درآمد ارزی

۱۱ صرافی ایرانی و خارجی ارز دیجیتال با کمترین کارمزد!

صرافی های ارز دیجیتال با کمترین کارمزد

اگر از افراد با تجربه و معامله گران چیره دست ارزهای دیجیتال بخواهید یک نصیحت به شما کنند، به اتفاق یک جمله را خواهند گفت: در انتخاب صرافی خود دقت کنید. صرافی های ارز دیجیتال پلی هستند که شما را از خانه، محل کار یا ماشین تان به دنیای پر رمز و راز و جذاب اعداد و ارقام و معاملات متصل می کنند.

اینکه از چه دریچه‌ای و با چه امکاناتی به این دنیا دسترسی پیدا کنید، بدون شک بر روی عملکرد شما تاثیر خواهد داشت. از سویی دیگر، اکثر صرافی ها در ازای خدماتی که ارائه می دهند، کارمزد دریافت می کنند. به طور خاص، اکثر صرافی های معتبر در سه حوزه برداشت وجه، انجام معاملات و معاملات آتی، کارمزدهایی را دریافت می کنند.

بدیهی است که این سه حوزه، مهمترین خدماتی است که یک صرافی ارائه می دهد و کارمزد وضع شده بر هر یک از این سه مورد، نقش قابل توجهی را در تصمیمات و تجربه معاملاتی شما خواهد داشت.

صرافی های ارز دیجیتال با کارمزد کم، عبارتی است که اکثر معامله‌گران حرفه‌ای و با تجربه آن را در موتورهای جستجو دنبال می‌کنند. معامله‌گران ایرانی نیز از این قضیه مستثنی نیستند. در واقع اهمیت ارائه خدمات با کارمزد کم به قدری زیاد است که این امر به یکی از سیاست های جلب مشتری در میان صرافیان ارز دیجیتال تبدیل شده است.

ما در این مقاله اهمیت کار با این صرافی ها را شرح خواهیم داد. همچنین لیستی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال با کمترین کارمزد را ارائه خواهیم کرد. این لیست شامل صرافی های ایرانی و خارجی می باشد.

چرا صرافی های ارز دیجیتال با کارمزد کم؟

استفاده از خدمات صرافی های ارز دیجیتال با کارمزد کم اهمیت دارد. اکثر صرافی های معتبر، نرخ متغیری را برای کارمزد خدمات خود در نظر می گیرند. این کارمزد با توجه به حجم معاملات و نوع خدمات در خواستی متغیر است.

به عنوان مثال، ممکن است یک صرافی کارمزد 2 درصد را برای خدمات برداشت درخواست کند. در این صورت، هر چه میزان برداشت شما بیشتر باشد، میزان کارمزدی که باید ارائه دهید نیز بیشتر خواهد بود. از سویی دیگر، اگر به صورت حرفه‌ای به معامله ارز دیجیتال مشغول باشید، احتمالا دفعات برداشت یا انجام معامله شما زیاد است. به ازای هر یک معامله یا برداشت، مجبور خواهید بود درصدی را به صرافی بپردازید. در طول یک ماه، این کارمزدها می توانند به عدد قابل توجهی تبدیل شوند و بدیهی است پرداخت چنین پولی، خوشایند کسی نیست.

استفاده از خدمات صرافی های ارز دیجیتال با کارمزد کم تنها به اینجا ختم نمی‌شود. برخی از صرافی ها برای برداشت ها و معاملات بزرگ، درصدهای تخفیف در نظر می گیرند. برخی دیگر در ازای ارائه طیف وسیع‌تری از خدمات، کارمزدهای کمتری را طلب می کنند.

بنابراین، صرفا توجه به کم بودن میزان کارمزد، پارامتر خوبی برای انتخاب یک صرافی نیست. بلکه شما باید تمامی خدمات و امکاناتی که یک صرافی ارائه می دهد را در کنار امنیت و اعتبار آن بسنجید تا بتوانید بهترین گزینه موجود با توجه به نیازها و انتظارات خود را انتخاب کنید.

برای تسهیل این فرایند و کمک به شما در انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال با کارمزد کم، در ادامه لیستی از صرافی های معتبر ایرانی و خارجی را معرفی خواهیم کرد. شایان ذکر است که در این مقاله ما به طور خاص، کارمزد های فروش، معاملات و معاملات آتی این صرافی ها را بررسی خواهیم کرد.

صرافی های ارز دیجیتال با کمترین کارمزد

صرافی های ارز دیجیتال خارجی با کمترین کارمزد

صرافی های ارز دیجیتال خارجی زیادی وجود دارند. در زیر از بین صرافی های محبوب خارجیِ بین ایرانیان به معرفی صرافی های ارز دیجیتال با کمترین کارمزد می‌پردازیم:

۱- صرافی بایننس

صرافی های ارز دیجیتال با کمترین کارمزد

یکی از صرافی های شناخته شده در جهان که فعالیت خود را از سال 2017 میلادی آغاز کرده است، صرافی بایننس است. این صرافی امکان معامله چیزی در حدود 300 ارز دیجیتال را برای کاربران خود فراهم کرده است و هر روز به لیست طولانی ارز های دیجیتال تحت پشتیبانی این صرافی، افزوده می شود.

نکته شایان توجه در خصوص این صرافی، امنیت کاربرانش است. بایننس در طی سال های اخیر بارها مورد حمله هکرها قرار گرفته است و امنیت کاربران این صرافی، یکی از موضوعات مورد بحث این روزهاست. نرخ کارمزد ها در این صرافی به شرح زیر می باشد:

  • کارمزد برداشت: کارمزد برداشت در این صرافی با توجه به نوع شبکه ای که از آن استفاده می کنید، تعیین می شود. این عدد متغیر است و بهتر است برای کسب اطلاعات به روز و دقیق تر، به وب سایت صرافی بایننس مراجعه کنید.
  • کارمزد معاملات: به ازای هر معامله، صرافی باینسن کارمزد 0.1 درصد از حجم معاملات را از حساب شما کسر می کند. افرادی که توکن بومی این صرافی، یعنی BNB را داشته باشند، می توانند کارمزد معاملات را با استفاده از توکن بومی صرافی پرداخت کنند. این افراد همچنین مشمول تخفیف روی کارمزد ها می شوند.
  • کارمزد معاملات آتی: کارمزد معاملات آتی در صرافی بایننس با توجه به نوع معامله تعیین می شود و بین صفر الی 0.02 درصد متغیر است.

نیاز به وریفای: دارد (برای وریفای بایننس کلیک کنید)

آموزش جامع رفع مسدودی بایننس + پیشگیری از مسدودیت
بخوانید!

۲- صرافی کوکوین

صرافی های ارز دیجیتال با کمترین کارمزد

اگر به دنبال یک صرافی ارز دیجیتال امن، قابل اعتماد بامیزان کارمزدِ کم و بالاترین حجم معاملات در جهان هستید، بدون شک کوکوین می تواند گمشده شما باشد. این صرافی در سال 2017 آغاز به کار کرد و از آن زمان تا به امروز، توانسته است اعتماد و توجه بیش از هشت میلیون معامله گر در جهان را به خود جلب کند.

این صرافی از ارزهای دیجیتال بسیاری پشتیبانی می کند و امکان معامله در هر زمان و مکان، با معرفی اپلیکیشن موبایل آن، به آسانی فراهم شده است. امکاناتی مانند ربات تریدر، اسپات، معاملات آتی، بازار همتا به همتا و معاملات مارجین در این صرافی محبوبیت آن را بیش از پیش افزایش داده است. نرخ کارمزد ها در این صرافی به شرح زیر می باشد:

  • کارمزد برداشت: کارمزد برداشت، به ازای هر ارز دیجیتال، در این صرافی متغیر است و متوسط آن، کمتر از 0.1 درصد می باشد. این صرافی برای برداشت برخی از ارزهای دیجیتال، کارمزد صفر را در نظر گرفته است. نرخ کارمزد ها متغیر هستند و بهتر است برای اطلاعات دقیق تر، به وب سایت این صرافی مراجعه کنید.
  • کارمزد معاملات: کارمزد معاملات کوکوین با توجه به حجم معاملات تعیین می شود. به طور معمول نرخ این کارمزد 0.1 درصد است اما در ازای معامله برخی از ارزهای دیجیتال، از جمله توکن بومی خود صرافی که به اختصار KCS نامیده می شود، مشمول تخفیف نیز خواهید شد.
  • کارمزد معاملات آتی: کارمزد معاملات آتی در این صرافی، که یکی از خدمات محبوب کوکین نیز محسوب می شود، با توجه به حجم و شرایط معامله تعیین می شود و نرخ آن بین صفر تا 0.3 درصد متغیر است.

نیاز به وریفای: ندارد (جهت ثبت نام در صرافی کوکوین کلیک کنید.)

آموزش تصویری حذف اکانت کوکوین در ۵ قدم
بخوانید!

۳- صرافی جمینای

صرافی های ارز دیجیتال با کمترین کارمزد

یکی از صرافی های ارز دیجیتال خارجی قدرتمند و امن، صرافی جمینای است. این صرافی از بسیاری جهات، با سایر نمونه های موجود در جهان متفاوت است. به عنوان مثال، شما در این صرافی امکان خرید سهام ارزهای دیجیتال و کسب سود از این طریق را دارید. دفتر مرکزی این صرافی در آمریکا قرار دارد و اداره خدمات مالی ایالت نیویورک، فعالیت های این صرافی را از نظر قانونی تایید کرده است.

کاربران صرافی جمینای می توانند از دو پلتفرم عادی و پرو این صرافی استفاده کنند. بدیهی است که نسخه پرو این صرافی مجانی نیست اما امکانات و خدمات تخصصی تر و بیشتری را ارائه می دهد. صرافی جمینی از طریق وب و اپلیکیشن به راحتی قابل دسترس است.

این صرافی برای آن دسته از معامله گران حرفه ای که حجم بالایی از معاملات را در طول روز انجام می دهند، انتخاب ایده آلی نیست. نرخ کارمزد ها در این صرافی به شرح زیر می باشد:

  • کارمزد برداشت: مانند سایر صرافی های معتبر دنیا، نرخ کارمزد برداشت در این صرافی نیز به نوع ارز دیجیتالی که قصد برداشت آن را دارید، بستگی دارد. نرخ این کارمزد ها متغیر است و برای آگاهی از آنها، بهتر است به وب سایت صرافی جمینای مراجعه کنید. شایان ذکر است که کاربران تازه وارد این صرافی می توانند ده برداشت اول خود را به صورت مجانی انجام دهند.
  • کارمزد معاملات: با توجه به حجم معامله، صرافی جمینای (نسخه معمولی صرافی) نرخ کارمزد بین 1.5 تا 3 درصد را تعیین می کند که نسبت به سایر صرافی های معرفی شده در این مقاله، گران است. البته توجه داشته باشید که در صورت معامله در پلتفرم پرو این صرافی، نرخ کارمزد 0.35 درصد خواهد بود که قابل مقایسه با سایر صرافی ها می باشد.

نیاز به وریفای: دارد

۴- صرافی کوینکس

صرافی های ارز دیجیتال با کمترین کارمزد

صرافی ارز دیجیتال کوینکس یکی از محبوب ترین صرافی های حال حاضر دنیاست. این صرافی با ارائه خدماتی همچون پشتیبانی خوب از مشتری، سرعت بالا در برداشت و انجام معاملات و پشتیبانی از زبان های مختلف (از جمله فارسی) توانسته است نظر مساعد بیش از 2 میلیون کاربر از 100 کشور دنیا را به خود جلب کند. نکته جالب دیگر، عدم ضرورت احراز هویت برای کاربران در کوینکس است. نرخ کارمزد ها در این صرافی به شرح زیر می باشد:

  • کارمزد برداشت: نرخ کارمزد برداشت در این صرافی، با توجه به نوع ارز دیجیتال انتخابی شما تعیین می شود. این نرخ ها متغیر هستند و برای کسب اطلاعات بیشتر، توصیه می کنیم به وب سایت خود صرافی کوینکس مراجعه کنید. توجه داشته باشید که کارمزد برداشت برخی از ارزهای دیجیتال در این صرافی، صفر است.
  • کارمزد معاملات: کارمزد صرافی کوینکس 0.2 درصد از حجم معاملات تعیین شده است اما در صورت انجام معاملات حجم بالا، نرخ کارمزد کاهش پیدا می‌کند و کاربران مشمول تخفیف می‌شوند.
مرحله VIP هولد CET کارمزد
سطح 0 ≥0 CET 0.2%
سطح 1 ≥1,000.00 CET 0.18%
سطح 2 ≥10,000.00 CET 0.16%
سطح 3 ≥100,000.00 CET 0.14%
سطح 4 ≥500,000.00 CET 0.12%
سطح 5 ≥1,000,000.00 CET 0.1%

لازم به ذکر است که صرافی کوینکس از جمله صرافی‌های نامعتبر خارجی است.

نیاز به وریفای: ندارد (جهت احراز هویت در کوینکس کلیک کنید.)

کد رفرال برای ثبت نام با تخفیف کارمزد: ggp2f

دانلود برنامه Coinex برای اندروید و iOS
بخوانید!

۵- صرافی کریپتو دات کام

صرافی های ارز دیجیتال با کمترین کارمزد

صرافی کریپتو دات کام توانسته است در مدت زمان اندک، رشد قابل توجهی داشته باشد. این صرافی هم از طریق وب سایت و هم طریق اپلیکیشن مخصوص صرافی، قابل دسترس می باشد. کریپتو دات کام از بیش از 140 ارز دیجیتال پشتیبانی می کند.

کاربران این صرافی ضمن بهره مندی از خدمات مختلف آن در زمینه دریافت وام، خرید سهام، معاملات مارجین و اسپات، دسترسی به بازارهای NFT و کارت نقدی، بیمه نیز می شوند. نرخ کارمزد ها در این صرافی به شرح زیر می باشد:

  • کارمزد برداشت: کارمزد برداشت این صرافی کم است و برای ارزهای دیجیتال مختلف، متغیر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کارمزد هر یک از صرافی ها، بهتر است به وب سایت کریپتو دات کام مراجعه کنید.
  • کارمزد معاملات: به ازای هر معامله، این صرافی 0.4 درصد از حجم کلی معامله را به عنوان کارمزد دریافت می کند. در صورت سرمایه گذاری بر روی توکن اصلی این صرافی، یعنی توکن CRO، مشمول تخفیف می شوید و نرخ کارمزد کاهش می یابد.

نیاز به وریفای: دارد

صرافی Poloniex چیست؟ آموزش کار با آن
بخوانید!

۶- صرافی کوین بیس

صرافی های ارز دیجیتال با کمترین کارمزد

یکی از صرافی های معتبر خارجی که امکان معامله بیش از 70 ارز دیجیتال را فراهم کرده است، کوین بیس نام دارد. این صرافی در آمریکا ثبت شده است و در اکثر ایالت های این کشور (به جز هاوایی) مجوز های قانونی لازم برای فعالیت را در اختیار دارد. کوین بیس دارایی کاربران خود را بیمه کرده است.

بدین ترتیب، حتی در صورت حمله هکرها نیز کاربران متضرر نخواهند شد. خدمات کوین بیس بر روی دو پلتفرم با حساب های کاملا مشترک، ارائه می شود. پلتفرم عمومی این صرافی خدمات محدودی را ارائه می کند و نرخ کارمزد ها در آن بالاست.

در مقابل، کوین بیس پرو وجود دارد که کارمزد های کمتر و خدمات بیشتری را به کاربران خود ارائه می کند. البته برای عضویت در کوین بیس پرو، کاربران باید هزینه اشتراک را پرداخت کنند. نرخ کارمزد ها در این صرافی به شرح زیر می باشد:

  • کارمزد برداشت: کارمزد برداشت در این صرافی مشخص نیست و با توجه به نوع ارز و همچنین میزان برداشت مشخص می شود. معمولا کاربران در زمان برداشت، از میزان کارمزد مطلع می شوند اما این رقم چندان بالا نیست.
  • کارمزد معاملات: اگر پلتفرم معمولی کوین بیس را برای معاملات انتخاب می کنید، باید بدانید که نرخ کارمزد معاملات در این صرافی بالا و در حدود 5 درصد می باشد. در صورت انتخاب پلتفرم کوین بیس پرو، نرخ کارمزد صرافی به 0.5 درصد کاهش پیدا می کند که قابل مقایسه با سایر صرافی هایی است که در این مقاله معرفی شده اند.

نیاز به وریفای: دارد (جهت ثبت نام در صرافی coinbase کلیک کنید.)

داستان موفقیت چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس
بخوانید!

۷- صرافی بای بیت

صرافی های ارز دیجیتال با کمترین کارمزد

یکی از صرافی های محبوب در میان ایرانیان که خدمات ارزنده ای را با کارمزد های کم ارائه می کند، صرافی Bybit است. صرافی بای بیت از سال 2018 کار خود را آغاز کرده است و در حال حاضر از چیزی حدود 46 جفت ارز دیجیتال، پشتیبانی می کند. رتبه این صرافی در دنیا 20 است. از جمله خدمات این صرافی، امکان انجام معاملات مارجین و فیوچرز است.

این صرافی توکن منحصر به فرد ندارد اما سطح کارمزدهای آن بسیار کم است. کاربران این صرافی می توانند روزانه تا سقف دو بیت کوین بدون احراز هویت، برداشت داشته باشند.  این صرافی رابط کاربری مناسبی دارد و می تواند نقطه شروع خوبی برای معامله گران تازه کار باشد. صرافی بای بیت از نظر امنیت و همچنین خدمات ارائه شده با بایننس و کوکوین قابل مقایسه است.

نرخ کارمزد ها در این صرافی به شرح زیر می باشد:

  • کارمزد برداشت: کارمزد برداشت در این صرافی ثابت نیست و با توجه به نوع ارز دیجیتالی که قصد برداشت آن را دارید و حجم برداشت، متغیر است. ارزان ترین کارمزد در این صرافی به بیت کوین و اتریوم اختصاص دارد.
  • کارمزد معاملات: کارمزد معاملات در این صرافی چیزی در حدود 0.1 درصد است. شما می توانید از طریق دعوت دوستان یا کد ریفرال، روی کارمزد معاملات تخفیف های خوبی دریافت کنید. نرخ کارمزد در این صرافی تقریبا ثابت است اما بهتر است پیش از انجام معاملات، نرخ قطعی این کارمزد را روی وب سایت صرافی چک کنید.

نیاز به وریفای: دارد (جهت ثبت نام در صرافی bybit کلیک کنید.)

معرفی کامل صرافی CEX.io
بخوانید!

۸- صرافی هیوبی

صرافی های ارز دیجیتال با کمترین کارمزد

یکی دیگر از صرافی های محبوب نزد ایرانیان که به احراز هویت نیاز ندارد و امنیت مناسبی را نیز ارائه می کند، صرافی هیوبی است. شما می توانید از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن این صرافی، به راحتی معاملات خود را پیش ببرید. نرخ کارمزد ها در این صرافی به شرح زیر می باشد:

  • کارمزد معامله: این صرافی برای هر معامله ای با ارزش کمتر از 5 میلیون دلار، نرخ ثابتی از کارمزد را تعیین کرده است که برابر با 0.2 درصد می باشد. معامله هایی با ارزش بیش از 300 میلیون دلار، کارمزد کمتری دارند که چیزی در حدود 0.015 درصد برای معامله می‌باشد.
  • کارمزد برداشت: 25 درصد کارمزد برای برداشت است.

نیاز به وریفای: دارد (جهت ثبت نام در صرافی huobi کلیک کنید.)

معرفی صرافی ارز دیجیتال Kraken
بخوانید!

خلاصه کارمزد معاملات و برداشت صرافی های ارز دیجیتال خارجی در اینفوگرافیک زیر قابل مشاهده هست:

صرافی های ارز دیجیتال با کمترین کارمزد

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی با کارمزد کم

افزایش محبوبیت معامله ارزهای دیجیتال در دنیا و استقبال از این توکن ها، خیلی سریع به تعداد صرافی های ارز دیجیتال با نرخ کارمزد کم در جهان افزود. در ایران نیز این روند رو به رشد محبوبیت، زمینه ساز پیدایش صرافی های ایرانی شد. این در حالی بود که وجود تحریم ها و محدودیت های مالی، امکان بهره مندی از امکانات بازار ارزهای دیجیتال را از بسیاری از ایرانیان سلب کرده بود.

با پیدایش صرافی های ایرانی، برخی از این محدودیت ها از میان برداشته شدند. در ادامه، برخی از صرافی های ارز دیجیتال با کارمزد کم در ایران را معرفی خواهیم کرد. مقایسه این صرافی ها با نمونه های خارجی به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پلتفرم برای انجام معاملات تجاری خود را انتخاب کنید.

۱- صرافی نوبیتکس

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی با کارمزد کم

نوبیتکس نامی آشنا برای معامله گران ارز دیجیتال در ایران است و خدمات با کیفیتی را ارائه می کند. رابط کاربری این صرافی بسیار ساده است و سرعت عمل این صرافی در انجام معاملات، یکی از نقاط قوت این مجموعه محسوب می شود.  کاربران ایرانی امکان پرداخت با کارت های عضو شتاب را در این صرافی دارند.

کارمزد معاملات در نوبیتکس به صورت درصدی و با توجه به حجم معامله و سابقه معاملات کاربران در طول یک ماه، مشخص می شود. میزان این کارمزد پیش از پرداخت در فاکتور مشخص می گردد. شایان ذکر است که کارمزد معاملات در بازارهای حرفه ای (معاملاتی با مقصد تتر) متفاوت بوده و بیشتر از معاملات معمول در این صرافی می باشد.

حجم معاملات سی روز گذشته کارمزد معاملات

(درصد)

کمتر از ۱۰ میلیون تومان 0/35
بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان 0/3
بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان 0/25
بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان 0/2

نیاز به وریفای: دارد

کد معرف: 4440534 (۱۰٪ تخفیف در کارمزد معاملات)

آموش کامل کار با Tradingview
بخوانید!

۲- صرافی تبدیل

صرافی های ارز دیجیتال ایران با کارمزد کم

یکی از صرافی های مطرح ایرانی که امکان انجام معامله برای کاربران مبتدی و پیشرفته را به آسانی فراهم کرده است، صرافی تبدیل نام دارد. کارمزد ها در این صرافی در هفت سطح مختلف محاسبه می شوند که با توجه به میزان نقدینگی و حجم معاملات تغییر می کنند.

هرچه میزان نقدینگی شما در این صرافی بیشتر باشد، کارمزد کمتری پرداخت خواهید کرد. در صورتی که تمایل به انجام معاملات در حجم بالا دارید، می توانید از امکان خرید آسان این صرافی استفاده کنید که کارمزدی متفاوت دارد. میزان کارمزد هر تراکنش، به صورت درصدی در فاکتور مشخص می شود.

حجم معاملات در بازار‌های تومانی در 30 روز اخیر کارمزد (درصد)
کمتر از 10 میلیون 0/4
بین 10 تا 40 میلیون 0/35
بین 40 تا 100 میلیون 0/3
بین 100 تا 200 میلیون 0/25
بین 200 میلیون تا 1 میلیارد 0/22
بین 1 تا 5 میلیارد 0/18
بالای 5 میلیارد 0/15

نیاز به وریفای: دارد

کد معرف: 17fkx2 (۱۰٪ تخفیف در کارمزد معاملات)

۳- صرافی آبان تتر

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی با کمترین کارمزد

 آبان تتر یکی از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که کمترین نرخ کارمزد را در مقایسه با نوبیتکس و تبدیل، ارائه می دهد. این صرافی از بیش از 300 ارز دیجیتال پشتیبانی می کند و کاربران به ازای انجام هر معامله، 0.2 درصد کارمزد پرداخت می کنند.

برداشت از این صرافی نیز کارمزدی متغیر دارد که با توجه به حجم برداشت و نوع ارز، تعیین می شود. شایان ذکر است که انتقال رمز ارزها به حساب اشخاص دیگر از طریق صرافی آبان تتر رایگان و سریع است.

نیاز به وریفای: دارد

کد معرف: NeDI

مقایسه کارمزد صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

این جدول در دی ماه ۱۴۰۱ بروزرسانی شده است:

صرافی اپلیکیشن ارزهای پشتیبانی شده کارمزد اولیه
نوبیتکس اندروید و iOS ۲۵ ارز ۰.۳۵%
تبدیل اندروید ۷۴ ارز ۰.۴%
آبان تتر اندروید ۲۷۰ ارز ۰.۲%
ارز پایا اندروید و iOS ۲۹ ارز ۰.۲%
والکس اندروید و iOS ۱۹ ارز ۰.۴%
اوکی اکسچنج اندروید و iOS ۱۹ ارز ۰.۲%
رابین کش ندارد ۵۳ ارز ۰.۲%
بیت پین اندروید ۱۱۳ ارز ۰.۳%
بیتستان ندارد ۶۵ ارز ۱.۵%
اکسیر اندروید ۲۳ ارز ۰.۴%
فینیکس اندروید و iOS ۱۲ ارز ۰.۳%
رمزینکس اندروید و iOS ۲۵ ارز ۰.۳%

چگونه کارمزد صرافی‌های ارزهای دیجیتال را کاهش دهیم؟

اگر این مقاله را تا به اینجا دنبال کرده باشید، متوجه اهمیت نرخ کارمزد صرافی های ارز دیجیتال در تراکنش ها و معاملات شده اید. با این حال، نرخ کارمزد تراکنش ها یکی از چندین فاکتوری است که در انتخاب صرافی ایده آل خود، باید به آن توجه کنید.

امنیت صرافی، ارزهای تحت پشتیبانی، نوع خدمات و موارد مشابه، پارامتر های تعیین کننده دیگری هستند که در انتخاب نهایی باید حتما به آنها توجه داشته باشید. سوالی که مطرح می شود این است که آیا راهی برای کاهش هزینه کارمزد ها در صرافی های دیگر وجود دارد؟ پاسخ این پرسش مثبت است.

ما در این بخش دو راه حل برای کاهش هزینه کارمزد ها معرفی خواهیم کرد. شما می توانید این دو راه حل را در اکثر صرافی های معتبر ارز دیجیتال، امتحان کنید.

0 تا 100 کسب درآمد از ماینینگ دوج کوین
بخوانید!

۱- کد رفرال

هرچه تعداد مشتریان یک صرافی بیشتر باشد، سود بیشتری عایدش می شود. بنابراین، اینکه شما یک صرافی را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید، در واقع کمک بزرگی به صرافی کرده اید. به همین دلیل است که بسیاری از صرافی ها، تسهیلاتی را تحت عنوان کد رفرال (مانند کد رفرال بایننس) معرفی کرده اند. تقریبا تمام صرافی های ارز دیجیتال از کد ریفرال پشتیبانی می کنند.

شما می توانید از صرافی که عضو آن هستید یک کد رفرال دریافت کنید. برای دریافت این کد می توانید به بخش پشتیبانی صرافی مراجعه کنید. سپس این کد را می توانید با دوستان، آشنایان و همکاران خود به اشتراک بگذارید.

دوست شما در زمان ثبت نام در صرافی، در بخش مربوطه می تواند این کد را وارد کند. به ازای هر فردی که از طریق کد ریفرال شما در صرافی ثبت نام کند، شما بر روی کارمزد های معاملات و برداشت تخفیف دریافت خواهید کرد. برخی از صرافی ها سیاست اعمال تخفیف را هم برای حساب شما و هم حساب دوستانتان در نظر می گیرند.

۲- خرید توکن اختصاصی صرافی

برخی از صرافی ها ارز دیجیتال مخصوص خود را دارند. هرچه تعداد افرادی که این توکن اختصاصی را خرید و فروش کنند بیشتر شود، سودی که عاید صرافی می شود نیز افزایش می یابد. به همین دلیل است که اکثر صرافی ها برای افرادی که توکن های اختصاصی صرافی را خریداری کرده اند، تسهیلاتی را در نظر می گیرند.

 به عنوان مثال، اگر کاربر صرافی بایننس باشید، با خرید توکن BNB و نگهداری آن در کیف پول خود، مشمول تخفیف هایی در کارمزد های برداشت و معاملات می شوید. با این حال بهتر است بی گدار به آب نزنید. پیش از آنکه اقدام به خرید توکن اختصاصی صرافی خود کنید، مطمئن شوید که صرافی تسهیلاتی را برای دارندگان این توکن در نظر گرفته و شما با خرید آن، مشمول تخفیف ها می شوید.

برخی از صرافی‌ها سیاست کاری متفاوتی دارند و خریداران توکن های اختصاصی این صرافی ها، مشمول تسهیلات متفاوتی می شوند که تخفیف بر روی کارمزد ها را شامل نمی شود.

مطالعه کنید: بایننس کوین چیست

چگونه از صرافی‌های ایرانی تخفیف بگیریم؟

دو روش معرفی شده در بخش قبل می توانند تخفیف های خوبی را برای شما به ارمغان بیاورند؛ اما داستان در صرافی های ایرانی اندکی متفاوت است. اکثر صرافی های ایرانی از روش ارائه کد رفرال پشتیبانی می کنند اما از آنجایی که این صرافی ها معمولا توکن های اختصاصی خود را ندارند، دریافت تخفیف با روش دوم در این صرافی ها امکان پذیر نیست.

با این حال، نکته قابل توجه این است که سیاست های تخفیفی مرتبط با کد Referral در صرافی های ایرانی نسبت به آنچه که در صرافی های خارجی می بینیم پیشرفته تر است. این طور به نظر می رسد که، صرافی های ایرانی تلاش کرده اند تا با ارائه تخفیف های بهتر، عدم ارائه توکن های اختصاصی را به نحوی جبران کنند.

صرافی های ارز دیجیتال با کارمزد کم ایرانی یا خارجی؟

پاسخ به این پرسش آسان نیست. انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایده آل، به پارامترهای مختلفی بستگی دارد؛ چرا که این صرافی ها، امکانات گوناگونی را به کاربران خود ارائه می دهند. به عنوان مثال، امکان واریز و برداشت ریالی یکی از امکاناتی است که اکثر کاربران ایرانی به دنبال آن هستند.

با این وجود، تحریم ها و قوانین محدود کننده، اکثر صرافی های خارجی را از ایجاد چنین امکانی منع کرده است. از سویی دیگر، برای معامله در اکثر صرافی های معتبر خارجی کاربران نیاز به احراز هویت دارند. این موضوع مانعی بر سر کاربران ایرانی می باشد که البته مجموعه جک‌بلک تا به امروز این مشکل را مرتفع نموده است.

حجم معاملات، رابط کاربری ساده، امنیت دارایی معامله گران و شبکه های انتقال تحت پوشش، پارامترهای دیگری هستند که می توانند در تصمیم گیری نهایی شما، تاثیر بسزایی داشته باشند.

نکته دیگری که به هنگام انتخاب صرافی های ارز دیجیتال با کارمزد کم باید مد نظر داشته باشید، تعداد جفت ارزهای تحت پشتیبانی است. این موضوعی است که افراد معمولا توجه چندانی به آن ندارند اما در خلال معامله و در لحظات طلایی، عدم پشتیبانی از تعداد گسترده ای از ارز های دیجیتال می تواند به ضرر معامله گران تمام شود. در میان صرافی های ارز دیجیتال ایرانی با کمترین نرخ کارمزد که در این مقاله معرفی شد، صرافی آبان تتر بیشترین تعداد جفت ارزهای تحت پشتیبانی را ارائه می دهد.

بررسی بهتر این نکات به خوبی ثابت می کند که پاسخ دادن به پرسش فوق چندان آسان نیست و بیشتر به سلیقه فردی معامله گر بستگی دارد.

۶۴+ ایده پولساز کسب وکار در ایران برای درآمد دلاری و ریالی
بخوانید!

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله، تلاش کردیم تا یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال، یعنی میزان کارمزد معاملات و برداشت را بررسی کنیم. همانطور که در ابتدای مقاله بحث شد، کارمزد معاملات هزینه ای است که شما بابت خدمات صرافی، به ازای هر برداشت یا معامله به صرافی می پردازید. این کارمزد معمولا درصدی از ارزش معامله یا مقدار پولی است که قصد برداشت آن را دارید.

صرافی ها قوانین مختلف و نرخ های متفاوتی را برای کارمزد های خود در نظر گرفته اند. در برخی از صرافی ها این نرخ با افزایش حجم معاملات کاهش پیدا می کند و در برخی دیگر، ثابت است. برخی از صرافی ها در ازای معامله توکن های اختصاصی خود، تخفیف هایی را روی کارمزد ها در نظر می گیرند و یا حتی کارمزدی دریافت نمی کنند.

انتخاب صرافی های ارز دیجیتال با کارمزد کم، برای افرادی که در طول روز حجم بزرگی از معاملات را انجام می دهند، اهمیت دارد. تصور کنید در طول روز بخواهید چهار الی پنج معامله با نرخ 5 درصد را انجام دهید.

در پایان روز، بیست درصد از حجم معاملاتی شما، تنها صرف پرداخت هزینه های جانبی شده است. به همین دلیل، کارمزد کم صرافی پارامتری مهم در انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایده آل است. ما در این مقاله لیستی از نمونه های ایرانی و خارجی صرافی های ارز دیجیتال با کارمزد کم را بررسی کردیم.

برخی از صرافی های خارجی معرفی شده خدمات خود را بدون احراز هویت معامله گران ارائه می دهند و می توانند انتخاب ایده آلی برای ایرانیان باشند.

در ادامه این مقاله، راه هایی را نیز برای اخذ تخفیف بر روی کارمزدهای صرافی های ارز دیجیتال معرفی کردیم. همانطور که عنوان شد، خرید توکن های مخصوص صرافی و معرفی آن به دوستان و آشنایان در اکثر صرافی ها تخفیف هایی را بر روی کارمزد ها فعال می کند.

با این حال، صرافی های ایرانی تنها از طریق کد های ریفرال (معرفی به دوستان) تخفیف هایی را ارائه می دهند. این بدان سبب است که اکثر صرافی های ایرانی، توکن منحصر به فرد خود را عرضه نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یک =