متفرقه

۶ نوع نمونه سوال در آزمون Duolingo

نمونه سوالات آزمون دولینگو

قبل از اینکه درباره نمونه سوالات آزمون دولینگو صحبت کنیم، به آزمون آنلاین دولینگو می پردازیم. این آزمون مختص کسانی است که هدفشان ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور می باشد. همچنین دولینگو برعکس آیلتس، دارای 160 امتیاز است و تکنیک شما را در Writing، Speaking، Listening و Reading می‌سنجد.

البته شما در پاسخگویی به نمونه سوالات آزمون دولینگو 4 امتیاز جدا در مبحث Production (نگارش نمودن)، Literacy (گفتگو کردن)، Comprehension  (روخوانی و گوش دادن) و Conversation (گوش دادن و گفتگو کردن) کسب می نمایید. در انتها هم امتیازی نهایی (Overall) به شما داده می شود.

 چنانچه قصد دارید در دانشگاه دلخواه خود به ادامه تحصیل بپردازید، بایستی به امتیازی که دانشگاه تعیین نموده، دست یابید.

شیوه ای که به شما جهت کسب امتیاز و قبولی آزمون دولینگو کمک بسیاری می کند، خواندن نمونه سوالات آزمون دولینگو می باشد.

دوره و یادآوری نمونه امتحان دولینگو سبب می شود تا با نمونه سوالات آزمون دولینگو مانوس گردید. همچنین با این کار شما در آزمون واقعی کمتر دچار دلهره و نگرانی خواهید شد. در نتیجه در مواجهه با آزمون اصلی و پاسخ به نمونه سوالات واقعی دولینگو موفق تر عمل خواهید کرد.

نمونه سوالات آزمون دولینگو چیست؟

در ادامه مبحث به نمونه سوالات آزمون دولینگو می پردازیم. در واقع از بارزترین مشخصه های مطلوب نمونه آزمون دولینگو، ارسال کارنامه این امتحان به دانشگاه های دلخواه بدون صرف کوچکترین هزینه ای است. این در صورتی است که امتحان های دیگر فقط چند بار امکان ارسال رایگان دارند و پس از آن باید برای ارسال های بعدی 20 دلار به دانشگاه مورد نظر بپردازند.

 شما بدون هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی قادر به شرکت در آن هستید و به هیچ عنوان احتیاجی به حضور در مرکز برگزاری امتحان نمی باشد! فقط با استفاده از یک دستگاه رایانه که به اینترنت قوی متصل است، بعلاوه تجهیزاتی همچون وب کم، میکروفون و بلندگو شما امکان شرکت در این آزمون را دارید.

زمان پاسخگویی به نمونه سوالات آزمون دولینگو سه ربع است. پایان آزمون 10 دقیقه مصاحبه تصویری دارد و در اول آزمون نیز 5 دقیقه زمان (Quick Setup) به شما داده می شود، که بایستی به چکاپ رایانه ای که می خواهید با آن آزمون دهید، بپردازید تا در حین آزمون اشکالی متوجه آن نگردد.

در ادامه به نمونه سوالات دولینگو و بررسی آنها می پردازیم. با بررسی نمونه سوالات آزمون آزمایشی دولینگو به شما در معرفی بخش های متنوع این امتحان کمک دو چندان خواهد شد.

نمونه Read and Select

یکی از نمونه سوالات آزمون دولینگو، پرسش  Read and Select است.

در این قسمت به شما تعدادی واژه با معنی و بدون معنی انگلیسی می دهند و شما بایستی واژه هایی که در زبان انگلیسی دارای مفهوم هستند، را برگزینید. جهت جوابگویی به این پرسش بایستی دایره لغات شما تقویت شده باشد.

Select the real English word from the following list:

Mirafit   Influential    Lawn   Argent   Logical  Generation  Excess  History  Stimulate

جواب: در این پرسش واژه هایی همچون Influential (موثر)، Lawn (چمن)، Logical (منطقی)، Excess (مازاد و اضافی) و Stimulate (تحریک) معنا‌دار می باشند و شما بایستی این واژه ها را برگزینید.

بله با توضیحات فوق مشاهده می کنید که جهت جوابگویی به این سوال بایستی دایره لغات وسیعی داشت! همچنین با نگاهی به مقاله “منابع آزمون دولینگو” کتب لغت مربوطه را تهیه کرده و دایره لغات خود را گسترش دهید.

نمونه Read and Complete

یکی از نمونه سوالات آزمون دولینگو ، پاسخ به سوال Read and Complete است. در این سوال به فرد محتوایی با تعدادی نقطه چین داده می شود. حال فرد بایستی در مدت 3 دقیقه این فضاهای خالی را با کلمات مناسب جایگزین نماید.

Type the missing Letters to complete the text below:

Minneapolis is a city in Minnesota. It i- next t- St.Paul, Minnesota. St.Paul and Minneapolis are cal— the Twin Cities bec—- they a– right ne– to ea– other. Minneapolis i- the big—- city i- Minnesota wi—about 370,000 people. People w– live he– enjoy t– lakes, parks and  ri—. The Mississippi river runs through the city.

در این نوع مثال از نمونه سوالات آزمون دولینگو حرف های ابتدایی عبارت پیدا هستند و شما بایستی با تمرکز بر معنی کل جمله، فضای نقطه چین را با کلمات مناسب جایگزین نمایید.

Minneapolis is a city in Minnesota. It is next to St.Paul, Minnesota. St.Paul and Minneapolis are called the Twin Cities because they are right next to each other. Minneapolis is the biggest city in Minnesota with about 370,000 people. People who live here enjoy the lakes, parks and river. The Mississippi river runs through the city.

مفهوم پاراگراف: مینیاپولیس یکی از شهرهای مینه سوتا است. این شهر، همجوار سنت‌پل، مینه‌سوتا می باشد. سنت‌پل و مینیاپولیس را شهرهای دوقلو می نامند، به این دلیل که کاملا همجوار هم هستند. مینیاپولیس حدودا 370،000 نفر جمعیت دارد، و به عنوان وسیع ترین شهر مینه‌سوتا شناخته می شود. کسانیکه که در آنجا مشغول به زندگی هستند از دریاچه‌ها ، فضای سبز و رودخانه ها بهره فراوانی می‌برند. رودخانه می‌سی‌سی‌پی از این شهر می گذرد.

نمونه Read aloud

راحت ترین سوال در نمونه سوالات آزمون دولینگو Read aloud می باشد. در این نوع پرسش عبارتی به شما داده می شود و شما بایستی آن را با صوتی رسا بخوانید.

She Works in laboratory

به طور نمونه عبارت فوق را به شما می دهند و شما بایستی با صوت رسا و بدون اشتباه آن را بخوانید.

تشریح عکس درون دولینگو

درون دو پرسش از نمونه سوالات آزمون دولینگو به شما عکسی می دهند، که به این بخش Write about the photo می گویند.  این عکس را باید در یک پاراگراف توصیف کنید. نوع دیگری از پرسش ها که به تفسیر یک عکس می پردازد،  Speak about the photoمی گویند.

درون این پرسش هم عکسی وجود دارد، با این فرق که شما در این سوال بایستی عکس را با صدای خود شرح داده و ضبط نمایید.

نمونه امتحان دولینگو

نمونه  Read, Then Write

از دیگر نمونه سوالات آزمون دولینگو که در امتحان خواهید دید، Read, Then Write است. در این قسمت از شما پرسشی به عمل خواهد آمد و شما بایستی در مورد آن پاراگرافی بنویسید.

Many people visit the museums when they travel to new places. Why do you think people visit museums?

 این پرسش از شما دلیل سر زدن افراد به موزه ها را می پرسد. شما جهت جوابگویی به این سوال بایستی حداقل 50 واژه بنویسید. اگر نتوانید این 50 کلمه را بنویسید، باید از رفتن به سوال بعدی صرفنظر نمایید. در نوشتن جواب پرسش بایستی حتما علائم نگارشی را درست بگذارید و واژه ها را صحیح بنویسید. مدت پاسخگویی به این پرسش 5 دقیقه است.

نمونه سوالات Speaking آزمون دولینگو

از دیگر نمونه سوالات آزمون دولینگو، پرسش هایی است که تبحر شما را در Read, then Speak می سنجد.  این پرسش ها مرتبط با Speaking شما می باشد. در واقع در این قسمت شما بایستی پرسشی که از شما پرسیده می شود، را با تمرکز کامل خوانده و بعد به آن جواب دهید.

نمونه آزمون دولینگو

با دقت در نمونه سوال اسپیکینگ دولینگو که در بالا آمده، متوجه می شوید که از شما در مورد یک رستوران دلخواه سوال شده و شما بایستی در مورد فضا، منو و زمانی که به آنجا می روید، حرف بزنید. در اوایل بحث 30 ثانیه زمان دارید، که جهت پاسخگویی حاضر شوید. سپس به دور از هر گونه اضطرابی باید بر روی جوابی که قصد دارید بدهید، تمرکز نمایید.

در انتهای این نمونه سوال از نمونه سوالات آزمون دولینگو شما بایستی 10 دقیقه تماس تصویری برقرار نمایید. در این قسمت به شما دو عنوان می دهند، که شما بایستی در مورد یکی از آن دو تمرکز کنید و به طور شفاهی در مورد عنوان مورد نظر 2 الی 3 دقیقه حرف بزنید.

آزمون آزمایشی دولینگو

در این نمونه سوال شما بعد از تمرکز 30 ثانیه ای بر روی عنوان های مطرح شده، وبکم تان فعال شده و پاسخ و مکالمه ای که شما در مورد عنوان مورد نظر دارید ضبط می گردد. این جواب امتیازی ندارد، ولی در نهایت مصاحبه ضبط شده به دانشگاه مقصد فرستاده می شود و آنجا در مورد آن تحقیقات لازم انجام می شود.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به تشریح نمونه سوالات آزمون دولینگو در حد واقعی پرداخته شد. آشنایی با این نمونه سوالات نقش بسزایی در موفقیت دو چندان شما در این آزمون دارد. چنانچه قصد دارید این نمونه سوالات را بیشتر مورد بررسی و مطالعه قرار دهید، به سایت دولینگو بروید. در این سایت با ساخت پروفایل و ثبت نام دولینگو قادر به شرکت در نمونه امتحان دولینگو و آشنایی هر چه بیشتر با سوالات این آزمون هستید و در نهایت نمره دولینگو مناسبی کسب کنید. همچنین برای تمرین بیشتر و افزایش مهارت‌ها، می‌‌توانید پس از دانلود برنامه duolingo، از دولینگو پلاس بهره‌‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 1 =