درآمد ارزی

صرافی Gemini چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

صرافی gemini

 اگر مایلید به دنیای معاملات بیت کوین و اتر وارد شوید اما نمی دانید که از کجا باید آغاز کنید،  مطالعه مقاله معرفی صرافی جمینی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

صرافی های زیادی در زمینه معاملات ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارا هستند. برخی از این صرافی‌ها گستره متنوع‌تری از ارزهای دیجیتال را ارائه می دهند ولی در عین حال، از امنیت ایده آلی برخوردار نیستند.

 در مقابل، برخی از صرافی ها ممکن است از  ارزهای دیجیتال کمتری پشتیبانی کنند و در ازا، امنیت بسیار بالایی داشته باشند. این موارد می توانند انتخاب یک صرافی ایده آل را برای شما دشوار کنند. به همین دلیل ما تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله، صرافی Gemini و امکانات آن را بررسی کنیم.

جمینی یکی از قابل اعتماد ترین صرافی های رمز ارز در دنیا است و این مقاله، مهم ترین ویژگی های این پلتفرم معاملاتی را بررسی می کند.

در پایان این مقاله، شما در خصوص صرافی جمینی، تاریخچه کوتاه پیدایش آن، مزایا و معایب آن و همچنین کارمزد های موجود در صرافی، اطلاعات کافی کسب خواهید کرد. همچنین در انتهای این مقاله، ما توصیه‌هایی را در خصوص ساخت حساب کاربری در صرافی جمینی ارائه خواهیم کرد.

پس از مطالعه این بررسی کلی، شما باید بتوانید در خصوص انتخاب و اعتماد به صرافی جمینی تصمیم‌گیری کنید و با شیوه ثبت و تایید حساب کاربری در این صرافی، آشنا شوید.

مزایای صرافی Gemini

  • امنیت بالا
  • حساب های کاربری که با کمک دلار آمریکا افتتاح می شوند، تحت پوشش بیمه قرار دارند.
  • استفاده ی آسان

معایب صرافی Gemini

  • ارائه گستره محدودی از ارزهای دیجیتال
  • درخواست اطلاعات شخصی کاربران
  • این صرافی گاهی آفلاین می شود.

جمینی چیست؟

صرافی جمینی در واقع یک پلتفرم معاملاتی برای بیت کوین و اتر (ارز بومی بر پایه بلاک چین اتریوم) است. این صرافی توسط دوقلوهای وینکلوس در سال 2015 میلادی تاسیس شده است. نام این صرافی با الهام از صورت فلکی دو پیکر،که نشان دهنده دو برادر در کنار یکدیگر است، انتخاب شده است.

بنیان‌گذاران صرافی Gemini

دوقلوهای وینکلوس در سال 2004 میلادی و پس از شکایت علیه مارک زاکربرگ به خاطر مشکلاتی که در فیس بوک به وجود آمد، معروف شدند. تایلر و کامرون وینکلوس ادعا کردند که مارک زاکربرگ ایده آن‌ها برای ساخت شبکه اجتماعی محبوب فیس بوک را دزدیده است. آنها به واسطه این شکایت، توانستند 65 میلیون دلار غرامت دریافت کنند.

پس از آن و در آوریل 2013، آنها 11 میلیون از دارایی خود را در بیت کوین سرمایه گذاری کردند. در آن زمان ارزش هر بیت کوین فقط 120 دلار بود. امروز اما، ارزش سرمایه گذاری آن‌ها به بیش از 1 میلیارد دلار می رسد!

ثبت نام در جمینی

مقر اصلی صرافی جمینی در نیویورک است. این صرافی توانست خیلی زود به یکی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال در دنیا تبدیل شود. جمینی در سال 2016 نیز به عنوان اولین صرافی مجاز رمز ارز اتر، انتخاب شد. صرافی Gemini در حال حاضر 51 کارمند دارد و 39امین صرافی بزرگ در دنیا محسوب می شود.

این رتبه بندی با توجه به حجم معاملاتی جمینی در بازه 24 ساعت و در Coinmarketcap تعیین شده است. اگرچه حجم معاملاتی بیت کوین و اتریوم در جیمینی بالا است، اما این صرافی نمی تواند با سایر پلتفرم های معاملاتی، از جمله بایننس (برای وریفای بایننس کلیک کنید)، از نظر تنوع ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده، رقابت کند. صرافی جمینی یک رقیب بزرگ برای coinbase، بایننس و کراکن محسوب می شود. این بدان سبب است که این صرافی از پرداخت هایی به شکل ارز دیجیتال و ارزهای فیات پشتیبانی کرده و در بازار BTC/ETH نیز نقش مهمی را ایفا می کند.

gemini

صرافی جمینی یکی از امن ترین پلتفرم های معاملاتی موجود در جهان است. این صرافی امکانات بسیار زیادی را در راستای حفاظت از کاربران در برابر هکرها، ارائه می دهد. این پلتفرم به قدری قابل اعتماد است که از آن به عنوان یکی از صرافی های فعال در زمینه تسویه معاملات Futures بیت کوین CBOE استفاده می‌شود. صرافی جمینی تقریبا در تمام ایالت های آمریکا و همچنین در کانادا، هنگ کنگ، پورتوریکو، سنگاپور، کره جنوبی و بریتانیا در دسترس است.

صرافی FTX چیست؟ آموزش استفاده از صرافی ارز دیجیتال FTX
بخوانید!

صرافی جمینی از چه ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می کند؟

صرافی جمینی تنها از بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می کند. جمینی همواره در تلاش است تا به قابل اعتماد‌ترین صرافی دنیا تبدیل شود. از سویی دیگر، اثبات بسیاری از ارزهای دیجیتال، زمان طولانی نیاز دارد. در صورت پشتیبانی از ارز های بیشتر و حذف آن ها به هر دلیلی، صرافی جمینی ممکن است اقتدار و همچنین اعتماد کاربران خود را از دست بدهد. به همین دلیل است که این صرافی در حال حاضر تنها از دو ارز دیجیتال قابل اعتماد و فراگیر پشتیبانی می کند.

روش های پرداخت قابل قبول در صرافی Gemini

در حال حاضر پرداخت در صرافی جمینی با کمک یک ارزهای فیات (تنها دلار آمریکا) و سایر ارزهای دیجیتال، از جمله BTC، ETH، LTC، BCT، BAT، LINK و موارد دیگر ممکن است. برای سپرده‌گذاری در صرافی جمینی کاربران می توانند از ACH (Automated Clearing House) در آمریکا و حواله های بانکی در سایر نقاط جهان استفاده کنند. این صرافی همچنین سپرده گذاری با کمک بیت کوین و اتریوم را نیز می پذیرد.

کارمزدها در صرافی جمینی

تمام شکل های پرداخت که در بخش قبل به آن ها اشاره شد، بدون کارمزد اضافی در صرافی جمینی پذیرش می شوند. با این حال، بانک های مبدا ممکن است برای انجام حواله های بانکی از مشتریان خود کارمزدی را دریافت کنند. همچنین کاربران برای سپرده گذاری به کمک بیت کوین یا اتریوم نیز باید کارمزدی را برای خدمات شبکه پرداخت کنند. این امر مشابه با انجام سایر نقل و انتقالات در شبکه ارزهای دیجیتال است.

کارمزد های صرافی جمینی با صرافی های فعال دیگر در حوزه ارزهای دیجیتال، تفاوت هایی دارند. کارمزد های جمینی بر اساس حجم معاملات سی روزه کاربران تعیین می شوند. صرافی Gemini شش درجه مختلف را برای کارمزد ها در نظر گرفته است.

بر اساس این دسته‌بندی معامله‌گران با حجم معاملاتی سبک و معامله‌گرانی که حجم های بالایی از بیت کوین و اتریوم را در طول یک ماه معامله می‌کنند، کارمزدهای مختلفی را باید پرداخت کنند. هر روز و درست در نیمه شب (بر اساس ساعت جهانی) کارمزدها برای هر جفت معاملاتی، محاسبه می‌شوند.  شما می‌توانید در جدول زیر و به تفکیک، کارمزد های مربوط به هر جفت معاملاتی را مشاهده کنید.

جمینی

توجه: سفارش هایی که به افزایش نقدینگی بازار کمک می‌کنند، تحت عنوان Makers در بخش بالای این جدول مشخص شده‌اند. کارمزدهای مربوط به Takers (یعنی سفارشاتی که نقدینگی بازار را کاهش می دهند) نیز در این جدول ذکر شده اند.

احراز هویت حساب کاربری در صرافی جمینی

از آنجایی که صرافی جمینی بر اساس قوانین موجود فعالیت می کند، کاربران برای ساخت حساب کاربری در این صرافی، مجبور به طی کردن فرایند احراز هویت هستند. برای احراز هویت کاربران، این صرافی سه مرحله را در نظر گرفته است:

۱- اتصال یک شماره تلفن همراه برای احراز هویت دو مرحله ای

۲- اتصال یک حساب بانکی

۳- ثبت مدارک برای تایید هویت و آدرس کاربر

 تایید هویت بخشی مهم از فرایند ثبت و راه اندازی یک حساب کاربری شخصی است. برای سهولت بیشتر شما در این امر، ما مراحل ایجاد یک حساب کاربری در صرافی جمینی را در ادامه مرور خواهیم کرد.

صرافی Poloniex چیست؟ آموزش کار با آن
بخوانید!

ساخت و تایید یک حساب کاربری شخصی در صرافی جمینی

  • ابتدا به ای پی ثابت خارجی وصل شده و به سایت gemini.com مراجعه کنید.
  • روی گزینه «register» در بالای صفحه کلیک کنید.

صرافی جمینی

  • در صفحه بعد، اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنید. این اطلاعات شامل نام کامل، آدرس ایمیل و رمز عبور شما می باشند. پس از تکمیل این اطلاعات، بخش مربوط به «user agreement» و «privacy policy» را مطالعه کنید.
  • اگر از شرایط مطرح شده در این اسناد رضایت دارید، گزینه مربوط به «create my account» را علامت بزنید. سپس روی لینک مربوط به “create my account” کلیک کنید.

صرافی جمینی

  • در صفحه بعد، شماره تلفن خود را وارد کنید. حتما از شماره تلفن فعلی خود استفاده کنید، چرا که این شماره در آینده به بخشی از فرآیند تایید هویت شما تبدیل خواهد شد. برای تایید شماره، یک کد از طرف صرافی جمینی برایتان ارسال می شود. سپس از شما خواسته می شود تا این کد را در بخش مربوطه در وب سایت، وارد کنید.

صرافی gemini

  • در مرحله بعد، شما باید حساب بانکی خود را به حساب کاربریتان در صرافی متصل کنید. این کار به شما کمک می کند تا در آینده، فرایند نقل و انتقال ارز فیات به حساب کاربریتان در صرافی را سریع تر انجام دهید. برای انجام این کار، کافی است دستورات نمایش داده شده در صفحه را مرحله به مرحله، دنبال کنید.

صرافی gemini

  • در مرحله بعد، شما باید هویت خود را تایید کنید. برای این کار، باید اشکال مختلفی از سند تایید هویت را به صرافی ارائه کنید. توجه داشته باشید که این فرایند یکی از مراحل استاندارد در سیاست “Know your customer” است که اکثر صرافی ها مجبور به اجرای آن هستند. البته بدیهی است که این مراحل می توانند برخی از مشتریان بالقوه را از ثبت نام در صرافی جمینی منصرف کنند.

وریفای صرافی gemini

  • همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، صرافی جمینی تصویری از مدرک شناسایی و همچنین مدرکی جهت تایید محل زندگی کاربران خود را درخواست می کند. این صرافی در خصوص فرمت تصاویر مدارک تایید هویت اندکی سخت گیر است اما تصویر پاسپورت شما کفایت می کند. این صرافی مدارک مختلفی را برای تایید آدرس محل سکونت شما قبول می کند. این موارد شامل یک اسکن از قبض آب یا برق، یک نامه از طرف بانک، قبض موبایل و یا اینترنت می شود.
  • فرایند تایید حساب کاربری در این صرافی بین یک الی سه روز به طول می انجامد. در این بازه زمانی، برخی از ویژگی های حساب کاربری شما فعال خواهند بود. به عنوان مثال، شما می توانید در این صرافی سپرده‌گذاری انجام دهید و یا جفت های معاملاتی مختلفی را معامله کنید. با این حال، برداشت و یا سپرده گذاری با کمک ارزهای فیات، تنها پس از تایید حساب کاربری امکان پذیر خواهند بود.

لازم به ذکر است که فرایند وریفای صرافی Gemini را می‌توانید به کارشناسان شرکت جک‌بلک بسپارید.

چرا باید از خدمات صرافی جمینی استفاده کنیم؟

جمینی برای افرادی که به امنیت خود اهمیت می دهند، انتخابی عالی محسوب می شود. این صرافی همچنین برای آن دسته از معامله‌گرانی که حجم بزرگی از ارزهای فیات را به معامله بیت کوین یا اتر اختصاص داده اند، انتخاب مناسبی است. صرافی جمینی تمامی مجوزهای مورد نیاز را دارد و ویژگی های امنیتی اضافه‌ای را به کاربران خود ارائه می دهد. به همین دلیل، این صرافی به یکی از امن ترین پلتفرم های معاملاتی در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

صرافی gemini

صرافی جمینی برای افرادی که به دنبال انجام معاملات روزانه هستند، پلتفرمی ایده آل محسوب می شود. معامله گران حرفه ای می توانند از امنیت بالایی که این صرافی برای دارایی های دیجیتال و ارزهای فیات فراهم کرده است، لذت ببرند.

این امر می تواند با ایجاد اعتماد در معامله گران حرفه ای، آن ها را تشویق کند تا حجم بزرگ تری از دارایی های خود را برای انجام معاملات روزانه، در این صرافی نگه داری کنند. علاوه بر این موارد، کارمزد های متغیر صرافی جمینی نیز شرایط ایده آلی را برای تمام معامله گران فراهم کرده است.

افرادی که معاملات با حجم بالای روزانه را انجام می دهند نسبت به معامله گرانی که صرفا با هدف نگهداری از بیت کوین، سفارش های کوچکی را ثبت می کنند، ارجحیت دارند. کارمزد ها، حتی در پایین ترین رتبه بندی ها، ارزان قیمت هستند و می توانند تمامی معامله گران را راضی نگه دارند.

از آنجایی که تمام معامله گران مبتدی و سرمایه گذاران در وهله اول طرفدار بیت کوین و اتر هستند، صرافی جمینی می تواند نقطه خوبی برای آغاز باشد. با این حال، حجم بالایی از اطلاعات شخصی که این صرافی برای ایجاد حساب کاربری از مشتریان خود دریافت می کند، می تواند تعداد زیادی از مشتریان بالقوه این صرافی را دلسرد کند. به همین دلیل است که پیشنهاد می شود معامله گران تازه کار و افرادی که به تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده اند، صرافی دیگری (مانند کوین بیس) را انتخاب کنند. همچنین باید خاطر نشان کنیم که صرافی جمینی تنها از معاملاتی بر پایه بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می کند.

 بنابراین تریدرهای تازه کاری که مایل هستند بر روی ارزهای دیجیتال مختلفی معامله انجام دهند، باید پلتفرم های معاملاتی دیگری را انتخاب کنند. البته اگر تریدرهای مبتدی مایل هستند تنها بر روی معامله بیت کوین یا اتر متمرکز باشند و تکنیک‌های معاملاتی را در پلتفرمی با بالاترین سطح امنیت تجربه کنند، درب‌های صرافی جمینی همیشه به رویشان باز است.

صرافی کوکوین (Kucoin) چیست؟ ویژگی‌ها و آموزش کار با آن
بخوانید!

مزایا و معایب صرافی جمینی

در این بخش به بررسی برخی از مزایا و معایب این صرافی خواهیم پرداخت.

مزایا

معایب

· اقدامات امنیتی اضافی – تنها درصد کوچکی از بیت کوین های سپرده شده در صرافی جمینی به صورت آنلاین نگهداری می شوند. اکثر سپرده های دیجیتال کاربران در این صرافی به صورت آفلاین نگهداری می شوند تا خطرات بالقوه حمله های هکری، به حداقل برسد. با این حال، این بدان معنا نیست که شما می توانید با خیالی راحت دارایی خود را برای طولانی مدت در این صرافی نگهداری کنید.

· حساب های کاربری که با کمک دلار آمریکا افتتاح شده اند، تحت پوشش شرکت بیمه فدرال آمریکا قرار دارند. تمامی وجوه در یک بانک رسمی مستقر در نیویورک، حفظ می شوند.

· این صرافی به صورت رسمی ثبت شده است و مطابق با استاندارد های بانکی فعالیت می کند. این امر، صرافی جمینی را به یک انتخاب قابل اعتماد برای مشتریان شرکتی و معامله گران حرفه ای تبدیل می کند.

· این صرافی خدمات حرفه ای و سطح بالا را در زمینه معامله ارزهای دیجیتال، ارائه می کند.

· این صرافی پشتیبانی عالی از مشتریان خود ارائه می دهد. یک بلاگ و یک بخش کامل از سوالات متداول در این صرافی وجود دارد که می توانند به پرسش های کاربران و مشکلات رایج آنها پاسخ دهند. در صورتی که هیچ یک از این ابزار نتوانند به سوالات افراد پاسخ دهند، کاربران می توانند از طریق ایمیل با امور پشتیبانی از مشتری ارتباط برقرار کنند. این صرافی معمولا در عرض چند ساعت، به ایمیل ها پاسخ می دهد.

· رابط کاربری این صرافی طراحی جذابی دارد و کاربر پسند است. کاربران مبتدی و حرفه‌ای می توانند به راحتی با رابط کاربری این صرافی، ارتباط برقرار کنند.

· خرید بیت کوین یا اتریوم در این صرافی بسیار آسان است. این صرافی همچنین خدمات بسیار پیشرفته ای برای معاملات را ارائه می‌دهد. بدین ترتیب، کاربران مبتدی و معامله‌گران پیشرفته می توانند به یک شکل از خدمات این صرافی بهره مند شود.

· کارمزدهای معاملاتی در این صرافی، بسیار کم هستند. سپرده‌گذاری با کمک رمز ارزها و حواله های بانکی در این صرافی کارمزدی ندارند. کارمزد 30  برداشت اولیه در هر ماه نیز در این صرافی کاملا رایگان است.

· برای ثبت نام در این صرافی، اطلاعات زیادی را باید ارائه دهید. موسسان این صرافی تلاش کرده اند تا جای ممکن، از صرافی و دارایی های افراد محافظت کنند. متاسفانه این بدان معناست که کاربران مجبور هستند اطلاعات شخصی زیادی را در پلتفرم بارگذاری کنند.

· زمانی که حجم معاملاتی بسیار بالا باشد، صرافی ممکن است آفلاین شود. با این حال، اکثر این قطعی ها به واسطه افزایش بار سرورها، و نه به واسطه دستکاری پارامترهای بازار، رخ می دهد.

· روش های تامین مالی در این صرافی محدود هستند.

· این صرافی از گستره بسیار محدودی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله تلاش کردیم تا صرافی Gemini، امکانات و مزایا و معایب این پلتفرم معاملاتی را بررسی کنیم. صرافی جمینی یکی از امن ترین و مورد اعتماد ترین صرافی های رمز ارز در جهان محسوب می شود. اگرچه این صرافی از نظر حجم معاملاتی بزرگترین پلتفرم جهان محسوب نمی شود، اما پشتیبانی صرافی Chicago board از صرافی جمینی برای محصولات مالی مبتنی بر بیت کوین نشان می دهد که این پلتفرم در صنعت معامله ارزهای دیجیتال جایگاه بالایی دارد.

این پلتفرم برای تمام سرمایه گذاران و معامله گران مناسب است.با این حال، این صرافی برای آن دسته از معامله گرانی که مایلند از رمز ارزهای مختلف استفاده کنند، انتخاب ایده آلی نیست. معامله گرانی که به دنبال انجام معاملات مکرر با حجم بالا هستند، می توانند از مزایای این صرافی و به ویژه امنیت بالای آن، بهره مند شوند.

البته توجه داشته باشید که هرچقدر هم که صرافی جمینی امن باشد، شما نیز باید تمام نکات امنیتی را رعایت کنید. اکثر دارایی های دیجیتال کاربران جمینی به صورت آفلاین نگه داری می شوند، اما هنوز هم کاربران این صرافی در خطر حملات هکری قرار دارند. اگر به دنبال معامله ارزهای دیجیتال متنوع تری هستید، صرافی های معتبری همچون Binance، کوین بیس و یا Kraken را مد نظر داشته باشید.

 

بررسی بازار و معامله بهتر با “تریدینگ ویو”

ثبت سفارش TradingView Premium

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 9 =