متفرقه

آموزش حذف تایید دو مرحله ای اپل ایدی در ۶ قدم

برداشتن تایید دو مرحله ای اپل ایدی

اگر می خواهید راجع به تایید دو مرحله ای اپل آیدی بیشتر بدانید، با ما همراه باشید. همچنان که مطلع هستید تایید هویت دو مرحله‌ای یا  two-factor authentication شیوه‌ای فوق العاده قابل اعتماد و نوین جهت محافظت از محتویات سیستم شما است. در این شیوه جهت کاربرد آیفون و اپل آیدی خویش و یا تغییر اطلاعات، باید کد تاییدی به گوشی شما فرستاده شود.

در واقع همانطور که در جریان هستید به علت این که ما دچار یکسری محدودیت های جهانی هستیم و در فهرست شماره های مجاز نمی باشیم، باید به طور حتم برای اپل آیدی خود شماره‌ای غیر از محدوده داخلی کشور ایران را انتخاب نماییم.

به همین علت، امکان فعال کردن تایید دو مرحله ای اپل آیدی به طور رسمی برای کشور ما امکانپذیر نمی‌باشد. به همین دلیل برخی ترجیح می‌دهند از خِیر ویژگی‌های برتر اپل ایدی دارای تایید دومرحله‌ای بگذرند و تایید دومرحله‌ای را غیرفعال کنند.

بستن تایید دو مرحله ای اپل ایدی

آموزش حذف تایید دو مرحله ای اپل ایدی

توجه! اگر غیرفعالسازی تایید دو مرحله ای اپل آیدی (قبل از ۲ هفته از شروع فعالسازی آن) فراموش شود و فعال بماند دیگر به هیچ وجه نمی توان آن را خاموش کرد.

جهت غیرفعال نمودن احراز هویت دو مرحله ای باید گام های ذیل را دنبال نمایید:

۱- نخست باید با کمک جستجوگر وب خویش، به درون وب سایت اپل آیدی Apple ID به آدرس appleid.apple.com بروید.

۲- اپل آیدی خویش و پسورد آن را بزنید.

۳- نخست مطمئن گردید که گزینه Two-Factor Verification را انتخاب نموده اید.

۴- بر روی گزینه Edit بزنید.

۵- سپس با انتخاب گزینه Two-Factor Verification آن را تایید کنید.

۶- امکان دارد که در این گام نیاز باشد، که پرسش های امنیتی و تاریخ تولد خویش را مجددا درج و تایید کنید.

بعد از این مراحل گزینه تایید دو مرحله ای اپل آیدی two-factor authentication خاموش می شود و تایید دو مرحله ای اپل آیدی با موفقیت غیرفعال می‌گردد.

آموزش تغییر ایمیل اپل آیدی در ۹ قدم
بخوانید!

هنگام فعال بودن تایید دو مرحله‌ای، چه مواردی را بایستی رعایت کنیم؟

فعالسازی تایید دو مرحله ای اپل آیدی امنیت apple id شما را افزایش می‌دهد. بعد از اجرا و فعالسازی این گزینه، دستیابی و کنترل افراد دیگر به اکانت شما صفر خواهد شد. در واقع باید برای ورود به اکانت از رمز عبور، کد تایید فرستاده شده به دستگاه‌های تاییده شده یا شماره دائمی (مثل گوگل ویس) استفاده شود.

در نهایت این تنها خود شما هستید که قادر به بروزرسانی رمز عبور، کنترل دستگاه‌های امن و یا گزینه‌ای جهت بازیابی دوباره خویش می باشید.

پشتیبانی Apple قادر است در حوزه‌های دیگر نیز به یاری شما بیاید، ولی آنها امکان بروزرسانی یا بازیابی ۳ مورد زیر را ندارند. هنگام کاربرد تایید دو مرحله ای اپل آیدی مسئولیت آنها با شما می‌باشد:

کلمه عبور خویش را در ذهن نگه دارید. همچنین حفظ امنیت دستگاه‌‌های مطمئن خویش از لحاظ فیزیکی و نگهداری پرسش و پاسخ‌های بازیابی در محلی ایمن، از وظایف اصلی شما می باشد. چنانچه دستیابی به دو مورد از این سه مورد در یک زمان متوقف شود، دسترسی شما به اپل ایدی به طور دائمی قطع می‌گردد.

راه‌های حل مشکل فراموشی اپل آیدی و رمز آن
بخوانید!

برداشتن تایید دو مرحله ای اپل ایدی

علت فعالسازی رمز دوم اپل آیدی چیست؟

  • با فعالسازی تایید دو مرحله ای اپل آیدی و بکار بردن سرویس شماره تلفن دائمی آمریکای جک‌بلک، همانند جمعیت کثیری از افراد از همه امکانات iPhone، آیپد، مک و … خویش بهره‌مند خواهید شد.
  • با اجرای این ویژگی سطح امنیت اپل آیدی و حساب iCloud شما بالاترین سطح امنیتی را به خود می گیرد و کسی حتی با دانستن ایمیل اپل آیدی و پسوردتان نیز نمی تواند به حساب کاربری شما لاگین کند. زیرا برای ورود به اکانت شما بایستی به این شماره تلفن دستیابی داشته باشد.
  • بعد از اجرا و فعال نمودن این ویژگی، هر موقع که قصد ورود به سیستم با اپل آیدی خویش را دارید و یا می خواهید به حساب کاربری آیکلودتان بروید، باید کد 6 رقمی که به شماره تلفن شما فرستاده شده را درج نمایید تا احراز هویت شما مورد تایید قرار گیرد.
  • بعضی از سرویس‌های مختص به آیکلود که تا به حال برای شما غیرقابل استفاده بوده، مثل تهیه نسخه بکاپ از پیام‌ها، پسوردها (iCloud keychain) ، اپل تی وی پلاس، اپل نیوز، اپل آرکید، اپل موزیک، Sidecar، Apple HomeKit و غیره، از این به بعد برای شما قابل استفاده خواهد شد.
  • اکثر نرم افزارها، مثل اپلیکیشن Adobe Sketch و یا بازی مشهور PUBG، جهت تهیه نسخه بکاپ، احتیاج به فعال شدن تایید دو مرحله ای اپل آیدی دارند. (فهرست نرم افزارهایی که از این ویژگی تبعیت می نمایند، رو به افزایش است.)
  • با فعالسازی این ویژگی، اپل آیدی شما در هر وضعیتی قابل بازیابی خواهد بود. ( مخصوصا افرادی که بر روی اپل آیدی خویش اپلیکیشن‌های بسیاری را خریداری نموده اند.)

برای بهره‌مندی از ویژگی‌ها و مزایای بالا می‌توانید با خرید گوگل ویس به اتصال شماره مجازی آمریکا به اپل آیدی خود بپردازید. و یا اگر اپل آیدی ندارید می‌توانید از طریق جک‌بلک به خرید اپل آیدی نیز بپردازید.

5 دیدگاه در “آموزش حذف تایید دو مرحله ای اپل ایدی در ۶ قدم

  1. علیرضا گفت:

    اگر دسترسی به تلفن تایید دو مرحله ای اپل آی دی قطع بشه چه اتفاقی میوفته؟ مثلا شماره گوگل ویس بپره!
    ممکنه اول آی دی کلا از بین بره؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر
      مشکلی برای اپل ایدی شما پیش نخواهد آمد. جایگزیی شماره جدید با قدیم امکان‌پذیر خواهد بود.

      1. هدی گفت:

        سلام من وقتی رفته بدم کشور اسلوونی سیم کارت غیر دایمی گرفتم و تایید دو مرحله ای گوشیم را روی اون سیم کارت انجام دادم الان میخوام وارد اپل ایدیم بشم اون کد به اون سماره میره که متاسفانه اکسپایر و باطل شده خطش من باید چی کار گنم که بتونم این کار را انجام بدم

        1. سامان مرتضوی گفت:

          سلام وقت بخیر
          شماره خارجی دیگه‌ای (مثل گوگل ویس یا شماره اوکراین) میتونید جایگزین شماره فعلی کنید. جهت جایگزینی پس از تهیه شماره اطلاع بدید کارشناسان راهنماییتون کنند.

  2. میلاد گفت:

    سلام بنده تایید دومرحله ای فعال کرده بودم چون دوتا گوشی داشتم از هرکدوم میومدم بیرون برای سری بعد تایید دو مرحله ای میخاست واز گوشی دیگه میگرفتم الان جفت گوشیام ریست شدن میخوام وارد اپل ایدی بشم کد تایید میخاد که میگه کدی که در دستگاه دیگر میاد را وارد کنید الان بنده باید چیکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =