنها دلجویی کنید. مشتریان ناراضی شما تنها کسانی هستند که میتوانند بدون دردسر، کامنت های منفی را از حسابتان پاک سازند.

ایلاین: نظر دادن در گوگل پلی

چگونه به یک گوگل ریویو پاسخ دهیم؟

اگر کسب و کاری را اداره می کنید و مایل به پاسخ گویی به ریویوها هستید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- قبل از هر چیز مطمئن شوید گوگل شما را به عنوان صاحب کسب و کار مذکور به رسمیت می شناسد. برای این کار کافی است در گوگل، خود را به عنوان صاحب کسب و کار معرفی کنید. بدین ترتیب گوگل دسترسی به نتایج موتور جستجوی خود را در اختیارتان قرار می دهد تا اطلاعات کلی، مانند وب سایت کسب و کار یا ساعات کاری را ویرایش کنید.

این کار همچنین به شما امکان پاسخگویی به نظرات در گوگل مپ را می دهد. کافی است به آدرس Google.com/business مراجعه کرده و جزئیات کسب کار خود را ثبت کنید.

۲- سپس وارد پروفایل کسب و کار خود در گوگل بیزینس شوید. در زمان ثبت کسب و کار و اعلام مالکیت آن (مرحله یک) این پروفایل برایتان ساخته می شود. در این پروفایل، کامنتی که مایلید به آن پاسخ دهید را انتخاب کنید.

۳- در منو، گزینه Reviews را انتخاب کنید. سپس گزینه Respond را از کنار کامنتی که مایل به پاسخگویی آن هستید، انتخاب کنید.

حذف نظرات در گوگل مپ

۴- پاسخ خود به کامنت را تایپ کرده و سپس گزینه Submit را انتخاب کنید.

نحوه حذف نظرات در گوگل مپ

چگونه با پشتیبانی بیزینس‌های کوچک در گوگل ارتباط برقرار کنیم؟

برای تماس با پشتیبانی گوگل برای کسب و کارهای کوچک، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- وارد اکانت گوگل خود شوید.

۲- به آدرس زیر مراجعه کنید: https://support.google.com/business/gethelp

حذف نظرات در گوگل مپ

۳- از اولین منوی کشویی، کسب و کار مرتبط را انتخاب کنید.

آموزش حذف نظرات در گوگل مپ

۴- در فضایی که برایتان باز می شود، مشکل خود را توضیح دهید (مثلا درخواست حذف نظرات در گوگل مپ).

حذف نظرات در گوگل مپ

۵- از لیستی که مشابه تصویر فوق برایتان در نظر گرفته می شود، گزینه Remove reviews را انتخاب کنید.

حذف نظرات در گوگل مپ

۶- گزینه Next step را انتخاب کنید.

۷- روش تماس ایده آل خود را انتخاب کنید.

پاسخ به درخواست شما ممکن است چند هفته طول بکشد. در نهایت نتیجه بررسی از طریق ایمیل به شما ابلاغ می شود. توصیه می کنیم از درخواست ارسالی خود یک اسکرین شات بگیرید تا در صورت نیاز، به آن مراجعه کنید.

شما همچنین این امکان را دارید تا از طریق حساب توییتر کسب و کار خود، یک توییت برای تیم کسب و کارها در گوگل (@GoogleMyBix) ارسال کنید. این احتمال وجود دارد که از این طریق پاسخی دریافت کنید. همچنین می توانید با عضویت در انجمن های پشتیبانی گوگل (مانند این لینک) درخصوص حذف نظرات در گوگل مپ، مشاوره بخواهید.

قدم بعدی:

پس از بررسی درخواست، فردی از پشتیبانی گوگل با شما تماس می گیرد. شما باید در طی این تماس، فرد مقابل را توجیه کنید که کامنت خط مشی قوانین گوگل را نقض می کند یا مغرضانه و به غلط نگارش شده است. ممکن است پشتیبان گوگل، بررسی کامنت را به یک فرد متخصص ارجاع دهد. در این صورت، باید منتظر یک ایمیل یا تماس تلفنی جدید از فرد مورد نظر باشید.

اگر حذف نظرات در گوگل مپ موفقیت آمیز نبود چه؟

اگر با وجود گزارش نظرات در گوگل مپ، موفق به حذف آن ها نشدید و ادله شما برای گوگل کافی نبود، می توانید از چند طریق بار منفی این کامنت ها برای کسب و کار خود را کاهش دهید. برای این منظور می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

ثبت درخواست در پشتیبانی گوگل:

در صورتی که گزارش شما برای حذف یک نظر از سوی گوگل رد شد، می توانید با Google Support تماس بگیرید. البته فرایند بررسی در این مرحله بسیار طولانی است و در نهایت، هیچ تضمینی برای حذف نظرات در گوگل مپ از این طریق وجود ندارد.

به نظرات پاسخ دهید:

به نظرات منفی در گوگل مپ پاسخ دهید. این کار بار منفی نظر را می کاهد. می توانید در پاسخ در کاربر عذرخواهی کنید و برای جبران، تخفیف، هدیه و یا موارد مشابه را پیشنهاد دهید. معمولا کاربران خودشان نظرات منفی را پس از دریافت پاسخ حذف می کنند.

از کاربر بخواهید نظر منفی‌اش را حذف کند:

کاربران پس از حل مشکل و سوتفاهم فراموش می کنند کامنت منفی خود را حذف کنند. در یک ایمیل یا پیام خصوصی مودبانه از آنها بخواهید کامنت منفی خود را حذف کنند. با این حال، در درخواست خود هیچ درخواست یا اجباری مطرح نکنید. علاوه بر این، چنین درخواستی باید تنها پس از حل و فصل وضعیتِ مورد مناقشه نوشته شود.

فرایند حل مشکل کاربر را در پاسخ توضیح دهید:

در صورتی که کاربر یک مشکل خاص را گزارش کرده، آن را تصحیح کنید و از مشتری بخواهید تا بار دیگر به شما سر بزند. حتما در نظر خود اعلام کنید که به خاطر کمک مشتری بود که توانسته‌اید مشکل کسب‌وکار خود را حل کنید. این کار نشان میدهد شما به مشتریان خود احترام میگذارید و حاضرین نقد های سازنده را بپذیرید.

۱۸ روش افزایش امنیت اکانت جیمیل
بخوانید!

با مشتری ارتباط برقرار کنید:

اگر یک سالن زیبایی یا مؤسسه دیگری دارید که اطلاعاتِ مشتریان خود را ثبت می‌کند، نه تنها می‌توانید در Google Maps به نظر خود پاسخ دهید، بلکه می توانید با آن شخص تماس بگیرید و مودبانه بپرسید که چرا نظر منفی گذاشته است. پس از آن، حل و فصل وضعیتِ مشتری مهم است. اگر او از عملکرد شما راضی است، می توانید درخواست حذف نظر کنید.

معمولاً هنگام خواندن ریویوهای یک شرکت، مخاطبان بالقوه به نظرات منتشر شده بیش از سه ماه پیش توجه نمی کنند. حدود 77 درصد از کاربران اینگونه هستند. با این حال، مهم است که امتیاز برند کمتر از 4 ستاره نباشد. بنابراین، منطقی است که با آن دسته از مشتریانی که مدت‌ها پیش از شرکت شما بازدید کرده‌اند، کار کنید.

ضمن اینکه می‌توانید از خدمات شرکت جک‌بلک برای افزایش امتیاز خود استفاده کنید.

هویت کاربر را تایید کنید:

تعداد کامنت های غیر واقعی در گوگل مپ بسیار زیاد است. ربات ها و سایت های رقیب ممکن است این کامنت ها را برای شما بنویسند. بنابراین، اگر به کامنتی شک دارید حتما با سرویس پشتیبانی گوگل از طریق اکانت گوگل مای بیزینس تماس بگیرید و از آنها بخواهید شرایط را بررسی کنند. کامنت های مشکوک معمولا هیچ توضیحی برای امتیاز منفی خود ندارند، بسیار کلی نگارش شده اند و پروفایل کاربر نقص اطلاعاتی دارد.

ریویوهای «بد» چقدر برای کسب‌وکار شما بد هستند؟

حذف نظرات در گوگل مپ

در نهایت، داشتن نظرات بد و خوب در گوگل کاملا طبیعی است. در واقع، داشتن چند ریویو منفی که با نظرات عمدتاً مثبت مخلوط شده اند، چیز خوبی است – این نشان می دهد که شما یک بیزینس واقعی هستید و فقط از دوستان و خانواده خود التماس نکرده‌اید که چیزهای خوبی در مورد شما بگویند.

حتی کسب‌و‌کارهای رقیب و برتر از شما نیز درصد کمی از نظرات منفی خواهند داشت. گاهی اوقات نمی توانید همه را راضی نگه دارید؛ و برخی چیزها خارج از کنترل شما هستند.

در واقع، مطالعات نشان داده اند که یک میانگین امتیاز 5 ستاره عالی معادلِ میانگین امتیاز 4.9 نیسست. به عبارت دیگر، درصد کمی از نظرات منفی، احتمالاً مشتریان را از انتخاب شما نسبت به یک رقیب منصرف نخواهد کرد.

با این حال، در مورد یک ریویوی جعلی یا ریویویی که خط‌ مشی Google را نقض می‌کند، ارزش آن را دارد که ریویو را حذف کنید.

سوالات متداول

حذف نظرات در گوگل مپ چگونه ممکن است؟

جواب ساده «بله» است! حذف نظرات در گوگل مپ زمانی که خود شما آن کامنت را ثبت کرده باشید به سادگی امکان‌پذیر است. در غیر این صورت، ارتباط برقرار کردن با مشتری ناراضی یا علامت گذاری کامنت برای تیم بازبینی گوگل ممکن است به شما در حذف نظر کمک کند.

حذف نظرات منفی در Google Maps

گام ۱

حذف نظرات در گوگل مپ

گام ۲

شماره تلفن تماس پشتیبانی گوگل چیست؟

در حال حاضر گوگل پشتیبانی تلفنی برای حذف نظرات در گوگل مپ را ارائه نمی دهد. شما می توانید با علامت گذاری کامنت، ارسال ایمیل به پشتیبانی گوگل و مطالعه مرکز راهنمایی گوگل راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

از کجا می توانم ریویوی گوگل را پیدا کنم؟

برای یافتن نظراتی که برای کسب‌وکارها گذاشته‌اید، دستورالعمل‌های Google را در اینجا با وارد شدن به حساب Google خود و کلیک کردن روی “Find Your Reviews” دنبال کنید. برای یافتن نظراتی که افراد دیگر برای کسب و کار شما گذاشته‌اند، وارد پروفایل بیزینس Google خود شوید و «Reviews» را از منو انتخاب کنید.

توصیه نهایی

بالا رفتن رتبه شما در گوگل مپ به اندازه رتبه بالای موتورهای جستجو اهمیت دارد. بنابراین، آن را دست کم نگیرید. دریافت کامنت منفی در این پلتفرم امری عادی است و خوشبختانه راه هایی برای حذف نظرات در گوگل مپ یا جبران (از طریق خرید گوگل ریویو یا درخواست گوگل ریویو از مشتریان خود) وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − پانزده =