متفرقه

آموزش تغییر ایمیل اپل آیدی در ۹ قدم

تغییر ایمیل اپل ایدی

چگونگی تغییر ایمیل اپل ایدی بحث پیش رو در این مقاله است. اپل آیدی   Apple ID در آیفون، آیپد یا آیپاد به عنوان درگاهی جهت ورود به سرویس های ابری (iCloud) یا خدمات ارائه شده از سوی تیم اپل می باشند.

محتویات Apple ID در کل دارای آدرس ایمیل، رمز عبور، سوال و جواب های امنیتی، احتمالا شماره موبایل و تاریخ تولد می باشد که این اطلاعات مذکور بسیار مهم هستند. بطوریکه اگر اپل آیدی شما از نوع کارتی و یا اپل آیدی آماده، باشد به طور صد در صد پیشنهاد می‌کنیم که این موارد را تا حد امکان و برای افزایش ایمنی تغییر دهید.

اکنون در این مقاله مختصر همراه جک‌بلک باشید تا چگونگی تغییر ایمیل اپل ایدی را دریابید.

چطور آدرس ایمیل اپل آیدی خود را تغییر دهیم؟

چنانچه قصد دارید آدرس ایمیل اپل آیدی خود را عوض کنید، از طریق مرورگرهایی مثل گوگل کروم و یا Safari  و همچنین سایر مرورگرها (مثل فایرفاکس) قادر به تغییر ایمیل اپل ایدی خود هستید. اجرای این شیوه اندکی راحت است ولی گام های آن تا حدودی احتیاج به توجه و تامل دارد.

جهت اجرای این شیوه بایستی گام های زیر را دنبال نمایید.

۱- با یکی از مرورگرهای آیفون، آیپد، Mac و یا رایانه خویش به آدرس appleid.apple.com بروید.

۲- آدرس ایمیل اپل آیدی و رمز عبور خویش را نوشته و به اپل ایدی خود لاگین شوید.

تغییر آدرس ایمیل اپل آیدی

۳- به دو مورد از پرسش های امنیتی Apple ID باید جواب بدهید؛ در صورتیکه آنها را از یاد بردید از iforgot.apple.com کمک بگیرید. (در صورتیکه ورود دو مرحله‌ای اپل ایدی شما فعال باشد، این بخش برای شما ظاهر نمی‌گردد.)

 تغییر ایمیل Apple ID

۴- حال با صفحه‌ای روبرو می شوید که از شما می پرسد که آیا می‌خواهید که امنیت اپل ایدی (Apple ID Security) خود را افزایش دهید یا خیر.

البته کشور ما در فهرست این کشورها نمی باشد  اما شما می‌توانید جهت افزایش امنیت اپل ایدی خود تایید ورود دو مرحله ای اپل ایدی را به کمک شماره گوگل ویس فعال کنید. یا همچنین می‌توانید از این گام با انتخاب گزینه Other Options عبور نمایید.

(در صورتیکه قصد حذف تایید دو مرحله ای اپل ایدی را دارید، این مقاله را مطالعه نمایید.)

 تغییر ایمیل Apple ID

۵- این گام تاییدی بر گام قبل است که از شما تقاضا می‌کند که آیا قصد دارید امنیت اپل آیدی خود را نهایی کنید؟ در اینجا بر روی گزینه  Don’t Upgrade می زنید.

تغییر ایمیل اپل ایدی

۶- در پنل Apple ID خویش و در ابتدای بخش Account ،گزینه Edit که در کنار Reachable At  است انتخاب کنید.

تغییر ایمیل اپل ایدی

۷- در نهایت بر روی Change Apple ID زده و در کادر ظاهر شده آدرس ایمیل جدید خود را درج نمایید و Continue را انتخاب کنید تا تغییر ایمیل اپل ایدی اعمال شود.

تغییر ایمیل apple id

۸- در ادامه فرایند تغییر ایمیل اپل ایدی به آدرس ایمیل خویش بروید و کد 6 رقمی که از سوی اپل فرستاده شده را در همان پنل اپل آیدی کپی پیست و یا با ارقام انگلیسی تایپ نمایید و Continue را زده تا تایید نهایی صورت گیرد.

چنانچه بعد از گذشت یک دقیقه هیچ کدی به ایمیل شما ارسال نشد، گزینه Resend Code را انتخاب کنید.

آموزش تغییر ایمیل اپل ایدی

۹- جهت اتمام فرایند تغییر ایمیل اپل آیدی گزینه Done را بزنید.

تغییر ایمیل اپل ایدی

با دنبال نمودن گام های ذکر شده در بالا، به آسانی و در حدود ۴ دقیقه قادر خواهید بود که تغییر ایمیل اپل ایدی را عملی نمایید.

برای ساخت اپل ایدی چه کشوری را انتخاب کنیم؟
بخوانید!

نکات مهم در رابطه با تغییر ایمیل اپل ایدی

  • با تغییر ایمیل اپل ایدی، دستگاه‌هایی که پیش از این اپل ایدی شما در آن‌ها sign in بوده‌اند، log out شده و باید بر روی سایر سیستم های مجدد رمز عبور اپل آیدی خویش را بزنید.
  • باید از دستیابی همیشگی خود به آدرس ایمیل تازه‌تان اطمینان حاصل نمایید.
  • به هیچ عنوان از ایمیل های فیک و آیدی هایی که رمز عبور آنها قابل اطمینان نیستند، استفاده نکنید.
  • مسئولیت انجام فرایند تغییر ایمیل اپل ایدی بر عهده خودتان که صاحب اپل آیدی و ایمیل هستید، باشد. در واقع از محول نمودن این کار به سایرین اجتناب نمایید.
  • با گوشی نیز با طی کردن همین مراحل مشابه می‌توانید به تغییر ایمیل اپل ایدی بپردازید.
  • گام های فوق جهت تغییر ایمیل اپل ایدی از راه تنظیمات سیستم آیفون، آیپد، و … نیز امکانپذیر است. همچنین شیوه‌ای که در این مقاله آموزش داده شد، از وب سایت اپل و در رایانه شخصی بر گرفته شده بود.
  • جالب است بدانید که تغییر کشور اپل ایدی نیز امکان‌پذیر است. برای انجام این مورد روی مقاله آن کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − چهار =