متفرقه

تقلب در دولینگو امکان‌پذیر است؟ عواقب تقلب در دولینگو

تقلب در دولینگو

همگام با پیشرفت های گسترده در امور مختلف در سال های اخیر، آزمون های زبان انگلیسی هم پیشرفت کرده اند. تافل و آیلتس از معروف ترین آزمون های زبان انگلیسی هستند که در حال حاضر در تمامی موسسات و ادارات در همه کشور های جهان پذیرفته شده هستند. آزمون های دیگری هم وجود دارند که از اعتبار کمتری برخوردارند.

اگر به یادگیری زبان علاقه مند هستید، احتمالا نام دولینگو به گوشتان خورده است. دولینگو یک اپلیکیشن با دسترسی ساده برای یادگیری بیش از پنجاه زبان مختلف است. قرنطینه ناشی از ویروس کرونا باعث افزایش کاربران این اپلیکیشن شده و این افزایش تعداد کاربران، اعتبار این نرم افزار را بیشتر کرده است. یکی از جدیدترین محصولات دولینگو، آزمون DET یا آزمون زبان انگلیسی دولینگو است.

یک آزمون زبان جدید که توسط بسیاری از دانشگاه ها و مراکز دولتی و غیر دولتی معتبر ارزیابی می شود. در ادامه این مقاله به معرفی این آزمون و  بررسی نحوه تقلب در امتحان دولینگو می پردازیم. البته فراموش نکنید بهترین راه برای آماده سازی برای آزمون های زبان، شرکت در کلاس های زبان آموزی است.

نحوه تقلب در آزمون دولینگو

مطالعه کنید: برنامه مشابه دولینگو

آزمون انگلیسی دولینگو DET چیست؟

مثل تمامی آزمون های انگلیسی، دولینگو مهارت های نوشتاری، شنوایی، بیانی و روخوانی شما را می سنجد. بر خلاف آزمون های دیگر، دولینگو این مهارت ها را دسته بندی می کند. از بزرگترین مزیت های آزمون زبان دولینگو غیر حضوری بودن آن است. شما می توانید با لپ تاپ یا موبایل، از طریق اپلیکیشن یا سایت دولینگو در این آزمون شرکت کنید. اما غیر حضوری بودن، به این معنا است که تقلب در امتحان دولینگو امکان پذیر است؟

تقلب در دولینگو

آیا امکان تقلب در دولینگو وجود دارد؟

همانطور که گفته شد آزمون زبان انگلیسی Duolingo یک آزمون آنلاین است. به همین دلیل مراقبی وجود ندارد و تقلب در دولینگو فقط به وجدان شما بستگی دارد. وب کم و میکروفون دستگاه شما در طول آزمون فعال خواهد بود و در صورتی که مراقبان آنلاین متوجه شوند در حال تقلب کردن هستید، برای همیشه از آزمون دولینگو محروم خواهید شد. همینطور نرم افزار دولینگو از هوش مصنوعی بهره می برد که با توجه به گزارشات، قابلیت تشخیص تقلب دارد. برای اینکه به اشتباه محکوم به تقلب نشوید، نکات زیر را رعایت کنید.

تقلب در دولینگو مجاز نیست. در طول امتحان با هیچکس هیچ گونه ارتباطی برقرار نکنید. هیچ کس اجازه حضور در نزدیکی شما در طول امتحان نیست. اگر دوربین بیشتر از یک نفر در دیدرس تشخیص دهد، امتحان شما باطل و نمره دولینگو شما صفر می‌شود. استفاده از هندزفری، هدفون و عینک آفتابی و در مجموع هر چیزی که صورت شما را بپوشاند ممنوع است.

غیر فعال کردن دوربین و میکروفون مجاز نیست و در صورت غیر فعال شدن درجا امتحان باطل اعلام می شود. اگر صورت خود را از روی صفحه نمایشگر دستگاه خود بردارید، امتحان باطل است. اگر از کادر دوربین خارج شوید، امتحان باطل است. اجازه باز کردن برنامه یا پنجره دیگری در مرورگر ندارید. دسترسی به هر گونه اطلاعات آنلاین تقلب محسوب می شود. گوش ها، چشم ها و دهان شما باید توسط دوربین قابل رویت باشد و همینطور اجازه استفاده از هیچ گونه لوازم تحریر (کاغذ – خودکار) ندارید.

تقلب در آزمون دولینگو

اگر قانون های سختگیرانه وجود نداشت راه های زیادی برای تقلب در دولینگو وجود داشت. مثلا اینکه شخص دیگری به جای شما امتحان می داد. یا شخص دیگری در اتاق بود و در جواب دادن کمک می کرد. یا اینکه از  طریق هندزفری جواب ها را به شما اعلام می کرد.

دانلود Duolingo

دولینگو چگونه تقلب را تشخیص می دهد؟

طبق گفته ها، تقلب در دولینگو به کمک هوش مصنوعی و مراقبان آنلاین قابل شناسایی است. نرم افزار دولینگو به محض شروع آزمون، صفحه شما را ریکورد می کند. همچنین کد های برنامه نویسی مختلفی وجود دارد که استفاده از برنامه یا مرورگر دیگر در زمان امتحان را تشخیص می دهد. پس از اتمام آزمون، یک مراقب به صورت آنلاین ویدیوی ضبط شده از صورت و نمایشگر شما را بررسی می کند و در صورت وجود مغایرت با قوانین، امتحان شما باطل اعلام می شود. بسته به شدت تخلف، فرد ممکن است برای مدت طولانی یا حتی برای همیشه از این آزمون منع شود.

آیا تقلب در دولینگو ممکن است؟

تقلب در دولینگو با وجود قوانین امنیتی و همچنین سخت‌گیری‌های موجود، غیر ممکن به نظر می‌رسد. باید کارت شناسایی خود را مقابل دوربین نمایان کنید. در اتاقی با نور مناسب تنها باشید و در تمام مدت در میدان دید دوربین قرار بگیرید. این موارد باعث می شود تا کمک گرفتن از فرد دیگری بسیار دشوار و غیر ممکن باشد.

مطالعه کنید: منابع آزمون دولینگو

بعد از تقلب در دولینگو چه اتفاقی می افتد؟

در صورت زیر پا گذاشتن هر یک از قوانین ذکر شده و تقلب در دولینگو، مراقب آنلاین امتحان شما را باطل اعلام خواهد کرد. همینطور اگر تخلف از قوانین آگاهانه باشد، برای مدتی از انجام آزمون منع می‌شوید. و در صورتی که آگاهانه تعداد زیادی از قوانین را زیر پا بگذارید، ممکن است برای همیشه از آزمون دولینگو منع شوید.

برای پیشرفت در این آزمون، بهبود اسپیکینگ دولینگو و سایر بخش‌ها می‌توانید به خرید اکانت دولینگو پلاس بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + دوازده =