متفرقه

+Apple Fitness چیست و چه کاربردی دارد؟

اپل فیتنس چیست

اگرچه اپل فیتنس (Apple Fitness) و اپل فیتنس پلاس (+Apple Fitness) از نظر نام با یکدیگر مشابه هستند، اما در خدمات و جزئیات بسیار با یکدیگر تفاوت دارند. اپل فیتنس یک اپلیکیشن مربوط به حوزه ورزش و سلامت است که آمار تحرکات، ورزش ها و زمان هایی که حرکتی ندارید را ثبت می کند.

 این در حالی است که اپل فیتنس پلاس یک سرویس اشتراکی است که مجموعه گسترده ای از حرکت های ورزشی و تمرین های مدیتیشن را ارائه می دهد. حرکت های ورزشی در این سرویس خدماتی شامل حرکت های مربوط به تردمیل، دوچرخه، تمرینات قدرتی، یوگا و موارد مشابه می باشد. شما می توانید از طریق هر دستگاه مجهز به سیستم iOS (از جمله iPhone، iPad و یا Apple TV، Apple Watch  سری 3 یا جدیدتر) به تمرین های ورزشی اپل فیتنس پلاس دسترسی داشته باشید.

برای انجام این کار شما باید اشتراک اپل فیتنس پلاس را تهیه کنید. توجه داشته باشید که برای بهره مند شدن از تمامی خدمات اپل فیتنس پلاس مجبور خواهید بود از اپل واچ نیز استفاده کنید. در این مقاله بررسی می کنیم که اپل فیتنس پلاس چیست؟ در ادامه نیز برخی از مطالب مهمی که برای استفاده از اپل فیتنس پلاس باید بدانید را مرور خواهیم کرد.

اپل فیتنس پلاس چیست؟

اپل فیتنس پلاس مجموعه خدماتی است که اپل تحت پوشش یک برنامه اشتراکی در زمینه ورزش و تناسب اندام ارائه می کند. این خدمات شاخه های مختلفی از تمرین های ورزشی و حرکات مختلف، مانند تمرین های تناوبی با شدت بالا، تمرین های قدرتی، یوگا، کار با تردمیل، دوچرخه سواری، قایقرانی، رقص و حرکت های کششی و مدیتیشن را پوشش می دهند.

این برنامه دارای تمرین هایی است که توسط مربیان بدنسازی ضبط شده اند. این جلسات تحت نظر مربیان طراحی شده اند و شما می تواند از طریق آیفون، iPad و یا Apple TV به آنها دسترسی پیدا کنید. این سرویس خدماتی همچنین مدت زمان ورزش شما را تحت نظر دارد و شدت ضربان قلب شما را می سنجد. این اطلاعات توسط اپل واچ ذخیره می شوند و بر اساس این اطلاعات، شما می توانید میزان کالری مصرفی خود را بسنجید.

apple fitness+ چیست

شما می توانید اشتراک اپل فیتنس پلاس خود را از طریق آیکون Fitness پلاس که در بخش زیرین اپلیکیشن فیتنس قرار دارد، دریافت کنید. اشتراک ماهانه اپل فیتنس پلاس 9.99 دلار است. اشتراک سالانه این خدمات 79.99 دلار می باشد. شما همچنین می توانید با اشتراک در سرویس اپل وان برای اپل فیتنس پلاس تخفیف دریافت کنید. به عنوان مثال، طرح Apple one individual که با پرداخت 14.95 دلار در ماه برای شما فعال می شود شامل خدماتی مانند اپل موزیک، اپل آرکید، iCloud و  اپل تی وی پلاس می باشد.

اپل نیوز نیز دیگر سرویس اپل وان است که مخصوص پلن Premier می‌باشد.

برای دریافت اشتراک اپل پلاس، شما باید وارد اپلیکیشن Apple Fitness شوید و بر روی آیکون Fitness + کلیک کنید. این آیکون در بخش زیرین صفحه قرار دارد. با اینحال نیاز نیست که برای هزینه دلاری بالای آن پرداخت کنید؛ شما می‌توانید از طریق مجموعه جک‌بلک برای تهیه اپل فیتنس پلاس اقدام بفرمایید.

آموزش ساخت اپل آیدی روی آیفون، اندروید و PC
بخوانید!

سازگاری با اپل فیتنس پلاس  

برای استفاده از اپل فیتنس پلاس، شما باید حداقل سیستم Watch OS 7.2 را بر روی اپل واچ سری 3 یا بالاتر داشته باشید. ساعت شما باید به یکی از دستگاه های زیر وصل شود:

  • آیفون S6 یا جدیدتر که سیستم iOS 14.3 یا بالاتر بر روی آن نصب شده باشد. برای استفاده از تمام امکانات اپل فیتنس پلاس باید iOS 15 را بر روی آیفون خود نصب کنید.
  • iPad که سیستم iPadOs 14.3 یا بالاتر بر روی آن نصب شده باشد. برای استفاده از تمام امکانات اپل فیتنس پلاس باید iPadOS 15 یا بالاتر را بر روی آیفون خود نصب کنید.
  • Apple TV که سیستم tvOS 14.3 یا بالاتر بر روی آن نصب شده باشد. برای استفاده از تمام امکانت اپل فیتنس پلاس شما باید تلویزیون اپل 4K یا HD با سیستم tvOS 15 یا بالاتر را داشته باشید.

توجه داشته باشید که اگر آیفون یا iPad شما دارای سیستم iOS 14.5 یا بالاتر باشد، می توانید از طریق ابزارهای سازگار با AirPlay 2 تمرین های ورزشی را بر روی تلویزیون، دستگاه مک، و سایر دستگاه های مرتبط مانند Roku پخش کنید.

نحوه کار اپل واچ با اپل فیتنس پلاس

اپل برنامه فیتنس پلاس را به گونه‌ای طراحی کرده است که به صورت همزمان در اپل واچ و آیفون، iPad و یا تلویزیون اپل قابل اجرا باشد. ساعت، حرکت های بدن شما را در طول فعالیت های ورزشی کنترل می کند و اطلاعات آماری و زیستی شما (مانند کالری مصرف شده و ضربان قلب) را ثبت و ردیابی می کند. این در حالی است که ایفون، تلویزیون اپل یا آیپد، حرکت های ورزشی مربی را به شما نمایش می دهند.

شما می توانید در حین تمرین، فعالیت و عملکرد خود را از طریق ساعتتان بررسی کنید. با این حال این اطلاعات در پنجره ای مخصوص در آیفون، آیپد یا تلویزیون نیز به نمایش در می آیند. نقاط عطف و هدف های شما (مانند انجام یک حلقه کامل از تمرین ها و فعالیت های فیزیکی) نیز هم بر روی ساعت و هم بر روی صفحه تلویزیون یا آیپد شما به نمایش در می آیند.

apple fitness چیست

اگر می خواهید بدون استفاده از اپلیکیشن اپل فیتنس پلاس، ضربان قلب خود را در خلال انجام تمرین های ورزشی تحت نظر داشته باشید، باید از اپلیکیشن ورزشی ساعت خود استفاده کنید. برای این کار کافی است وارد اپلیکیشن Workout در ساعت خود شوید و نوع حرکت ورزشی مد نظرتان را انتخاب کنید. با آغاز این برنامه، می توانید ضربان قلب خود را بر روی ساعت مشاهده کنید.

با این حال توجه داشته باشید که به هنگام استفاده از برنامه فیتنس پلاس، شما نیازی به راه اندازی دستی مانیتور ضربان قلب خود نخواهید داشت. شما می توانید حرکت ورزشی مورد نظر خود را در آیفون، آی پد یا تلویزیون اپل پیدا کرده و آن را آغاز کنید. اپلیکیشن به صورت خودکار با ساعت شما سازگار می شود و اطلاعات مربوط به ضربان قلب شما هم بر روی ساعت و هم بر روی دستگاه اصلی به نمایش گذاشته می شوند.

برخی از حرکت های ورزشی در اپل پلاس تعاملی هستند و شدت تمرین ها می توانند با توجه به داده های مربوط به ضربان قلب شما، تغییر کنند. این کار می تواند در شما انگیزه ایجاد کند تا در حین انجام حرکت های ورزشی، تلاش بیشتری داشته باشید.

آموزش ساخت اپل ایدی بدون شماره
بخوانید!

نحوه کار با اپل فیتنس پلاس بدون اپل واچ  

با اینکه فیتنس پلاس برای استفاده در کنار اپل واچ طراحی شده است، اما شما بدون نیاز به ساعت اپل هم می توانید از این اپلیکیشن و برنامه استفاده کنید. این ویژگی برای زمان هایی مفید است که ساعت خود را فراموش کرده اید و یا باتری ساعت شما تمام شده است. برای استفاده از اپل فیتنس پلاس بدون اپل واچ، کافی است تمرینی را که می خواهید انجام دهید، انتخاب کرده و سپس گزینه Lets go را انتخاب کنید.

اپلیکیشن فضای اطراف را برای حضور یک اپل واچ جستجو می کند و در صورت عدم پیدا کردن ساعت، به شما هشدار می دهد. برای ادامه ورزش ها کافی است گزینه Continue without watch  را انتخاب کنید. تمرین آغاز می شود اما شما مجبور هستید بدون جزئیاتی مانند ضربان قلب و یا کالری مصرف شده، ورزش خود را پیش ببرید.

نکته ای که باید بدان توجه کنید این است در نبود اپل واچ، شما می توانید از طریق آیفون یا iPad ورزش خود را آغاز کنید اما برای ورزش کردن از طریق تلویزیون اپل، حتما باید از ساعت خود استفاده کنید.

اپل فیتنس پلاس چیست

سطح تمرینات در اپل فیتنس پلاس  

اپل تمرین های متنوعی را در فیتنس پلاس ارائه نمی کند. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید سطح مبتدی، متوسط یا پیشرفته را برای کلاس های خود انتخاب کنید. با این حال، شما این امکان را دارید که با استفاده از یکی از روش های زیر، سطح یا شدت تمرینات را تغییر دهید:

  • شما می توانید برنامه های تمرینی خود را با فیلترهای مختلفی، مانند مربی، مدت زمان تمرین، موسیقی و تجهیزات مورد استفاده، محدود کنید. برای انجام این کار کافی است روی یکی از انواع ورزش مورد نظر خود در بخش فوقانی صفحه اصلی فیتنس پلاس کلیک کنید و سپس در صفحه مربوط به تمرین های ورزشی، روی عبارت Filter کلیک کنید. در این بخش می توانید جستجوی خود را محدود کرده و پس از اتمام تنظیمات مد نظر، بر روی گزینه Done کلیک کنید.
  • در اکثر تمرینات، سه مربی در صفحه نمایش حضور دارند. این مربیان سه سطح متفاوت از تمرین را نشان می دهند. به عنوان مثال، ممکن است مربیان دامنه های حرکتی متفاوت یا سرعت های مختلفی را برای انجام تمرین های ورزشی نمایش دهند. شما می توانید با توجه به میزان آمادگی و تناسب اندام خود، حرکات یکی از مربیان را دنبال کنید.

اپل فیتنس چیست

توجه داشته باشید که برای انجام برخی از حرکت های ورزشی، شما به تجهیزات خاصی نیاز پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال، شما ممکن است به تشک یوگا، تردمیل، دوچرخه و یا دمبل نیاز پیدا کنید. اگر به دنبال حرکت های ورزشی هستید که به تجهیزات خاصی نیاز داشته باشد ( و یا نداشته باشد) فیلتر می تواند به کمک شما بیاید. کافی است به بخش های پایینی صفحه مربوط به ورزش های مختلف بروید و نوع وسیله مد نظر خود را  به راحتی انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 5 =