متفرقه

قبول نکردن پسورد اپل آیدی؟ ۸ راه حل آن!

قبول نکردن پسورد اپل آیدی

بعد از اینکه آیفون را به آخرین نسخه ios به روز رسانی می کنید، احتمال دارد از طرف آیفون، درخواست پسورد اپل آیدی را به طور مداوم مشاهده کنید. از جمله دلایلی که ممکن است سبب ایجاد این مشکل شده باشند عبارتند از: وجود مشکل در تنظیمات اکانت یا دانلود ناموفق

در این مطلب راهکارهایی ارائه می شوند که در زمان قبول نکردن پسورد اپل آیدی و درخواست مداوم رمز عبور در FaceTime، iMessage، iCloud، AppStore می توانید انجام دهید.

رفع مشکل قبول نکردن پسورد اپل آیدی

۱- ری استارت نمودن آیفون

قبول نکردن پسورد اپل آیدی

دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید

یکی از راهکارهای رفع مشکل قبول نکردن پسورد و sign in نشدن اپل آیدی ری استارت نمودن است. با وجود ضرورتی که راه اندازی مجدد یا همان ری استارت نمودن دارد؛ بسیاری از افراد به آن توجهی نمی کنند. لازم است بدانید که راه‌اندازی مجدد، بسیاری از مشکلات نرم افزاری را رفع می کند.

زمانی که آیفون به طور مداوم از شما پسورد اپل آیدی را درخواست می کند، آن را راه اندازی مجدد نمایید. مراحل (Shut Down → General → Settings) را طی کنید و بعد از دقایقی، گوشی را مجدد روشن نمایید. با این کار احتمالا مشکل حل خواهد شد. در صورت حل نشدن مشکل، به سراغ راه حل بعدی بروید.

۲- بروزرسانی iOS

قبول نکردن پسورد اپل آیدی

یکی از مواردی که سبب ایجاد این مشکل می شود، عدم بروزرسانی نسخه ios است. هر نسخه جدیدی که ارائه می شود، سبب رفع چندین باگ می شود. به همین دلیل همواره توصیه می شود که از آخرین نسخه ios استفاده کنید. برای بروزرسانی، به قسمت تنظیمات رفته و گزینه General و پس از آن، گزینه Software Update را انتخاب نمایید. اگر Update معلق بود گزینه دانلود و نصب را انتخاب کنید و بر روی آن ضربه بزنید.

آموزش تغییر کشور اپل آیدی در ۴ قدم
بخوانید!

۳- اپدیت برنامه‌ها

قبول نکردن پسورد اپل آیدی

وارد برنامه App Store شوید؛ تب Search را انتخاب نمایید و سپس روی ایکون بالا سمت راست کلیک کنید. لیست برنامه‌های نیازمند اپدیت نمایان شد. حال آن‌ها را بروزرسانی نمایید.

۴- خاموش نمودن موقتی FaceTime و iMessage

قبول نکردن پسورد اپل آیدی

قبول نکردن پسورد اپل آیدی

یکی از راهکارهایی که احتمال دارد در رفع مشکل قبول نکردن پسورد اپل آیدی کارساز واقع شود، خاموش نمودن موقتی FaceTime و iMessage است. بدین منظور وارد قسمت تنظیمات شده و با ضربه به روی پیام ها، اقدام به خاموش کردن iMessage  نمایید. مجددا به قسمت تنظیمات رفته و FaceTime را خاموش نمایید. سپس گوشی را راه اندازی مجدد کرده و این خدمات را با طی مراحل بالا، فعال کنید. بعد از این کار این احتمال وجود دارد که آیفون از شما پسورد اپل آیدی نخواهد.

تا به اینجا برای رفع مشکل قبول نکردن پسورد اپل آیدی راهکارهایی ارائه شد. در ادامه نیز با انجام کارهای ذیل همراه ما باشید.

آموزش حذف تایید دو مرحله ای اپل ایدی در ۶ قدم
بخوانید!

۵- خروج از Apple ID و iCloud

قبول نکردن پسورد اپل آیدی

در قسمت تنظیمات، در بالای صفحه بر روی Apple ID ضربه زده و به انتهای صفحه رفته و Sign Out نمایید. پسورد اپل آیدی را وارد نمایید. بعد از آن، Turn Off را انتخاب کنید. می توانید از مخاطبین و سایر اطلاعات گوشی خود، یک کپی یا پشتیبان تهیه کنید.

در نهایت Sign Out کرده و مراحل را تایید نمایید. حال نوبت به ری استارت نمودن آیفون می رسد. وارد قسمت تنظیمات شده و Sign in to iPhone را انتخاب کنید. پسورد اپل آیدی را وارد نمایید و طبق دستورالعمل های روی صفحه پیش بروید.

۶- بازنشانی پسورد اپل آیدی

قبول نکردن پسورد اپل آیدی

روی Apple ID در بالای صفحه تنظیمات، ضربه بزنید. در قسمت Password & Security  گزینه تغییر پسورد عبور را انتخاب کرده و پسورد را وارد نمایید. پسورد ایمن و جدیدی برای اپل آیدی در نظر گرفته و آن را وارد نمایید. مجددا پسورد جدید را تکرار کنید و تغییرات را اعمال کنید. آیفون را ریستارت کنید تا شاید دیگر با درخواست پسورد iCloud مواجه نشوید.

راه دیگر ورود به این آدرس و تکمیل اطلاعات و ریست پسورد است.

قبول نکردن پسورد اپل آیدی

۷- ریست تنظیمات

قبول نکردن پسورد اپل آیدی

تنظیمات ایفون را به حالت اولیه بازگردانید. در واقع پیکربندی VPN، تنظیمات Location، پسوردهای WiFi، دستگاه‌های بلوتوث، اطلاعات شخصی و… پاک نمی‌شوند. با وجود این، باز هم تهیه یک نسخه پشتیبان توصیه می شود.

آموزش ساخت اپل ایدی بدون شماره
بخوانید!

۸- تهیه بکاپ از آیفون

قبول نکردن پسورد اپل آیدی

بر روی General در قسمت تنظیمات ضربه زده و سپس Reset را انتخاب کرده و بر روی گزینه Reset All Settings که در صفحه مشاهده می شود، ضربه بزنید. در نهایت پسورد دستگاه را وارد و آن را تایید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سیزده =